Janno schreef: ↑28 sep 2023 20:21
Misschien heb ik iets gemist, maar door wie werd Bas getipt als opvolger voor de ochtend? Ik heb hier gelezen dat forummers hem graag in de ochtend zouden zien, maar is daar ook over gesproken bij Veronica? En zo ja, door wie dan?
Door de zender is daar niet over gesproken, maar daar doet een zender nooit uitspraken over. Het is hier ter sprake gekomen op het forum en het is ter sprake gekomen in dit was de radio.
Een handjevol fanaten op een forum en een podcast dus. Dat lijkt me meer een gevalletje wensdenken dan ‘getipt zijn’
radiofreak90 schreef: ↑26 jun 2023 11:47
En hier de gevraagde overzichten
Wat opvalt op de hele dag
- de avond van 538
- steady performance over de dag van Qmusic
- sky dat naarmate het later wordt steeds beter scoort
- sterke avond van Radio 1
Wat opvalt bij de vrijdag tov donderdag:
- de kleinere zenders scoren op deze dag beter (ook de DAB zenders en gek genoeg de lokale ORN zenders)
- Qmusic laat een daling zien op vrijdag tov de rest van de week
Zijn dit soort overzichten er ook per tijdvak, maar dan niet voor marktaandelen maar absoluut aantal luisteraars?
Daar ben ik wel geïnteresseerd naar hoe het aantal luisteraars in de avond bij alle stations afneemt bijvoorbeeld absoluut.
DavyGer schreef: ↑01 okt 2023 18:20
Zie trouwens die 5,9% voor Veronica tussen 23:00-00:00, net zo hoog als Stenders. Ook daarom vermoed ik dat Derksen blijven mag
Marktaandeel is wel hetzelfde dus dat doet Derksen goed. Maar het aantal luisteraars is bij Stenders vele malen hoger want in de middag.
Ik ben juist op zoek naar hoeveel hoger.
jessica schreef: ↑27 sep 2023 15:10
JOE pakt niet echt door. Dit is het wel. Nu zie ik even geen reden waarom JOE heel snel procenten erbij zal gaan pakken. Zeker met deze mix van muziek. De luistertijd zal niet echt omhoog gaan. Misschien even een half uur hits in de spits luisteren. Daar gaat je marktaandeel niet fors van stijgen. Er moeten denk ik wel aansprekende DJ's komen en muziekmix uitbreiden om dit verder te laten stijgen.
Joe pakt echt door. Dit is het nog lang niet. Joe pakt er even wat procentpunten bij. Ook met de beperkte muziekmix. De luistertijd is omhoog gegaan. Het marktaandeel stijgt gestaag door. Ook zonder aansprekende DJ’s en beperkte muziekmix stijgt Joe.
Het is Veronica inmiddels voorbij. Nu is 100%NL in het vizier.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄————————————————————————————————— Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
jessica schreef: ↑27 sep 2023 15:10
JOE pakt niet echt door. Dit is het wel. Nu zie ik even geen reden waarom JOE heel snel procenten erbij zal gaan pakken. Zeker met deze mix van muziek. De luistertijd zal niet echt omhoog gaan. Misschien even een half uur hits in de spits luisteren. Daar gaat je marktaandeel niet fors van stijgen. Er moeten denk ik wel aansprekende DJ's komen en muziekmix uitbreiden om dit verder te laten stijgen.
Joe pakt echt door. Dit is het nog lang niet. Joe pakt er even wat procentpunten bij. Ook met de beperkte muziekmix. De luistertijd is omhoog gegaan. Het marktaandeel stijgt gestaag door. Ook zonder aansprekende DJ’s en beperkte muziekmix stijgt Joe.
Het is Veronica inmiddels voorbij. Nu is 100%NL in het vizier.
Misschien moet Veronica gewoon precies hetzelfde doen als Joe. Alleen maar bekende hits draaien. Dan gaan ze tenminste stijgen in luistercijfers. Dat er dan weer een inwisselbaar station bijkomt, wat kan het schelen. De aandeelhouders vullen lekker hun zakken. Iedereen zal hier dan staan te klappen dat Veronica weer stijgt. Of zal er dan weer kritiek komen dat ze te saai zijn?