De luisteraars van Radio 5 sowieso.GerjanCluistra schreef: ↑07 jun 2023 22:49 Vind het wel een wat ouderwetse gedachte. Hoeveel mensen zijn er daadwerkelijk die de hele dag naar hetzelfde radiostation luisteren? Ik betwijfel ten zeerste of dat er veel zijn.
App om je eigen Radio-voorkeur samen te stellen. Bestaat dat al?
Moderator: admin6
Re: App om je eigen Radio-voorkeur samen te stellen. Bestaat dat al?
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Ik denk juist dat er maar heel weinig mensen zijn die continu tussen stations wisselen. Tenminste, als ze zef de zende kunnen bepalen. Het is ook een gemaksding.
Via Chrome browser op Windows laptop zie ik het chromecast icoontje verschijnen, maar via Safari browser op iPhone niet. Vandaar mijn vraag. Ik begrijp dat deze functionaliteit nog "buggy" is, dus ik zal niet klagen ;-)1tuner schreef: ↑07 jun 2023 21:52Ja, maar dit is nog wel wat experimenteelPhoenix schreef: ↑07 jun 2023 21:25Interessant. Kun je uitleggen hoe de Chromecast support werkt? Hoe kan ik het geluid doorzetten naar Chromecast?1tuner schreef: ↑06 jun 2023 22:28 Ik heb hier 5 jaar geleden een web app voor gemaakt, omdat wij destijds op kantoor graag automatisch van stream wilden wisselen. Je kunt je eigen radio "playlist" maken en delen.
Zie https://1tuner.com/playlists en een stukje achtergrond op https://robinbakker.nl/en/blog/creating ... e-project/Vandaar dat je deze functionaliteit kunt aanzetten via https://1tuner.com/settings onder "Experimental", klik "Enable". Daarna zie je zodra je iets gaat luisteren het chromecast icoontje waar je op kunt klikken om te verbinden.
Tijdje niet echt meer aan gewerkt, misschien zou ik het weer even moeten oppakken![]()
Verder ziet dit er heel goed uit. Ik ga er eens mee spelen.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Disclaimer:
Disclaimer:
- Ane Sybesma
Als je het éénmaal hebt ingesteld is het net alsof je naar 1 zender luistert. Zo pak ik elke dag naast 3FM een uurtje Coen mee en op vrijdag regelmatig Coen en Sander of Somertijd. Tot vorig jaar naast 3FM op ma-do Coen en Sander.
-
Ik zap altijd tussen radiostations, dus ik vind deze techniek dat een app dat automatisch voor je doet nou niet perse handig. Je zou het veel breder moeten trekken dat je ook invloed kan uitoefenen op de playlist en de programma content kan bepalen en de DJ die je hier bij wil horen. Daar was Juke mee bezig dacht ik.
Ik laat me liever leiden door mijn gevoel van het moment. Soms heb ik zin in radio 5, soms Kink, vaak Veronica, en regelmatig non-stop zenders als Arrow Bluesbox, Vintage Veronica, radio 10 60s/70s en dergelijke. Een vaste programmering de hele dag lijkt me dodelijk saai.
- Ane Sybesma
Mijn vrijdag is wel sterk afwijkend met in de ochtend vanaf 10 uur Spotify met New Music Friday, in de middag Radio Continu en Radio 10 of 538.
Tijdens het werk vind ik het juist ideaal dat de player zelf schakelt. Uiteraard kan ik zelf ook een andere keuze te maken.
Zo staat er bv nu al ingesteld dat tijdens de Tour de France de radio in de middag op 1 staat. Of bij SR de radio de hele dag op 3FM.
Tijdens het werk vind ik het juist ideaal dat de player zelf schakelt. Uiteraard kan ik zelf ook een andere keuze te maken.
Zo staat er bv nu al ingesteld dat tijdens de Tour de France de radio in de middag op 1 staat. Of bij SR de radio de hele dag op 3FM.
Ken bedrijven die vroeger tot 10.00 evers hadden op staan en daarna sky radio of iets andersGerjanCluistra schreef: ↑07 jun 2023 22:49 Vind het wel een wat ouderwetse gedachte. Hoeveel mensen zijn er daadwerkelijk die de hele dag naar hetzelfde radiostation luisteren? Ik betwijfel ten zeerste of dat er veel zijn.
- Ane Sybesma
Dat deden wij ook, tot 10 uur Evers, daarna 3FM en om 16.00 uur Coen en Sander. Vroeger met het handje verzetten, later automatisch. Sinds het stoppen van Evers en Coen en Sander wordt er wat minder van zender gewisseld...Pascal. K schreef: ↑08 jun 2023 15:44Ken bedrijven die vroeger tot 10.00 evers hadden op staan en daarna sky radio of iets andersGerjanCluistra schreef: ↑07 jun 2023 22:49 Vind het wel een wat ouderwetse gedachte. Hoeveel mensen zijn er daadwerkelijk die de hele dag naar hetzelfde radiostation luisteren? Ik betwijfel ten zeerste of dat er veel zijn.
-
Zelfs die zappen nog heen en weer met de regionale omroep. Maar het klopt wel dat die relatief lang naar hetzelfde radiostation luisteren.Phoenix schreef: ↑08 jun 2023 07:58De luisteraars van Radio 5 sowieso.GerjanCluistra schreef: ↑07 jun 2023 22:49 Vind het wel een wat ouderwetse gedachte. Hoeveel mensen zijn er daadwerkelijk die de hele dag naar hetzelfde radiostation luisteren? Ik betwijfel ten zeerste of dat er veel zijn.
-
Maar dan heb je toch nog steeds elke dag hetzelfde riedeltje?Ane Sybesma schreef: ↑08 jun 2023 07:25 Daarom.juist je eigen programma. Een paar uurtjes zender A dan zender B enzovoort. Geheel automatisch.
-
De gemiddelde radio heeft al gauw 6 voorkeurzenders, terwijl de meeste mensen 2á4 voorkeurzenders hebben. Denk dat daar toch wel tussen gewisseld word
Maar wel met je favoriete programmas en DJSGerjanCluistra schreef: ↑08 jun 2023 21:18
Maar dan heb je toch nog steeds elke dag hetzelfde riedeltje?
-
Ik vrees dat het de meeste mensen geen zak interesseert wie het programma maakt, nog los dat het ook veel gedoe is als je eens zin heb om een andere zender te luisteren.StefanT schreef: ↑08 jun 2023 21:31Maar wel met je favoriete programmas en DJSGerjanCluistra schreef: ↑08 jun 2023 21:18
Maar dan heb je toch nog steeds elke dag hetzelfde riedeltje?
-
Ik heb het idee dat een leuk topic weer eens flink aan het ontsporen raakt.