Door wat zouden ze weer wat gaan inleveren? Ik gun ze de groei van harte.Deradiokenner schreef: ↑07 aug 2024 14:36 In nog geen jaar tijd is Joe Radio 10 zijn. Ik verwacht dat Joe wel weer wat in gaat leveren volgende week. Maar al met al een goede prestatie.
Ontwikkelingen in de luistercijfers
Moderator: admin6
Re: Ontwikkelingen in de luistercijfers
-
Joe na nog geen jaar Radio 10 voorbij en bijna 2 keer zo groot als Veronica.
De formule:
- Muziek draaien die de luisteraar wil horen in plaats van wat de dj wil draaien (groot verschil),
- DJ’s die tegen de luisteraar praten in plaats van tegen zichzelf en elkaar,
- Heel veel abri’s.
Zo pak je dus een commercieel radiostation aan. Zeer indrukwekkend.
De formule:
- Muziek draaien die de luisteraar wil horen in plaats van wat de dj wil draaien (groot verschil),
- Heel veel abri’s.
-
Ik gun JOE alles, ik heb de zender vaak opstaan. Maar ik denk dat het toch een beetje gaat dalen door veranderend luistergedrag. Maar ze zijn goed bezig!lion schreef: ↑08 aug 2024 10:22Door wat zouden ze weer wat gaan inleveren? Ik gun ze de groei van harte.Deradiokenner schreef: ↑07 aug 2024 14:36 In nog geen jaar tijd is Joe Radio 10 zijn. Ik verwacht dat Joe wel weer wat in gaat leveren volgende week. Maar al met al een goede prestatie.
-
Je zou denken dat Dave toch wat heeft opgestoken tijdens zijn tijd bij de Belgen.repelsteel schreef: ↑08 aug 2024 10:49 Joe na nog geen jaar Radio 10 voorbij en bijna 2 keer zo groot als Veronica.
De formule:
- Heel veel abri’s.
-
Ik weet niet of het zo werkt, ze hebben de wind in de zeilen gehad vanaf de start, goede FM dekking en meeliften met luisteraars die dachten nog Radio 10 aan te hebben. Het is dus allemaal wel relatief.
-
Zo kun je elk succes kleiner maken, het is een grote prestatie. Dus blijkbaar werkt het wel zo.Vanjeafisharder schreef: ↑08 aug 2024 10:54 Ik weet niet of het zo werkt, ze hebben de wind in de zeilen gehad vanaf de start, goede FM dekking en meeliften met luisteraars die dachten nog Radio 10 aan te hebben. Het is dus allemaal wel relatief.
3FM heeft 100% etherdekking, dus dat punt gaat niet op.
-
Maar ga dus ook niet mee in het populisme van jou stelling.
En Radio 5 heeft geen FM dekking.repelsteel schreef: ↑08 aug 2024 11:16Zo kun je elk succes kleiner maken, het is een grote prestatie. Dus blijkbaar werkt het wel zo.Vanjeafisharder schreef: ↑08 aug 2024 10:54 Ik weet niet of het zo werkt, ze hebben de wind in de zeilen gehad vanaf de start, goede FM dekking en meeliften met luisteraars die dachten nog Radio 10 aan te hebben. Het is dus allemaal wel relatief.
3FM heeft 100% etherdekking, dus dat punt gaat niet op.
En in 2003 kwam Noordzee FM op de 100.7FM van Sky en was ermee niet succesvol.
Wat Joe doet is een grote prestatie die (bijna) niemand zag aankomen.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …
Nu komt een zinvolle reactie 👇
Nu komt een zinvolle reactie 👇
-
Wat bedoel je hiermee?Vanjeafisharder schreef: ↑08 aug 2024 11:35 Maar ga dus ook niet mee in het populisme van jou stelling.
Ik heb geen stelling, ik signaleer een feit: Joe staat binnen een jaar tenminste 1 meting op 7%.
Vervolgens noem ik een aantal kenmerken van Joe die mij opvallen en die dus blijken te werken.
Wat is daar populistisch aan?
En zou je je mening kunnen onderbouwen in plaats van dit soort vervelende oneliners over populisme plaatsen die niets bijdragen aan het forum?
Ongelofelijk knappe prestatie van Joe. Ik had het er in eerste instantie niet in gezien, dus het overtreft mijn verwachtingen.
Gisteren heb ik in de auto voor het eerste sinds maanden weer eens naar radio 10 geluisterd voor langere tijd, maar eerlijk gezegd luister ik dan toch liever naar Joe. Ik vond de muziek bij radio 10 nog meer doorsnee dan bij Joe. Dat kan ik niet verder specificeren; het zal voornamelijk mijn persoonlijke smaak zijn. Joe is goed beluisterbaar voor een aantal uren achter elkaar, terwijl ik radio 10 na een uur al zat ben. Kan uiteraard aan mij liggen. Dan heb ik het voornamelijk over de muziekmix, niet de presentatie. Die vind ik bij beide niet bijzonder, maar functioneel voldoende.
Gisteren heb ik in de auto voor het eerste sinds maanden weer eens naar radio 10 geluisterd voor langere tijd, maar eerlijk gezegd luister ik dan toch liever naar Joe. Ik vond de muziek bij radio 10 nog meer doorsnee dan bij Joe. Dat kan ik niet verder specificeren; het zal voornamelijk mijn persoonlijke smaak zijn. Joe is goed beluisterbaar voor een aantal uren achter elkaar, terwijl ik radio 10 na een uur al zat ben. Kan uiteraard aan mij liggen. Dan heb ik het voornamelijk over de muziekmix, niet de presentatie. Die vind ik bij beide niet bijzonder, maar functioneel voldoende.
Laatst gewijzigd door Janno op 08 aug 2024 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Is het niet bijzonder dat JOE zo scoort terwijl hun drivetime shows met vakantie zijn/waren.
Ik ben persoonlijk vooral benieuwd hoe de cijfers zich gaan ontwikkelen nu deze shows weer lopen.
Als het nu weer gaat dalen zou ik me vooral daar zorgen over maken.
Ik ben persoonlijk vooral benieuwd hoe de cijfers zich gaan ontwikkelen nu deze shows weer lopen.
Als het nu weer gaat dalen zou ik me vooral daar zorgen over maken.
Ruim 2 miljoen luisteraars die nog steeds denken naar Radio 10 te luisteren, echt?Vanjeafisharder schreef: ↑08 aug 2024 10:54 Ik weet niet of het zo werkt, ze hebben de wind in de zeilen gehad vanaf de start, goede FM dekking en meeliften met luisteraars die dachten nog Radio 10 aan te hebben. Het is dus allemaal wel relatief.
Het is eigenlijk vrij jammer dat wanneer een nieuwkomer of een station (of willekeurig bedrijf) dat niet in het straatje van mensen past een enorme prestatie neerzet, dit gelijk afgedaan wordt als iets dat vooral door externe factoren komt en niet door de eigen kracht van in dit geval JOE. Luisteraars denken naar Radio 10 te luisteren, de dekking is heel goed, Radio 10 doet iets verkeerds, het is zomer, die en die DJ's elders zijn er niet, de mensen zijn gek geworden, etc.
Neen: JOE zet gewoon een ijzersterk product neer, ze hebben heel goed aangevoeld waar nog ruimte is en bouwen dat zeer professioneel op. Op eigen kracht. Hulde voor iedereen bij DPG.
Die vlieger gaat niet op want via RDS switcht je radio vanzelf mee. No way dat je op die tijdelijke situatie van meeliften 7% scoort binnen een jaar.Vanjeafisharder schreef: ↑08 aug 2024 10:54 Ik weet niet of het zo werkt, ze hebben de wind in de zeilen gehad vanaf de start, goede FM dekking en meeliften met luisteraars die dachten nog Radio 10 aan te hebben. Het is dus allemaal wel relatief.
Joe heeft een vliegende start gemaakt, dat wel. De zender bestond natuurlijk al een aantal jaren en was in de Randstad al op FM. Het is gewoon ontzettend goed in de markt gezet en er is keihard aan gewerkt, dat merk je. Ik vind dat een prestatie van formaat en dat mag best erkend worden.
De radiomarkt is na de herverdeling van frequenties wel iets meer in balans gekomen.
Qmusic en Joe samen 12,6 + 7,1 en vooruit Q music extra zenders erbij +1,2 = 20,9 marktaandeel deze week voor DPG
538 en Radio10 en Sky 8,3 + 7,0 + 6,7 + extra zenders erbij 0,9 + 1,9 + 0,3 = 25,2 marktaandeel voor Talpa deze week.
Nog maar een verschil van ruim 4% voorsprong voor Talpa en dat met 1 FM zender meer en 2 extra zenders online/dab+ meer.
* Radio10 Brabant en Qmusic Limburg heb ik niet in deze cijfers meegenomen omdat ze officieel van een andere zendgemachtigde zijn.
Bovendien scoren ze allebei hetzelfde namelijk 0,6
Qmusic en Joe samen 12,6 + 7,1 en vooruit Q music extra zenders erbij +1,2 = 20,9 marktaandeel deze week voor DPG
538 en Radio10 en Sky 8,3 + 7,0 + 6,7 + extra zenders erbij 0,9 + 1,9 + 0,3 = 25,2 marktaandeel voor Talpa deze week.
Nog maar een verschil van ruim 4% voorsprong voor Talpa en dat met 1 FM zender meer en 2 extra zenders online/dab+ meer.
* Radio10 Brabant en Qmusic Limburg heb ik niet in deze cijfers meegenomen omdat ze officieel van een andere zendgemachtigde zijn.
Bovendien scoren ze allebei hetzelfde namelijk 0,6
-
Waarom lukt andere stations het dan niet, als het allemaal zo makkelijk is zou het bij andere stations toch ook moeten lukken.repelsteel schreef: ↑08 aug 2024 13:01Wat bedoel je hiermee?Vanjeafisharder schreef: ↑08 aug 2024 11:35 Maar ga dus ook niet mee in het populisme van jou stelling.
Ik heb geen stelling, ik signaleer een feit: Joe staat binnen een jaar tenminste 1 meting op 7%.
Vervolgens noem ik een aantal kenmerken van Joe die mij opvallen en die dus blijken te werken.
Wat is daar populistisch aan?
En zou je je mening kunnen onderbouwen in plaats van dit soort vervelende oneliners over populisme plaatsen die niets bijdragen aan het forum?