Er luisteren nu wel meer mensen dan vorig jaar alleen veel korter. Ik zap ook als ik weer Red Hot Chili Peppers hoor of Jamie voor de 100ste keer vertelt dat ze ergens niets van weet en het haar allemaal niets boeit...SB92 schreef: 21 mei 2025 14:24 Menno de Boer krijgt het voor elkaar om nog slechter te presteren dan Sharid Alles.
Ontwikkelingen in de luistercijfers
Moderator: admin6
- Ane Sybesma
Re: Ontwikkelingen in de luistercijfers
Inderdaad... 1,6 procent nog maar... waar gaat dit nog over? Met zo'n riant pakket aan frequenties. Een dove kan zo langzamerhand nog horen dat het nergens meer naar klinkt. Maar bezuinigen op de NPO... dat kan echt niet hoor...
538 heeft het heel netjes gedaan met de last minute aangekondigde Zomer Top 538, flinke stijging. Wat vinden de forummers er nu van die anderhalve week geleden hier liepen te klagen dat het nergens op sloeg in mei terwijl het geen vakantie was?! Ik word op mijn werk juist moe van de zoveelste keer Teddy Swims en Alex Warren, niet van afwisseling.
538 heeft het heel netjes gedaan met de last minute aangekondigde Zomer Top 538, flinke stijging. Wat vinden de forummers er nu van die anderhalve week geleden hier liepen te klagen dat het nergens op sloeg in mei terwijl het geen vakantie was?! Ik word op mijn werk juist moe van de zoveelste keer Teddy Swims en Alex Warren, niet van afwisseling.
-
Echt rode cijfers voor 3FM, het kan niet slechter. Ook Veronica moet weer inleveren.
- Ane Sybesma
Kan wel slechter hoor, 1.4 is vorig jaar al eens langsgekomen :-)
En rode cijfers krijg je alleen als het negatief is en dat lijkt me lastig bij luistercijfers ;-)
Bij 3FM denk ik ondertussen wel echt, trek daar de stekker uit. Afgelopen 10 jaar is van alles en nog wat geprobeerd en het wordt alsmaar geen succes. De NPO moet een enorm bedrag bezuinigen, wellicht kan de verkoop van deze FM frequentie een uitkomst bieden.
-
Ja of zet NPO Blend op die frequenties.
Of FunX. Die publieke jongerenzender scoort namelijk wel.
-
Maakt toch niet zoveel uit, ik vind Blend wel een beetje daar op lijken, het komt ook allemaal uit hun stal (studio's)
Frequentie is geen eigendom van de NPO. Ze kunnen hem terug geven, maar verkopen kan niet. Zal dan eventueel geveild worden aan de hoogste bieder.DavyGer schreef: 21 mei 2025 18:13 Bij 3FM denk ik ondertussen wel echt, trek daar de stekker uit. Afgelopen 10 jaar is van alles en nog wat geprobeerd en het wordt alsmaar geen succes. De NPO moet een enorm bedrag bezuinigen, wellicht kan de verkoop van deze FM frequentie een uitkomst bieden.
FunX komt uit de 4 steden, Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Rotterdam. De landelijke editie draait vanuit Rotterdam.Vanjeafisharder schreef: 21 mei 2025 18:21 Maakt toch niet zoveel uit, ik vind Blend wel een beetje daar op lijken, het komt ook allemaal uit hun stal (studio's)
NPO blend zit niet op deze lokaties, maar in het radiohuis op het mediapark bij 3FM in het pand
In de rijksbegroting kun je het geld van verkoop gewoon gebruiken om de bezuinigingen op de NPO te verlichten.Pascal. K schreef: 21 mei 2025 18:29Frequentie is geen eigendom van de NPO. Ze kunnen hem terug geven, maar verkopen kan niet. Zal dan eventueel geveild worden aan de hoogste bieder.DavyGer schreef: 21 mei 2025 18:13 Bij 3FM denk ik ondertussen wel echt, trek daar de stekker uit. Afgelopen 10 jaar is van alles en nog wat geprobeerd en het wordt alsmaar geen succes. De NPO moet een enorm bedrag bezuinigen, wellicht kan de verkoop van deze FM frequentie een uitkomst bieden.
-
De kosten om 3FM in de lucht te houden zullen niet veel afwijken van de STER-reclame opbrengsten van deze zender. Dus hierop bezuinigen levert vrijwel niets op, maar je bent wel een radiostation kwijt, waar toch volgens de cijfers ruim 1 miljoen mensen naar luisteren al is de luistertijd kort waardoor het lage percentage te verklaren is.
Ik denk dat als je NPO Soul & Jazz op de frequentie van 3FM zet dat ze ook wel 1,6% scoren.
Deze cijfers zijn zéér opmerkelijk. 3FM de grootste publieke zender en Veronica de grootste commerciële zender in Drenthe.
https://www.spreekbuis.nl/3fm-populairs ... e-drenthe/
https://www.spreekbuis.nl/3fm-populairs ... e-drenthe/
God is a DJ