Ik weet niet of deze logica wel klopt, want als je met grote regelmatig dezelfde, grijsgedraaide gouwe ouwen hoort die je overal al hoort, kan dat behoorlijk irriteren.
Ontwikkelingen in de luistercijfers
Moderator: admin6
-
Re: Ontwikkelingen in de luistercijfers
De bedoeling van een station is natuurlijk ook dat je niet 'overal' luistert Een zender is ook veel meer dan een specifiek liedje.Satfreak13 schreef: ↑10 aug 2024 07:53Ik weet niet of deze logica wel klopt, want als je met grote regelmatig dezelfde, grijsgedraaide gouwe ouwen hoort die je overal al hoort, kan dat behoorlijk irriteren.
En verder bewijst JOE weer het tegendeel.
Op termijn verwacht ik bij Joe hierin nog wel verandering. Het station in België klinkt zoveel anders. De Nederlandse Joe is ook niet mijn favoriete radiozender, maar als radioliefhebber kijk ik vol bewondering naar de strategie die het volgt en de resultaten die de zender boekt. Ik spreek dan ook positief over de zender ondanks dat het niet binnen mijn eigen smaak valt. Woorden als ‘dodelijk saai’ zul je mij dan ook niet horen zeggen.jessica schreef: ↑09 aug 2024 22:58Helemaal eens. 2 uiterst professionele radiostations. Sky en Joe. Ieder liedje is tot achter de komma onderzocht of het geen irritatiefactor cq uitschakel moment in zich heeft. Wat je overhoudt is 2 succesvolle, maar dodelijk saaie stations. Gelukkig zijn niet alle stations zo.
Maar ja ik ben ook geen gemiddelde luisteraar.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …
Nu komt een zinvolle reactie 👇
-
Vroeger, in de jaren '90, luisterde ik best vaak naar Sky Radio 100.7 FM. In die tijd was het echt een fantastisch radiostation met supergoeie vormgeving.jessica schreef: ↑09 aug 2024 22:58Helemaal eens. 2 uiterst professionele radiostations. Sky en Joe. Ieder liedje is tot achter de komma onderzocht of het geen irritatiefactor cq uitschakel moment in zich heeft. Wat je overhoudt is 2 succesvolle, maar dodelijk saaie stations. Gelukkig zijn niet alle stations zo.
Maar ja ik ben ook geen gemiddelde luisteraar.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
-
Toen was legale commerciële radio op FM betrekkelijk nieuw. Nadat we decennialang door de politiek gedwongen waren genoegen te nemen met een PO en hun lappendeken met of zonder spruitjesgeur.GerjanCluistra schreef: ↑10 aug 2024 10:23 Vroeger, in de jaren '90, luisterde ik best vaak naar Sky Radio 100.7 FM. In die tijd was het echt een fantastisch radiostation met supergoeie vormgeving.
We zijn nu verwend, zo niet overvoerd.
En waarom doen ze dat dan niet? Want saai zijn is makkelijk, er is blijkbaar toch nog genoeg liefde bij die andere stations om leuke radio te maken.repelsteel schreef: ↑10 aug 2024 07:38 Hoe dan ook, andere commerciële zenders hebben het nakijken en zouden maar wat graag zo “saai” zijn met deze cijfers.
Omdat het blijkbaar toch niet zo makkelijk is.Smid70 schreef: ↑10 aug 2024 13:47En waarom doen ze dat dan niet? Want saai zijn is makkelijk, er is blijkbaar toch nog genoeg liefde bij die andere stations om leuke radio te maken.repelsteel schreef: ↑10 aug 2024 07:38 Hoe dan ook, andere commerciële zenders hebben het nakijken en zouden maar wat graag zo “saai” zijn met deze cijfers.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …
-
Als je echt denkt dat het makkelijk is wat ze bij Joe doen, zou ik me iets meer in het vak verdiepen.Smid70 schreef: ↑10 aug 2024 13:47En waarom doen ze dat dan niet? Want saai zijn is makkelijk, er is blijkbaar toch nog genoeg liefde bij die andere stations om leuke radio te maken.repelsteel schreef: ↑10 aug 2024 07:38 Hoe dan ook, andere commerciële zenders hebben het nakijken en zouden maar wat graag zo “saai” zijn met deze cijfers.
Waarom? JOE heeft enkel het geluk gehad van een goed FM pakket dankzij de actie van KINK. De muzieksamenstelling is een eitje daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben. Zoals bekend houden de meeste luisteraars helemaal niet van muziek die ze niet kennen en dus draait men risicoloos. Zo is Sky ook een succes geworden. Als dat je keuze is die je maakt als zender, prima.repelsteel schreef: ↑10 aug 2024 20:47Als je echt denkt dat het makkelijk is wat ze bij Joe doen, zou ik me iets meer in het vak verdiepen.Smid70 schreef: ↑10 aug 2024 13:47En waarom doen ze dat dan niet? Want saai zijn is makkelijk, er is blijkbaar toch nog genoeg liefde bij die andere stations om leuke radio te maken.repelsteel schreef: ↑10 aug 2024 07:38 Hoe dan ook, andere commerciële zenders hebben het nakijken en zouden maar wat graag zo “saai” zijn met deze cijfers.
Maar ik ben blij dat andere zenders toch anders proberen te zijn.
En wat dat verdiepen in het vak betreft, ik ben luisteraar geen maker.
Ik hoor wat JOE, Q en Sky doen en dat is hun goed recht. Maar het is, in mijn ogen, zielloos.
Joe heeft geen geluk gehad, want van de overheid horen schaarse frewuenties sowieso om de paar jaren geveild te worden.Smid70 schreef: ↑10 aug 2024 23:09Waarom? JOE heeft enkel het geluk gehad van een goed FM pakket dankzij de actie van KINK. De muzieksamenstelling is een eitje daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben. Zoals bekend houden de meeste luisteraars helemaal niet van muziek die ze niet kennen en dus draait men risicoloos. Zo is Sky ook een succes geworden. Als dat je keuze is die je maakt als zender, prima.repelsteel schreef: ↑10 aug 2024 20:47Als je echt denkt dat het makkelijk is wat ze bij Joe doen, zou ik me iets meer in het vak verdiepen.
Ik hoor wat JOE, Q en Sky doen en dat is hun goed recht. Maar het is, in mijn ogen, zielloos.
De veiling zou dan pas om 2025 komen. Eigenlijk is het niet de bedoeling om de fm-licenties eindeloos te verlengen.
Door de veilingen krijgen ook nieuwe zenders een kans, en zo hoort het van de overheid ook in beginsel ook te zijn.
Dus hebben ze geluk gehad. Wat de overheid wel of niet had moeten doen staat daar los van.Roup01 schreef: ↑10 aug 2024 23:24Joe heeft geen geluk gehad, want van de overheid horen schaarse frewuenties sowieso om de paar jaren geveild te worden.Smid70 schreef: ↑10 aug 2024 23:09Waarom? JOE heeft enkel het geluk gehad van een goed FM pakket dankzij de actie van KINK. De muzieksamenstelling is een eitje daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben. Zoals bekend houden de meeste luisteraars helemaal niet van muziek die ze niet kennen en dus draait men risicoloos. Zo is Sky ook een succes geworden. Als dat je keuze is die je maakt als zender, prima.repelsteel schreef: ↑10 aug 2024 20:47
Als je echt denkt dat het makkelijk is wat ze bij Joe doen, zou ik me iets meer in het vak verdiepen.
De veiling zou dan pas om 2025 komen. Eigenlijk is het niet de bedoeling om de fm-licenties eindeloos te verlengen.
Door de veilingen krijgen ook nieuwe zenders een kans, en zo hoort het van de overheid ook in beginsel ook te zijn.
Dat is trouwens geen verwijt aan de mensen van JOE, wat zij doen is hun goed recht en het is ze gegund hoor.
2023 of niet. Dpg media zou bij de volgende veiling alsnog een tweede zender lanceren. Tenzij de overheid fm uitschakelde tsja dan niet.Smid70 schreef: ↑10 aug 2024 23:41Dus hebben ze geluk gehad. Wat de overheid wel of niet had moeten doen staat daar los van.Roup01 schreef: ↑10 aug 2024 23:24Joe heeft geen geluk gehad, want van de overheid horen schaarse frewuenties sowieso om de paar jaren geveild te worden.Smid70 schreef: ↑10 aug 2024 23:09
Waarom? JOE heeft enkel het geluk gehad van een goed FM pakket dankzij de actie van KINK. De muzieksamenstelling is een eitje daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben. Zoals bekend houden de meeste luisteraars helemaal niet van muziek die ze niet kennen en dus draait men risicoloos. Zo is Sky ook een succes geworden. Als dat je keuze is die je maakt als zender, prima.
Dat is trouwens geen verwijt aan de mensen van JOE, wat zij doen is hun goed recht en het is ze gegund hoor.
Maar nee, ik denk juist dat de rechtszaak van Kink, DPG op het idee beacht om een tweede landelijke zender te beginnen.
Dat laatste is niet juist:Roup01 schreef: ↑10 aug 2024 23:482023 of niet. Dpg media zou bij de volgende veiling alsnog een tweede zender lanceren. Tenzij de overheid fm uitschakelde tsja dan niet.Smid70 schreef: ↑10 aug 2024 23:41Dus hebben ze geluk gehad. Wat de overheid wel of niet had moeten doen staat daar los van.Roup01 schreef: ↑10 aug 2024 23:24
Joe heeft geen geluk gehad, want van de overheid horen schaarse frewuenties sowieso om de paar jaren geveild te worden.
Maar nee, ik denk juist dat de rechtszaak van Kink, DPG op het idee beacht om een tweede landelijke zender te beginnen.
https://www.radiofreak.nl/qmusic-baas-w ... ender-joe/. Dit artikel komt uit 2020. JOE is in de (nonstop) 70s&80s vorm al opgericht in 2019.
-
Als je op een radioforum (waar elke komma van het radiovak belicht wordt) het statement maakt dat Joe geluk heeft gehad en dat het makkelijk is wat ze doen, dan (ik doe mijn uiterste best om dit subtiel te verwoorden) mis ik het respect voor het vak radio.Smid70 schreef: ↑10 aug 2024 23:09Waarom? JOE heeft enkel het geluk gehad van een goed FM pakket dankzij de actie van KINK. De muzieksamenstelling is een eitje daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben. Zoals bekend houden de meeste luisteraars helemaal niet van muziek die ze niet kennen en dus draait men risicoloos. Zo is Sky ook een succes geworden. Als dat je keuze is die je maakt als zender, prima.repelsteel schreef: ↑10 aug 2024 20:47Als je echt denkt dat het makkelijk is wat ze bij Joe doen, zou ik me iets meer in het vak verdiepen.
Er is de factor marketing, muzieksamenstelling, imago, programmering, muzieklijsten samenstellen, het vak presenteren, de vormgeving, de items, de luistertijd, dedoelgroep bereiken, enzovoorts.
En dat wordt hier even platgeslagen als “geluk vanwege de FM-frequenties” en “die muzieksamenstelling is een eitje”.
Niets in het leven is zo simpel als het lijkt, dus ook dit niet. Een (nieuw)succesvol station neerzetten is vele malen moeilijker dan er nu wordt geschetst.
Ik geloof dat Veronica en Radio 10 afgelopen jaar hebben laten zien dat een succesvolle zender niet zomaar gecreëerd is. Anders hadden ze beiden hoger gestaan in de cijfers.
Misschien dat ik morgen even naar een willekeurige tandarts ga en hem vertel dat het echt een eitje is wat hij doet. ‘Zo kan ik het ook. Beetje met een haakje in een mond schrapen’.
Ik laat dit onderwerp verder voor wat het is, hier valt niet tegenop te discussiëren.
Volledig eens en dat heeft DPG wederom heel goed gedaan met Joe.repelsteel schreef: ↑11 aug 2024 17:23 Niets in het leven is zo simpel als het lijkt, dus ook dit niet. Een (nieuw)succesvol station neerzetten is vele malen moeilijker dan er nu wordt geschetst.
Rock 'n roll is better than music!