Ontwikkelingen in de luistercijfers
Moderator: admin6
Re: Ontwikkelingen in de luistercijfers
Q Music profiteert van hun zomer lijst en is naast radio 1 de enige zender die in bereik wint. Verdere dalingen en stijgingen komen door deze twee zenders of door verandering in vooral luistertijd.
JOE stijgt puur door luistertijd die omhoog schiet. Waarom dat zo is? Geen idee, denk de relatief grote veranderingen in luistergedrag in de zomer.
Skyradio daalt heel erg vergeleken met vorig jaar in marktaandeel, maar dit komt puur door een flink lagere luistertijd. Niet echt een verklaring waarom dat zoveel minder is. Het is niet zo raar dat Skyradio daalt in de zomer als je weet dat ze veel te horen zijn in winkels en bij bedrijven, maar vorig jaar was dat niet te zien.
Radio 2 ook een erg laag cijfer. Die heeft nog het meest last van radio 1 denk ik.
JOE stijgt puur door luistertijd die omhoog schiet. Waarom dat zo is? Geen idee, denk de relatief grote veranderingen in luistergedrag in de zomer.
Skyradio daalt heel erg vergeleken met vorig jaar in marktaandeel, maar dit komt puur door een flink lagere luistertijd. Niet echt een verklaring waarom dat zoveel minder is. Het is niet zo raar dat Skyradio daalt in de zomer als je weet dat ze veel te horen zijn in winkels en bij bedrijven, maar vorig jaar was dat niet te zien.
Radio 2 ook een erg laag cijfer. Die heeft nog het meest last van radio 1 denk ik.
Laatst gewijzigd door Jobfr op 07 aug 2024 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Jobfr schreef: ↑07 aug 2024 14:48 Week 31 2024:
Q Music: 12.6%
Radio 2: 10.6%
Radio 1: 10.4%
538: 8.3%
JOE: 7.1%
Radio 10: 7.0%
Skyradio: 6.7%
Radio 5: 6.0%
100%NL 4.0%
Veronica: 3.7%
3FM: 2.5%
Week 31 2023:
Radio 2: 13.9%
Q Music: 12.2%
Radio 10: 9.9%
Skyradio: 9.2%
538: 8.6%
Radio 1: 8.2%
Radio 5: 6.9%
100%NL: 3.6%
Veronica: 3.3%
3FM: 2.0%
JOE: 0.0%
De cijfers van Juli. Ook 20-49!
Veronica stijgt voor het eerst in meer dan een jaar (juni 2024: 2.8% en 2.4%)
538 ook sterke stijging in 20-49 (juni 2024: 12.0% en 8.2%). Hoogste 20-49 score sinds nieuwe meting!
Radio 10 en 2 storten in.
Laatst gewijzigd door Jobfr op 07 aug 2024 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Radio1 nog goed door staartje Radio Tour de France en Radio Olympia. Met de goede resultaten van de Nederlanders zie ik Radio1 nog wel een 2 weken hoog blijven staan.
-
Yep, soms vallen zaken per ongeluk op zijn plek. En dan te bedenken dat Mark zelf de samenwerking heeft gezocht met Mai :-) [bron: DWDR]
Was het niet zo dat Sophie en Mart ook zichzelf voor de voormalige weekendshow hebben samengebracht?
Nu kijken wat ze er mee gaan doen.
Een hele knappe prestatie van Joe!
De winst komt door een langere luistertijd. Het weekbereik is juist gedaald.
Is het toeval dat de terugval bij Radio 10 samenvalt met het nieuws dat Van Someren vertrekt bij de zender?
De winst komt door een langere luistertijd. Het weekbereik is juist gedaald.
Is het toeval dat de terugval bij Radio 10 samenvalt met het nieuws dat Van Someren vertrekt bij de zender?
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …
Nu komt een zinvolle reactie 👇
Nu komt een zinvolle reactie 👇
-
Luistertijd is ook toegenomen op JOE dus misschien zijn ze langzaam aan de titels aan het toevoegen aan de actieve titels lijst.
-
Waarom radio 2 zo zakt vind ik wel op vallend. De ochtendshow met Giel is gewoon prima vervanger. Wellicht dat er verder op de dag iets minder geluisterd wordt. Maar JOE daar is wel taart morgen denk ik! Radio 10 is toch wel het zorgenkindje geworden en ik denk dat daar nog wel meer klappen gaan vallen.
-
Radio 10 daar is teveel veranderd tegelijkertijd, muziekkeuze, DJ's die vertrokken zijn. Eigenlijk is het een hele andere zender geworden met een hele ander profiel: meer muziek, minder personality.
Wauw! Een prachtige prestatie van JOE in nog geen vijftig weken op de FM. Ik verwacht volgende week wel weer een daling, maar de eerste piek boven Radio 10 en Radio 5 is er. En dat zonder weekendprogrammering. Maar ook Q scoort goed met de Top 500 van de Zomer.
Radio 2 toch ook flink in de min. Met een opstelling van Giel, Corné en Eddy snap ik dat volledig. Voor mij is het vanwege die laatste twee ook even klaar met 2.
Voor Talpa is het sowieso geen goede week. Naast 10 ook Sky en 538 in de min. Sky doet het sowieso al even minder. Een zomerdip daar, of wellicht een concurrent met JOE. Veronica stabiel, maar ik kan me toch niet voorstellen dat Ekdom de cijfers boven het niveau van JOE kan gaan tillen.
Voor de rest ook een flinke daling bij E Power. De kleintjes 3FM, Klassiek, SLAM! maar ook BNR (1% marktaandeel) doen het goed deze week. Als je ziet dat alle subzenders en niet-FM-zenders groeien dan laat het ook wel een beetje de groei van online radio zien.
Radio 2 toch ook flink in de min. Met een opstelling van Giel, Corné en Eddy snap ik dat volledig. Voor mij is het vanwege die laatste twee ook even klaar met 2.
Voor Talpa is het sowieso geen goede week. Naast 10 ook Sky en 538 in de min. Sky doet het sowieso al even minder. Een zomerdip daar, of wellicht een concurrent met JOE. Veronica stabiel, maar ik kan me toch niet voorstellen dat Ekdom de cijfers boven het niveau van JOE kan gaan tillen.
Voor de rest ook een flinke daling bij E Power. De kleintjes 3FM, Klassiek, SLAM! maar ook BNR (1% marktaandeel) doen het goed deze week. Als je ziet dat alle subzenders en niet-FM-zenders groeien dan laat het ook wel een beetje de groei van online radio zien.
Zoals Domien hier een tijdje geleden al riep: "De Mensen Willen HIts". En dat blijkt. Joe doet het echt fantastisch.
Deze week zijn C&S er weer en hup, direct loopt er weer een abri-campagne. Dat klopt gewoon helemaal. Er zit heel veel doordacht werk in deze zender op alle vlakken en het resultaat mag er gewoon zijn.
Het interessante is dat het bijvoorbeeld Talpa en in mindere mate ook de PO dwingt om van strategie te switchen. Dat betekent interessante tijden.
Veronica zal niet mijn favoriete zender worden maar ik vind het knap dat men de weg naar boven weer wat vindt.
Deze week zijn C&S er weer en hup, direct loopt er weer een abri-campagne. Dat klopt gewoon helemaal. Er zit heel veel doordacht werk in deze zender op alle vlakken en het resultaat mag er gewoon zijn.
Het interessante is dat het bijvoorbeeld Talpa en in mindere mate ook de PO dwingt om van strategie te switchen. Dat betekent interessante tijden.
Veronica zal niet mijn favoriete zender worden maar ik vind het knap dat men de weg naar boven weer wat vindt.
-
Het zakken van NPO Radio 2 is niet zo gek als Eddy Keur een prominente plek in de programmering heeft. Dan vraag je er om.
-
Eddy is al vanaf donderdagmiddag niet meer op Radio 2. Bij deze meting heeft Eddy dan ook maar 1 dag in de dagprogrammering gestaan. Naar mijn mening moet er een andere oorzaak zijn.Radiooidar schreef: ↑07 aug 2024 19:46 Het zakken van NPO Radio 2 is niet zo gek als Eddy Keur een prominente plek in de programmering heeft. Dan vraag je er om.
-
dat idee had ik ook. denk dat er minder luisteraars zijn oa door de olympische spelen, of die mensen luisteren nu radio 1 of kijken tv, of mensen zijn op vakantie en doen andere dingen. lijkt me stug dat Keur z'n grote uitschakelfactor is aangezien hij al een aantal jaartjes te horen is op Radio 2Henkjan2016 schreef: ↑07 aug 2024 20:02Eddy is al vanaf donderdagmiddag niet meer op Radio 2. Bij deze meting heeft Eddy dan ook maar 1 dag in de dagprogrammering gestaan. Naar mijn mening moet er een andere oorzaak zijn.Radiooidar schreef: ↑07 aug 2024 19:46 Het zakken van NPO Radio 2 is niet zo gek als Eddy Keur een prominente plek in de programmering heeft. Dan vraag je er om.
In de weken voor het EK scoorden de vaste poppetjes ook steeds vaker die 2,5%. Het EK is vooral een dip gebleken (lees: mismatch met publiek of als duo). Wellicht in combinatie met de vroege zomervakantie van het zuiden, waar 3FM in verhouding meer luisteraars heeft.Henkjan2016 schreef: ↑07 aug 2024 15:47Yep, soms vallen zaken per ongeluk op zijn plek. En dan te bedenken dat Mark zelf de samenwerking heeft gezocht met Mai :-) [bron: DWDR]
Was het niet zo dat Sophie en Mart ook zichzelf voor de voormalige weekendshow hebben samengebracht?
Nu kijken wat ze er mee gaan doen.