T was mooi weer zondag, wellicht hebben alle appbezitters rondgereden in hun auto en heeft men zo GPRadio weer geregistreerd.Ane Sybesma schreef: ↑07 jun 2023 15:04Ze zijn weer terug. Met 2,5 miljoen luisteraars.Henkjan2016 schreef: ↑31 mei 2023 14:55Ik denk dat ze GPRadio uit de app hebben gesloopt.NieuweGebruiker schreef: ↑31 mei 2023 14:39 Ook de cijfers van Grand Prix Radio zijn overigens lang niet zo groot in de week van de GP van Monaco als tijdens de GP van Miami (Week 18); zou het geluid van Viaplay minder snel geregistreerd worden of zijn er steeds minder luisteraars die de moeite nemen om met een VPN naar Olav Mol te luisteren?![]()
Ontwikkelingen in de luistercijfers
Moderator: admin6
-
Re: Ontwikkelingen in de luistercijfers
- Ane Sybesma
Ik denk het ook :-)Henkjan2016 schreef: ↑07 jun 2023 15:11T was mooi weer zondag, wellicht hebben alle appbezitters rondgereden in hun auto en heeft men zo GPRadio weer geregistreerd.
Tweede Pinksterdag zat in deze week. Q music had toen haar matige zondag programmering, Radio 2 had grotendeels de reguliere shows. Zou dat nou het verschil maken? Ik kan het me nauwelijks voorstellen. Ben ik de enige die geen touw kan vastknopen meer aan deze cijfers?
-
Nee hoor, je bent niet de enige.Johanneke schreef: ↑07 jun 2023 16:38 Tweede Pinksterdag zat in deze week. Q music had toen haar matige zondag programmering, Radio 2 had grotendeels de reguliere shows. Zou dat nou het verschil maken? Ik kan het me nauwelijks voorstellen. Ben ik de enige die geen touw kan vastknopen meer aan deze cijfers?
Er is geen touw door de opzet van de app. Dan valt er ook niets te knopen ;-)
Ik focus vooral op gemiddeldes. Laatste 5 weken bijvoorbeeld:
Radio 2: 15.2%
Q Music: 11.5%
Radio 10: 11.0%
Radio 1: 8.6%
Skyradio: 8.0%
538: 7.7%
Radio 5: 7.1%
Veronica: 3.5%
100%NL: 3.3%
3FM: 1.7%
SLAM: 1.6%
Radio 2: 15.2%
Q Music: 11.5%
Radio 10: 11.0%
Radio 1: 8.6%
Skyradio: 8.0%
538: 7.7%
Radio 5: 7.1%
Veronica: 3.5%
100%NL: 3.3%
3FM: 1.7%
SLAM: 1.6%
-
Als ze dat met de cijferpublicatie nu gewoon ook weer doen, dat scheelt jou in ieder geval weer werk.
De eerste keer dat ze de nieuwe cijfers publiceerde stond het gemiddelde van de laatste 4 weken er nog bij. Geen idee waarom ze dat hebben weggehaald daarna.
-
Dat zal een foutje staan want bij het bereik staat het wel goed.
Bijzonder:
Kink extra zenders (Kink80's/destortion) heeft meer weekbereik (252k) dan de hoofdzender Kink (166k).
Het lijkt erop dat Kink zichzelf beconcurreerd.
Deze week ook de Kink80's Top 500 op Kink80's ipv op het hoofdkanaal Kink.
Kink extra zenders (Kink80's/destortion) heeft meer weekbereik (252k) dan de hoofdzender Kink (166k).
Het lijkt erop dat Kink zichzelf beconcurreerd.
Deze week ook de Kink80's Top 500 op Kink80's ipv op het hoofdkanaal Kink.
Graag minder Kensington op de radio
Dit wordt genant voor een popzender met het bereik en budget wat 3FM heeft. Wanneer gaat iemand bedenken dat de frequenties beter geveild kunnen worden?
Rock 'n roll is better than music!
-
Of de zender omvormen tot iets nuttigs met minimaal evenveel luisteraars. Moet niet zo ingewikkels zijn 

Nouja, met zo een bereik lijkt het me best lastig zo weinig marktaandeel te krijgen.Henkjan2016 schreef: ↑09 jun 2023 20:12 Of de zender omvormen tot iets nuttigs met minimaal evenveel luisteraars. Moet niet zo ingewikkels zijn![]()
Rock 'n roll is better than music!
FM frequentie inleveren. Zonder FM moet je tot hetzelfde resultaat kunnen komen. De luistercijfers zijn nu zo laag
- Ane Sybesma
Geef alle frequenties aan GP radio. Die halen tenslotte miljoenen luisteraars volgens deze prachtige methode.
Valt me wel op dat de fluctuaties per week steeds groter worden. Zowel naar boven als naar beneden.
Ik vind de nieuwe meetmethode en vooral rapportage nou niet beter dan de vorige.
Er zitten nog veel zwakke plekken in deze manier van meten.
Ik vind de nieuwe meetmethode en vooral rapportage nou niet beter dan de vorige.
Er zitten nog veel zwakke plekken in deze manier van meten.