Ontwikkelingen in de luistercijfers
Moderator: admin6
Re: Ontwikkelingen in de luistercijfers
Veronica blijft er maar slecht bij liggen en dan zijn de komende weken ook verschillende hoofdrolspelers afwezig.
Sublime weet maar mondjesmaat te profiteren van de soul top 1000, terwijl ze wel een volledig gepresenteerde line-up hadden die dagen.
Sublime weet maar mondjesmaat te profiteren van de soul top 1000, terwijl ze wel een volledig gepresenteerde line-up hadden die dagen.
Mijn handen zouden jeuken als ik programmaleider was bij Veronica maar Robbert Jan vindt het voorlopig wel best zo, lijkt het. Al heb ik de indruk dat de jocks daar vooral de baas zijn.DavyGer schreef: 16 apr 2025 14:23 Veronica blijft er maar slecht bij liggen en dan zijn de komende weken ook verschillende hoofdrolspelers afwezig.
Maar ook dat 3FM, elke keer als je denkt dat het niet slechter kan, toch weer 0,2 pct lager dan vorig jaar. Ze draaien voor 80 pct gewoon de hits van Q en 538 zo langzamerhand, ze hebben een veel beter frequentiepakket, ze hebben geen reclames op het halve uur, zucht... Van publieke gelden houden ze de DJs aan het werk die te licht zijn bevonden voor 538... en er luistert nog geen 2 pct meer. Hoe erg moet het nog worden?
Ik ben vooral dus benieuwd waar de zwakke plek daadwerkelijk ligt in de programmering. Is dat 10:00-14:00 zoals velen hier vermoeden? Geen idee hoe Wout & Frank het doen ook.Johanneke schreef: 16 apr 2025 14:40Mijn handen zouden jeuken als ik programmaleider was bij Veronica maar Robbert Jan vindt het voorlopig wel best zo, lijkt het. Al heb ik de indruk dat de jocks daar vooral de baas zijn.DavyGer schreef: 16 apr 2025 14:23 Veronica blijft er maar slecht bij liggen en dan zijn de komende weken ook verschillende hoofdrolspelers afwezig.
Ik vraag me af of het allemaal ver uit elkaar ligt. Ik vind de muziek best oke maar het is allemaal een beetje teveel hobbyclub. De Bonanza met Caroline Brouwer, al is ze er vaker niet dan wel tegenwoordig, kan me niet voorstellen dat dat op kantoren makkelijk aan blijft staan.DavyGer schreef: 16 apr 2025 14:48Ik ben vooral dus benieuwd waar de zwakke plek daadwerkelijk ligt in de programmering. Is dat 10:00-14:00 zoals velen hier vermoeden? Geen idee hoe Wout & Frank het doen ook.Johanneke schreef: 16 apr 2025 14:40Mijn handen zouden jeuken als ik programmaleider was bij Veronica maar Robbert Jan vindt het voorlopig wel best zo, lijkt het. Al heb ik de indruk dat de jocks daar vooral de baas zijn.DavyGer schreef: 16 apr 2025 14:23 Veronica blijft er maar slecht bij liggen en dan zijn de komende weken ook verschillende hoofdrolspelers afwezig.
-
Niet, bij ons althans.Johanneke schreef: 16 apr 2025 14:59Ik vraag me af of het allemaal ver uit elkaar ligt. Ik vind de muziek best oke maar het is allemaal een beetje teveel hobbyclub. De Bonanza met Caroline Brouwer, al is ze er vaker niet dan wel tegenwoordig, kan me niet voorstellen dat dat op kantoren makkelijk aan blijft staan.DavyGer schreef: 16 apr 2025 14:48Ik ben vooral dus benieuwd waar de zwakke plek daadwerkelijk ligt in de programmering. Is dat 10:00-14:00 zoals velen hier vermoeden? Geen idee hoe Wout & Frank het doen ook.Johanneke schreef: 16 apr 2025 14:40
Mijn handen zouden jeuken als ik programmaleider was bij Veronica maar Robbert Jan vindt het voorlopig wel best zo, lijkt het. Al heb ik de indruk dat de jocks daar vooral de baas zijn.
Ekdom is prima.
Maar na een half uur Marrisa begon het vaak. Doen het nu met de non-stop uren in de nacht en als die op zijn, pakken we een streampie.
Hoe luister je de non stop uren terug dan? Kan niet via de site toch? Sowieso vind ik die uren persoonlijk niet erg sterk, dan kun je volgens mij net zo goed de hele dag een streampie aanzetten, of zie ik het verkeerd? 😄Herman ven Schippers schreef: 16 apr 2025 17:12Niet, bij ons althans.Johanneke schreef: 16 apr 2025 14:59Ik vraag me af of het allemaal ver uit elkaar ligt. Ik vind de muziek best oke maar het is allemaal een beetje teveel hobbyclub. De Bonanza met Caroline Brouwer, al is ze er vaker niet dan wel tegenwoordig, kan me niet voorstellen dat dat op kantoren makkelijk aan blijft staan.DavyGer schreef: 16 apr 2025 14:48
Ik ben vooral dus benieuwd waar de zwakke plek daadwerkelijk ligt in de programmering. Is dat 10:00-14:00 zoals velen hier vermoeden? Geen idee hoe Wout & Frank het doen ook.
Ekdom is prima.
Maar na een half uur Marrisa begon het vaak. Doen het nu met de non-stop uren in de nacht en als die op zijn, pakken we een streampie.
Wout & Frank scoren onder het zendergemiddelde las ik laatst. Ekdom zit daarboven. Stenders scoorde ook altijd hoger dan het zendergemiddelde.DavyGer schreef: 16 apr 2025 14:48Ik ben vooral dus benieuwd waar de zwakke plek daadwerkelijk ligt in de programmering. Is dat 10:00-14:00 zoals velen hier vermoeden? Geen idee hoe Wout & Frank het doen ook.Johanneke schreef: 16 apr 2025 14:40Mijn handen zouden jeuken als ik programmaleider was bij Veronica maar Robbert Jan vindt het voorlopig wel best zo, lijkt het. Al heb ik de indruk dat de jocks daar vooral de baas zijn.DavyGer schreef: 16 apr 2025 14:23 Veronica blijft er maar slecht bij liggen en dan zijn de komende weken ook verschillende hoofdrolspelers afwezig.
God is a DJ
Dat lezen we in de column van Kicken. Maar die klopt vaker niet dan wel.Phoenix schreef: 16 apr 2025 20:12Wout & Frank scoren onder het zendergemiddelde las ik laatst. Ekdom zit daarboven. Stenders scoorde ook altijd hoger dan het zendergemiddelde.DavyGer schreef: 16 apr 2025 14:48Ik ben vooral dus benieuwd waar de zwakke plek daadwerkelijk ligt in de programmering. Is dat 10:00-14:00 zoals velen hier vermoeden? Geen idee hoe Wout & Frank het doen ook.Johanneke schreef: 16 apr 2025 14:40
Mijn handen zouden jeuken als ik programmaleider was bij Veronica maar Robbert Jan vindt het voorlopig wel best zo, lijkt het. Al heb ik de indruk dat de jocks daar vooral de baas zijn.
-
Dat zie je inderdaad verkeerd.Johanneke schreef: 16 apr 2025 19:09Hoe luister je de non stop uren terug dan? Kan niet via de site toch? Sowieso vind ik die uren persoonlijk niet erg sterk, dan kun je volgens mij net zo goed de hele dag een streampie aanzetten, of zie ik het verkeerd?Herman ven Schippers schreef: 16 apr 2025 17:12Niet, bij ons althans.Johanneke schreef: 16 apr 2025 14:59
Ik vraag me af of het allemaal ver uit elkaar ligt. Ik vind de muziek best oke maar het is allemaal een beetje teveel hobbyclub. De Bonanza met Caroline Brouwer, al is ze er vaker niet dan wel tegenwoordig, kan me niet voorstellen dat dat op kantoren makkelijk aan blijft staan.
Ekdom is prima.
Maar na een half uur Marrisa begon het vaak. Doen het nu met de non-stop uren in de nacht en als die op zijn, pakken we een streampie.![]()
Zolang de luistercijfers per programma niet gewoon voor iedereen wekelijks online in te zien zijn, is elke discussie over luistercijfers per programma zinloos.
Voer eendjes,geen oorlog.....
-
toelichting bij de bereiks-cijfers hier: https://radiowereld.nl/medianieuws/2025 ... er-zender/
Week 16 2025:
Q Music: 11.6%
Radio 2: 11.5%
538: 9.6%
Radio 5: 8.7%
Radio 1: 8.4%
Skyradio: 6.8%
Radio 10: 6.7%
JOE: 5.5%
Veronica: 3.8%
100%NL: 3.8%
3FM: 1.9%
Week 16 2024:
Radio 2: 13.6%
Q Music: 11.8%
Radio 538: 9.5%
Radio 10: 9.4%
Skyradio: 8.6%
Radio 1: 7.8%
Radio 5: 7.4%
JOE: 4.2%
100%NL: 3.7%
3FM: 2.0%
Veronica: 1.8%
Q Music: 11.6%
Radio 2: 11.5%
538: 9.6%
Radio 5: 8.7%
Radio 1: 8.4%
Skyradio: 6.8%
Radio 10: 6.7%
JOE: 5.5%
Veronica: 3.8%
100%NL: 3.8%
3FM: 1.9%
Week 16 2024:
Radio 2: 13.6%
Q Music: 11.8%
Radio 538: 9.5%
Radio 10: 9.4%
Skyradio: 8.6%
Radio 1: 7.8%
Radio 5: 7.4%
JOE: 4.2%
100%NL: 3.7%
3FM: 2.0%
Veronica: 1.8%
Maar vanaf vandaag wel de Top 1000 van de jaren 70.DavyGer schreef: 16 apr 2025 14:23 Veronica blijft er maar slecht bij liggen en dan zijn de komende weken ook verschillende hoofdrolspelers afwezig.
Pakken ze wat kruimels van Radio 5 af.