4EVER49 Radio
Moderator: admin6
-
Re: 4EVER49 Radio
Denk alleen voor het MTVNL netwerk
Dat zijn degenen die nu problemen hebben, dus dan is het goed
Rock 'n roll is better than music!
Van een tweetal omroepen die op dit netwerk zitten en los van elkaar dit bevestigden begin dit jaar na klachten over het beroerde bereik mn. in regeio Arnhem en Nijmegen.
Uitstel heeft 1 omroep bevestigd toen gevraagd werd wanneer en waar de 1e zender on air zou komen want 1/9 komt steeds dichterbij
Maar we blijven hopen dat er 1/9 toch iets gaat gebeuren
Laatst gewijzigd door DX'r op 08 aug 2023 17:28, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Ik kende het nog niet, maar op jouw aanraden eens gaan luisteren. Heb geen DAB+ radio, maar gelukkig is het ook via de radio portals zoals Juke te vinden (of hun eigen app). Mijn eerste reactie is dat ik aangenaam verrast ben door deze 'muziekstroom van je leven'. De muziek mix is een verademing als je het vergelijkt met de grote stations, die iedere dag hetzelfde draaien. Ook geen 20 minuten reclame per uur is een grote plus.Eppo schreef: ↑06 aug 2023 00:22 Als je over een DAB+ radio beschikt, ben je het station mogelijk wel eens tegengekomen: 4EVER49 radio.
Dit station zendt "de muziekstroom van je leven" uit en het gaat dan ook echt alle kanten op. Sinds ik het station enkele maanden geleden ontdekte, heb ik het vrijwel altijd aanstaan in de auto. Rock, pop, het levenslied, dance, van alles vanaf de jaren '60 tot en met nu komt voorbij en de zender zendt geen reclameblokken uit (wel nieuws op het hele uur) en heeft een gepresenteerde programmering.
Zijn er meer forumleden die het station kennen en wat vinden jullie ervan?
https://4ever49radio.nl/
Maar ik zal eerst eens een hele week gaan luisteren om een goed oordeel te kunnen geven over dit (nieuwe?) station
Bedankt voor de tip! Heb hem nu sinds gistermiddag aanstaan en ik ben aangenaam verrast. Ik ben zelf ook iemand die geen beperkingen kent van muziekstromingen. Daarom wissel ik nog wel vaker van station. Hier hoor je alles door elkaar, van alle tijden. Geen reclame, afwisselende muziek, wat wil je nog meer. Ahum... een beter MTVNL netwerkEppo schreef: ↑06 aug 2023 00:22 Zijn er meer forumleden die het station kennen en wat vinden jullie ervan?
Je bent ouder en je wil wat...
Graag gedaan! Bij mij nog steeds de nummer 1 in de auto. Als ik in het westen van het land ben wil ik ook nog wel eens naar Wild en Decibel luisteren, en da’s ook mede door mijn voorliefde voor (vroege) housemuziek en omdat ze ook ‘afwijkend’ radio maken.Roel_ schreef: ↑30 aug 2023 12:17Bedankt voor de tip! Heb hem nu sinds gistermiddag aanstaan en ik ben aangenaam verrast. Ik ben zelf ook iemand die geen beperkingen kent van muziekstromingen. Daarom wissel ik nog wel vaker van station. Hier hoor je alles door elkaar, van alle tijden. Geen reclame, afwisselende muziek, wat wil je nog meer. Ahum... een beter MTVNL netwerkEppo schreef: ↑06 aug 2023 00:22 Zijn er meer forumleden die het station kennen en wat vinden jullie ervan?
Voor wat betreft de DAB-ontvangst van 4EVER49, als ik de zender niet meer lekker kan ontvangen, switch ik middels CarPlay even naar de stream.
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪
De muziek lijkt steeds beter te worden, ook heel verrassende keuzes in de playlist. Als je het hebt over feel good radio dan is het wel 4EVER49.Eppo schreef: ↑16 sep 2023 13:46 Graag gedaan! Bij mij nog steeds de nummer 1 in de auto. Als ik in het westen van het land ben wil ik ook nog wel eens naar Wild en Decibel luisteren, en da’s ook mede door mijn voorliefde voor (vroege) housemuziek en omdat ze ook ‘afwijkend’ radio maken.
Voor wat betreft de DAB-ontvangst van 4EVER49, als ik de zender niet meer lekker kan ontvangen, switch ik middels CarPlay even naar de stream.
Presentatoren die niet bang zijn om hun accent te verbergen en zoveel mogelijk positiviteit proberen te brengen. Echt een zender naar mijn hart.
Ze presenteren zichzelf als een zender die 20% meer muziek brengt, en het klopt denk ik wel als bij een ander station de reclame is afgelopen, heeft deze zender ondertussen 2 platen gedraaid. Hier zit een stichting achter die afhankelijk is van donaties en subsidies. Ik hoop dat ze inderdaad deze volledige programmering blijven voortzetten zonder dat ze genoodzaakt zijn om reclame te gaan uitzenden.
Nog iets nieuws over het MTVNL netwerk? Waarom niet de lokatie in Roermond aanzetten? Dit is het enige netwerk dat niet op de mast in Roermond zit en dat zou de ontvangst stukken verbeteren in Noord- en Midden Limburg en Zuid-Oost Brabant. Eys, dat is alleen bedoeld voor ontvangst in Zuid Limburg. Mijn DAB radio ontvangt deze zender, maar op 1 plaats in de kamer.
Ja ik vind het ook een fijne zender om af en toe naar te luisteren. Ik heb het tot nu toe aan het eind van de middag, begin van de avond gehoord. Rest van de programmmering nog niet. Op woensdag avond hebben ze een heel leuk soul, funk en disco programma. Klinkt leuk deze zender. Volgens mij werken ze met gesponserde uren. Weet niet of de dj's betaald krijgen. Moet haast wel. Maar zal voor velen ook iets voor erbij zijn.
Wat ik nooit begrijp is dat in Engeland diverse betaalde lokale radio's zitten en het hier allemaal vrijwillig moet. Andere cultuur daar in Engeland.
Wat ik nooit begrijp is dat in Engeland diverse betaalde lokale radio's zitten en het hier allemaal vrijwillig moet. Andere cultuur daar in Engeland.
-
Ik wel. De lokale omroep in Nederland hangt van subsidies aan elkaar. En dan moet er naast radio het liefst ook nog televisie en internet van gedaan worden.jessica schreef: ↑27 sep 2023 01:31 Ja ik vind het ook een fijne zender om af en toe naar te luisteren. Ik heb het tot nu toe aan het eind van de middag, begin van de avond gehoord. Rest van de programmmering nog niet. Op woensdag avond hebben ze een heel leuk soul, funk en disco programma. Klinkt leuk deze zender. Volgens mij werken ze met gesponserde uren. Weet niet of de dj's betaald krijgen. Moet haast wel. Maar zal voor velen ook iets voor erbij zijn.
De professionalisering die momenteel plaatsvind moet ook weer met subsidies gefinancierd worden. Het blijft dus een amateuristisch zooitje van luitjes die commerciële radiostations vooral in de weg zitten met die staatssteun.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Spitsstrook is een heerlijk programma en de ochtendshow is ook erg amusant. En inderdaad heel gevarieerd in de latere avond. De sponsoring die ik tot nu toe hoor is minimaal, alleen een acties waar je een vakantie in een chalet kunt winnen.jessica schreef: ↑27 sep 2023 01:31 Ja ik vind het ook een fijne zender om af en toe naar te luisteren. Ik heb het tot nu toe aan het eind van de middag, begin van de avond gehoord. Rest van de programmmering nog niet. Op woensdag avond hebben ze een heel leuk soul, funk en disco programma. Klinkt leuk deze zender. Volgens mij werken ze met gesponserde uren. Weet niet of de dj's betaald krijgen. Moet haast wel. Maar zal voor velen ook iets voor erbij zijn.
Overigens denk ik dat de dj's wel betaald worden. Die stichting heeft volgens mij redelijk wat donateurs.
https://stichting4ever49.nl/nl/
Toch niet:
"Stichting 4EVER49 is vooralsnog niet voornemens om medewerkers aan te nemen. Er zal zoveel mogelijk gewerkt worden met vrijwilligers."
"Stichting 4EVER49 is vooralsnog niet voornemens om medewerkers aan te nemen. Er zal zoveel mogelijk gewerkt worden met vrijwilligers."
Nieuws over nieuwe radiozender 4Ever49?
Zo af en toe kom ik een nieuwtje tegen over 4EVER49, een nieuw landelijk radiostation, dat op DAB zit. Nou heb ik geen DAB radio, maar ik luister het af en toe via de website. Klinkt best leuk. Ik zou die zender ook graag op FM horen, maar dat gaat denk ik, vanwege de recente veiling, niet gebeuren. Weet iemand of ze ook op andere manieren te beluisteren zijn?