Ontwikkelingen in de luistercijfers

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Vliegendereporter

Re: Ontwikkelingen in de luistercijfers

Bericht door Vliegendereporter »

Microstar schreef: 21 feb 2024 14:25 Kink weet de FM frequenties (nog) niet in klinkende munt om te zetten. Was eigenlijk wel te verwachten ook. De luisteraars voor dergelijke nice zenders weten deze meestal op andere manieren zoals DAB of online te vinden.
SLAM! Daartegen die profiteren wel van hun regionale frequenties in de randstad
Vliegendereporter

Vanjeafisharder schreef: 21 feb 2024 14:18 Veronica is 'wegens verbouwing gesloten' zo lijkt het wel zo aan de luistercijfers te zien.
En hun zuster station slam komt bijna in de buurt met 1,2 marktaandeel en dat met alleen Randstad pakketje
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Jaren 60 muziek en ook jaren 70 is een hype in de doelgroep die hierin zijn opgegroeid. Dat is te zien aan de cijfers van Radio 5 in hun 'Week van de jaren 60'. Je ziet dat ook aan zenders als Radio 10 60's en 70's. Er is duidelijk behoefte aan zenders die deze muziek draaien.
Le Son Dancefloor

Bericht door Le Son Dancefloor »

Vanjeafisharder schreef: 21 feb 2024 14:18 Veronica is 'wegens verbouwing gesloten' zo lijkt het wel zo aan de luistercijfers te zien.
de huidige programma-makers op de werk-dag zouden in het nieuwe programma-schema vanaf de her-opening niet meer terug moeten komen. dat is een zekerheidje voor robbert-jan van der velde.
Vliegendereporter

Le Son Dancefloor schreef: 21 feb 2024 17:48
de huidige programma-makers op de werk-dag zouden in het nieuwe programma-schema vanaf de her-opening niet meer terug moeten komen. dat is een zekerheidje voor robbert-jan van der velde.
Alleen De plek van Frank van der lende voor lunch uren staan al vast die blijft daar gewoon zitten
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Vliegendereporter schreef: 21 feb 2024 15:05
Microstar schreef: 21 feb 2024 14:25 Kink weet de FM frequenties (nog) niet in klinkende munt om te zetten. Was eigenlijk wel te verwachten ook. De luisteraars voor dergelijke nice zenders weten deze meestal op andere manieren zoals DAB of online te vinden.
Misschien Slam en Veronica van kavel laten wisselen. Slam scoort ook beter in de commerciële doelgroep.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Le Son Dancefloor

Vliegendereporter schreef: 21 feb 2024 18:17
Alleen De plek van Frank van der lende voor lunch uren staan al vast die blijft daar gewoon zitten
met deze cijfers lijkt me dat geen zekerheidje. ook frank is niet gemaakt voor veronica. smaak valt te twisten maar het is echt kleuter-radio wat frank maakt en dat moet robbert-jan van der velde ook horen. zijn bonus zal afhangen van de cijfers en dan is frank geen paard op om te wedden me dunkt.
Le Son Dancefloor

Phoenix schreef: 21 feb 2024 19:10
Misschien Slam en Veronica van kavel laten wisselen. Slam scoort ook beter in de commerciële doelgroep.
prima idee. slam is lekker bezig. kan punten afsnoepen van 538, qmusic.
Vliegendereporter

Le Son Dancefloor schreef: 21 feb 2024 20:35
Phoenix schreef: 21 feb 2024 19:10

prima idee. slam is lekker bezig. kan punten afsnoepen van 538, qmusic.
Nu Veronica Gerard Ekdom en Wouter en Frank heeft binnengehaald gaan ze echt niet het kavel omwisselen enige mogelijkheid is het kavel van radio4all maar lijkt me uitgesloten
WFNX

Bericht door WFNX »

Vliegendereporter schreef: 21 feb 2024 18:17
En met Ekdom en Van der Goes zullen de cijfers vast wat stijgen en zal men zeggen: "kijk het ligt niet aan Frank". Maar denk dat het dan vooral ondanks Frank is. Heb een stukje gehoord, maar begrijp er niets van dat deze man nog altijd zo een prominente plek op de radio kan innemen. Ik heb al een aantal keer uitgebreid gemotiveerd waarom (lui, eindeloze items, niet grappig, kinderlijk, rommelig in de techniek). Dus ik volsta met gewoon met open mond te kijken naar wat hier bij Veronica gebeurt, en vooral, wat men laat gebeuren. Ongekend, het verlies van dit jaar kan gewoon opgeteld worden bij de 21+miljoen (& lopende kosten) die straks in 11 jaar moet worden terugverdiend, maar geen haast hoor...

Het interview met Wout gaf trouwens ook het beeld dat men gewoon op de voet van Stenders doorgaat (radio vriendenclub en 6 decennia aan muziek die ze flink mogen beïnvloeden). Een recept voor ellende (of anders gezegd: geen 8% marktaandeel).
Vanjeafisharder

Dat laatste lijkt me ook verstandig want je moet iets brengen wat door andere stations niet gedaan wordt, en dat werd door Stenders wel gedaan. Alleen zijn programmatische skills waren niet aanwezig bij Stenders, maar muzikaal had hij het behoorlijk op orde dus daar zou ik in grote lijnen niet aan tornen anders komt iemand als Ekdom ook niet naar je zender denk ik zo. Die wil ook wat meer vrijheden die hij niet bij Radio 10 kreeg. Ik denk dat het met de nieuwe programmering wel wat meer gaat kloppen, ook muzikaal gezien. Met de vorige programmering en met de muzikale invulling snapte de luisteraar het blijkbaar niet voldoende. Als je het zo weet te vermarkten dan kan het wel ineens gaan aanslaan. Interessante tijden voor de boeg dus.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Niet dit topic Veronica nummer 2 maken alsjeblieft hahaha
jessica

Bericht door jessica »

Pot schreef: 21 feb 2024 14:09
Jobfr schreef: 21 feb 2024 13:55 Week 7 2024:
Veronica: 1.5%

Week 7 2023:
Veronica: 4.5%
Auw…
Weten Wouter en Ekdom wel waar ze ‘ja’ voor gezegd hebben?
Misschien is dit wel het Niek van der Bruggen-effect. :wink:
Dit lijkt me een logisch resultaat als je je best beluisterde programma niet volwaardig vervangt.
Daarmee bedoel ik op dezelfde manier het programma voortzetten. Niets ten nadele van Niek, maar de mensen die de bonanza verwachten haken af.
Is terug te zien in de luistercijfers. Nog maar eens een half procent er af.

En nee hier kan Rob Stenders niet zoveel aan doen. Hij heeft de leiding niet meer.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Vanjeafisharder schreef: 21 feb 2024 22:17 ... maar muzikaal had hij het behoorlijk op orde dus daar zou ik in grote lijnen niet aan tornen ...
De forse daling in luistertijd duiden er op dat de muziekmix nog niet op orde is. Veronica zit op een gemiddelde luistertijd vana 69 minuten. Dat is de laagste luistertijd van alle landelijke commerciële en publieke muziekzenders. Dat is zéér zorgelijk.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Vanjeafisharder

Daar hoeft het helemaal niet mee te maken te hebben hoor, ik denk door de vele personele wisselingen en nu ineens geen Bonanza meer wat muzikaal gezien toch wat spannender is om naar te luisteren dan de standaard playlist aangevuld wellicht met de eigen muzieksmaak van Niek, die al vrij standaard is omdat je in andere programma's ook wat andere muziek hoort, zorgt er voor dat de luisteraars nu helemaal het spoor bijster zijn. En dat is dan nog maar enkel het programma van Niek. Als dit zo door gaat de 2 maanden dat Stenders afwezig is vermoed ik nog wel een verdere daling.
Plaats reactie