Ontwikkelingen in de luistercijfers

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Johanneke

Re: Ontwikkelingen in de luistercijfers

Bericht door Johanneke »

538 vorig jaar in week 7 op 7.3, en nu op 8.7
Dat is best aardig. Ik vind het verschil met Q Music nog erg groot, terwijl daar voor mijn gevoel weinig gebeurt de laatste tijd. In januari twee weken Verdubbel je salaris, in februari de Top 40 Awards.
538 heeft de Vrienden van Amstel gedaan, drie weken Hier met je rekening, de start van Evers, vorige week de start van de 90s Top 750.
Maar belangrijker... 538 klinkt weer als familie. Een jaar geleden hing het van ellende aan elkaar met Wietze en Klaas in de ochtend, en de rest van de programmering klonk ook niet allemaal even lekker. Persoonlijk luisterde ik helemaal niet meer. Maar inmiddels ben ik helemaal om en voel ik me er weer enorm thuis. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

Wat ik eigenlijk wil zeggen, ik had misschien wat meer resultaat verwacht bij 538. Maar radio is slow business en van 7.3 naar 8.7 is natuurlijk een prestatie.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Vanjeafisharder schreef: 22 feb 2024 10:58 Daar hoeft het helemaal niet mee te maken te hebben hoor, ik denk door de vele personele wisselingen en nu ineens geen Bonanza meer wat muzikaal gezien toch wat spannender is om naar te luisteren dan de standaard playlist aangevuld wellicht met de eigen muzieksmaak van Niek, die al vrij standaard is omdat je in andere programma's ook wat andere muziek hoort, zorgt er voor dat de luisteraars nu helemaal het spoor bijster zijn. En dat is dan nog maar enkel het programma van Niek. Als dit zo door gaat de 2 maanden dat Stenders afwezig is vermoed ik nog wel een verdere daling.
Waar ik het bij 538 over familie heb, voel ik bij dit station echt helemaal niks meer. En hier zijn de luistercijfers erg duidelijk, dat hebben veel mensen. Had allemaal niet gehoeven maar als je denkt zo'n zender te kunnen runnen met Marisa, Frank en Sander in je dagprogrammering, heb je er niks van begrepen. De bezem erdoor, zou ik zeggen, en niet pas in de zomer
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Ik denk dat die namen die je aangeeft de ondergang is voor je zender inderdaad. Denk dat je daar naar moet kijken. Beter volledig nonstop tot en met de zomer en vanaf september met een schone lij van start, maar ja, zo werkt dat natuurlijk niet. Maar zou m.i. het beste zijn. Gewoon volledige reset.
SunLover

Bericht door SunLover »

Johanneke schreef: 22 feb 2024 12:50 538 vorig jaar in week 7 op 7.3, en nu op 8.7
Dat is best aardig. Ik vind het verschil met Q Music nog erg groot, terwijl daar voor mijn gevoel weinig gebeurt de laatste tijd. In januari twee weken Verdubbel je salaris, in februari de Top 40 Awards.
538 heeft de Vrienden van Amstel gedaan, drie weken Hier met je rekening, de start van Evers, vorige week de start van de 90s Top 750.
Maar belangrijker... 538 klinkt weer als familie. Een jaar geleden hing het van ellende aan elkaar met Wietze en Klaas in de ochtend, en de rest van de programmering klonk ook niet allemaal even lekker. Persoonlijk luisterde ik helemaal niet meer. Maar inmiddels ben ik helemaal om en voel ik me er weer enorm thuis. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

Wat ik eigenlijk wil zeggen, ik had misschien wat meer resultaat verwacht bij 538. Maar radio is slow business en van 7.3 naar 8.7 is natuurlijk een prestatie.
100% eens, goede analyse.
Radio GaGa
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Vanjeafisharder schreef: 22 feb 2024 10:58 Daar hoeft het helemaal niet mee te maken te hebben hoor, ik denk door de vele personele wisselingen en nu ineens geen Bonanza meer wat muzikaal gezien toch wat spannender is om naar te luisteren dan de standaard playlist aangevuld wellicht met de eigen muzieksmaak van Niek, die al vrij standaard is omdat je in andere programma's ook wat andere muziek hoort, zorgt er voor dat de luisteraars nu helemaal het spoor bijster zijn. En dat is dan nog maar enkel het programma van Niek. Als dit zo door gaat de 2 maanden dat Stenders afwezig is vermoed ik nog wel een verdere daling.
We kunnen het huidige marktaandeel helemaal toewijzen aan Niek van der Bruggen en de ontwikkelingen van de afgelopen twee jaar negeren en doen alsof daar enkel goede keuzes zijn gemaakt. Met Stenders schommelde Veronica ook op 2%. Stenders tilde het marktaandeel nog iets op, dus de rest zit daar allemaal ver onder. Maar laten we vooral Frank van der Lende en Sander Hoogendoorn beschermen en de zwarte piet toespelen aan die ene nieuwkomer, Niek van der Bruggen.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Ik zou niet teveel vergelijken met Q music. Die staan gewoon dik voor al jaren zoals dat voor 2019 andersom het geval was. De enige manier om ze bij te halen of in te halen is een downfall van Q music door een grote wijziging zoals een andere ochtendshow zoals dat bij 538 gebeurde in 2019. Als 538 kan stijgen naar weer in de 9% gemiddeld zoals in 2020 het geval was is dat een succes. Q en 538 kunnen niet beide 12% halen en beide 4M luisteraars hebben. Daar is de doelgroep te veel hetzelfde voor.
Backsell

Bericht door Backsell »

Johanneke schreef: 22 feb 2024 12:50 538 vorig jaar in week 7 op 7.3, en nu op 8.7

20-49 is het enige dat telt . Hoe zijn de cijfers daar?
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Jobfr schreef: 07 feb 2024 20:01 Afbeelding
Had ik eerder gestuurd. Stijgen ze ook jaar op jaar. Na volgende week kunnen we de eerste 8 weken vergelijken (13+) dus dan wordt het beeld nog wat duidelijker.
Backsell

Bericht door Backsell »

Jobfr schreef: 22 feb 2024 13:57
Jobfr schreef: 07 feb 2024 20:01 Afbeelding
Had ik eerder gestuurd. Stijgen ze ook jaar op jaar. Na volgende week kunnen we de eerste 8 weken vergelijken (13+) dus dan wordt het beeld nog wat duidelijker.
Jaar na jaar??
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Vergeleken met een jaar terug :)
Backsell

Bericht door Backsell »

Jobfr schreef: 22 feb 2024 16:26 Vergeleken met een jaar terug :)
😂
Le Son Dancefloor

Bericht door Le Son Dancefloor »

Vanjeafisharder schreef: 21 feb 2024 22:17 Dat laatste lijkt me ook verstandig want je moet iets brengen wat door andere stations niet gedaan wordt, en dat werd door Stenders wel gedaan. Alleen zijn programmatische skills waren niet aanwezig bij Stenders, maar muzikaal had hij het behoorlijk op orde dus daar zou ik in grote lijnen niet aan tornen anders komt iemand als Ekdom ook niet naar je zender denk ik zo. Die wil ook wat meer vrijheden die hij niet bij Radio 10 kreeg. Ik denk dat het met de nieuwe programmering wel wat meer gaat kloppen, ook muzikaal gezien. Met de vorige programmering en met de muzikale invulling snapte de luisteraar het blijkbaar niet voldoende. Als je het zo weet te vermarkten dan kan het wel ineens gaan aanslaan. Interessante tijden voor de boeg dus.
er is denk ik een reden dan andere stations dat niet doen. zo uitgebreid is lastig. ben je voor niemand echt de favoriete zender.
Le Son Dancefloor

Bericht door Le Son Dancefloor »

Phoenix schreef: 22 feb 2024 10:05
Vanjeafisharder schreef: 21 feb 2024 22:17 ... maar muzikaal had hij het behoorlijk op orde dus daar zou ik in grote lijnen niet aan tornen ...
De forse daling in luistertijd duiden er op dat de muziekmix nog niet op orde is. Veronica zit op een gemiddelde luistertijd vana 69 minuten. Dat is de laagste luistertijd van alle landelijke commerciële en publieke muziekzenders. Dat is zéér zorgelijk.
veronica heeft veel irritatie momenten, kwa dj-s en ook kwa muziekale missers. luistraars schakelen weg bij irritatie.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Afbeelding
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Afbeelding
Plaats reactie