Ik ben het volledig met je eens, maar dat zal voor iedereen wel duidelijk zijn.Deradiokenner schreef: ↑01 aug 2024 10:57Er is al eerder toegelicht door mensen van JOE dat herkenbaarheid op dit moment belangrijker is. Dat betekend dus duidelijkheid over het format. Dat wij als radiofreaks het verruimd zien worden daar verdien je niet je brood mee. Een restaurant gaat ook niet zijn kaart uitbreiden omdat een handjevol mensen dat graag wilt. Het gaat hier gewoon om een commercieel radiozender. En blijkbaar doen ze het erg goed. 5,8? Toch?Phoenix schreef: ↑01 aug 2024 10:06 Dan zal de zender de playlist moeten verruimen of met een actie moeten komen. Dit zijn doorgaans elementen die resulteren in een langere luistertijd. Risico is dat met verruiming van de playlist ook voor bepaalde luisteraars uitschakelmomenten gaan ontstaan waardoor het aantal luisteraars afneemt. De juiste balans vinden en op de juiste momenten veranderingen doorvoeren is cruciaal. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat men daar bij Joe professioneel genoeg is.
Voor wie geïnteresseerd is in de visie en aanpak van Joe adviseer ik de podcast van DWDR met Kai Merckx te beluisteren.
Overigens acht ik de kans groot dat Joe op veel openbare plekken aan staat waardoor er veel toevallige luisteraars zijn. Het is lastig om de luistertijd van toevallige luisteraars te vergroten.
Ontwikkelingen in de luistercijfers
Moderator: admin6
Re: Ontwikkelingen in de luistercijfers
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …
Nu komt een zinvolle reactie 👇
Nu komt een zinvolle reactie 👇
Als het bereik gestaag doorgroeit met gemiddeld ongeveer 25.000 per wekelijkse meting zit de zender over een jaar op 3 miljoen luisteraars. Bij een gelijke luistertijd is Joe dan Top 5.
Ik neem aan dar DPG onderzoek doet naar de merkbekendheid van Joe, als die een bepaalde drempel overstijgt komen er denk ik ook grote events en kan de zender nog harder groeien. Maar goed geen idee wat de strategie is natuurlijk.
Ik neem aan dar DPG onderzoek doet naar de merkbekendheid van Joe, als die een bepaalde drempel overstijgt komen er denk ik ook grote events en kan de zender nog harder groeien. Maar goed geen idee wat de strategie is natuurlijk.
DWDR staat voor?Phoenix schreef: ↑01 aug 2024 10:06Dan zal de zender de playlist moeten verruimen of met een actie moeten komen. Dit zijn doorgaans elementen die resulteren in een langere luistertijd. Risico is dat met verruiming van de playlist ook voor bepaalde luisteraars uitschakelmomenten gaan ontstaan waardoor het aantal luisteraars afneemt. De juiste balans vinden en op de juiste momenten veranderingen doorvoeren is cruciaal. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat men daar bij Joe professioneel genoeg is.
Voor wie geïnteresseerd is in de visie en aanpak van Joe adviseer ik de podcast van DWDR met Kai Merckx te beluisteren.
Overigens acht ik de kans groot dat Joe op veel openbare plekken aan staat waardoor er veel toevallige luisteraars zijn. Het is lastig om de luistertijd van toevallige luisteraars te vergroten.
-
DWDR = Dit Was De Radio Podcast https://vriendvandeshow.nl/radio?t=afleveringen
Harm Edens is echt niet te doen, wat een zeikerd is dat. Verder een erg leuke aflevering, Kai is gewoon een goeie gast.
Oke, dankjewel voor de uitleg. Ook de link erbij top!Henkjan2016 schreef: ↑01 aug 2024 14:40 DWDR = Dit Was De Radio Podcast https://vriendvandeshow.nl/radio?t=afleveringen
-
Wat een schok voor de Talpa zenders
Zeg dat! Wel een eorme vakantieweek en de OS, maar toch. Joe boven Radio 10 deze week. Erg knap, ruim 7% marktaandeel in net onder een jaar. Q op Goud.
En als je zo onderaan kijkt denkt je 1) die extra zenders van 538 groeien wel (misschien 90s en classics populair?) 2) de extra zenders van Veronica worden nauwelijks beluisterd (daar kan de bezem misschien eens doorheen?) en 3) met Kink wil het op fm maar niet lukken.
-
Wat een schok voor DPG ook de andere kant op, of dat moet een fout zijn, 7% voor JOE.
Wow JOE nu al groter dan Radio10. Het is niet mijn zender, maar commercieel gezien een erg knappe prestatie.
Je kan dus goed geld verdienen met uitgekauwde hits (Persoonlijke mening)
Maar Radio10 heeft Joe ook een beetje geholpen de laatste tijd door van zichzelf een slechte 2e kopie te maken als Joe.
Radio10 heeft in korte tijd haar eigen identiteit helemaal ingeleverd.
Bij Veronica hebben ze veel fout gedaan, maar ze hebben wel hun eigenzinnige identiteit behouden en met een versterkt DJ team lijkt dit nu ook vruchten te gaan afwerpen.
Je kan dus goed geld verdienen met uitgekauwde hits (Persoonlijke mening)
Maar Radio10 heeft Joe ook een beetje geholpen de laatste tijd door van zichzelf een slechte 2e kopie te maken als Joe.
Radio10 heeft in korte tijd haar eigen identiteit helemaal ingeleverd.
Bij Veronica hebben ze veel fout gedaan, maar ze hebben wel hun eigenzinnige identiteit behouden en met een versterkt DJ team lijkt dit nu ook vruchten te gaan afwerpen.
Slam had ook een goede week met HidP. Afwisseling met meer classics doet ze goed!
-
In nog geen jaar tijd is Joe Radio 10 zijn. Ik verwacht dat Joe wel weer wat in gaat leveren volgende week. Maar al met al een goede prestatie.
-
Wat had JOE voor actie in deze meetperiode? Niets bijzonders toch?
Menno de Boer zal zich achter de oren krabben met deze prestatie van zijn B-opstelling, net nadat zijn sterren tijdens het EK niet goed hebben gepresteerd.
Week 31 2024:
Q Music: 12.6%
Radio 2: 10.6%
Radio 1: 10.4%
538: 8.3%
JOE: 7.1%
Radio 10: 7.0%
Skyradio: 6.7%
Radio 5: 6.0%
100%NL 4.0%
Veronica: 3.7%