Ontwikkelingen in de luistercijfers

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Jobfr

Re: Ontwikkelingen in de luistercijfers

Bericht door Jobfr »

538:
Januari-februari 2023: 7.9% (-0.1%)
Februari-maart 2023: 7.5% (-0.6%)
Maart-april 2023: 7.1% (-1.2%)
April-mei 2023: 7.5% (-1.0%)

+- vs vorig jaar.

Maart en april waren slechte maanden (7%). In mei weer opgekrabbeld naar de 8%. Wat 538 ook scoorde in januari en februari.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

NieuweGebruiker schreef: 31 mei 2023 14:39 Ook de cijfers van Grand Prix Radio zijn overigens lang niet zo groot in de week van de GP van Monaco als tijdens de GP van Miami (Week 18); zou het geluid van Viaplay minder snel geregistreerd worden of zijn er steeds minder luisteraars die de moeite nemen om met een VPN naar Olav Mol te luisteren?
Ik denk dat ze GPRadio uit de app hebben gesloopt.
Pot

Bericht door Pot »

SB92 schreef: 31 mei 2023 14:29 Benieuwd of er al aan de stoelpoten van Menno de Boer worden gezaagd. Nog dieper zakken dan tijdens de periode Sharid Alles is toch knap.
Ben benieuwd of Jurre Bosman zijn plekje kan behouden. Toch de veroorzaker van de ellende van de laatste jaren uiteindelijk.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Frank, sander en herman zullen in ieder geval geen spijt hebben van de overstap naar Veronica denk ik
Pot

Bericht door Pot »

DavyGer schreef: 31 mei 2023 15:28 Frank, sander en herman zullen in ieder geval geen spijt hebben van de overstap naar Veronica denk ik
Vanwege?

DJ's zelf kijken vaak niet zo heel erg naar luistercijfers in vergelijking tot ons.
Bo Lus

Bericht door Bo Lus »

DavyGer schreef: 31 mei 2023 14:18 Sublime ook vanuit het niets op 1,2%. Dat is voor deze zender volgens mij de hoogste score ooit?
Oktober/november 2019 ook 1,2%.
Wat er ook gebeurd is, het was fenomenaal!
Kar

Bericht door Kar »

Henkjan2016 schreef: 31 mei 2023 14:55
NieuweGebruiker schreef: 31 mei 2023 14:39 Ook de cijfers van Grand Prix Radio zijn overigens lang niet zo groot in de week van de GP van Monaco als tijdens de GP van Miami (Week 18); zou het geluid van Viaplay minder snel geregistreerd worden of zijn er steeds minder luisteraars die de moeite nemen om met een VPN naar Olav Mol te luisteren?
Grandprix radio heeft een betaaldienst voor de grandprix via VPN. Abonnement kost €2,- per maand.
Weet niet of de grandprix kijkers zo graag Olaf
Mol willen horen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Kar schreef: 31 mei 2023 16:43
Grandprix radio heeft een betaaldienst voor de grandprix via VPN. Abonnement kost €2,- per maand.
Weet niet of de grandprix kijkers zo graag Olaf
Mol willen horen.
Welke betaaldienst? Dit weekend was het gewoon gratis
zend-amateur

Bericht door zend-amateur »

Ik vindt het maar een vertekend beeld, vooral om dat ORN en E-power geen zenders zijn maar slechts verkoopkantoren van reclame minuten.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

zend-amateur schreef: 31 mei 2023 18:23 Ik vindt het maar een vertekend beeld, vooral om dat ORN en E-power geen zenders zijn maar slechts verkoopkantoren van reclame minuten.
Nee, conglomeraten van regionale zenders. Het zegt niks over de onderliggende zenders, wel wat over het landelijk beeld.
Rock 'n roll is better than music!
Radioheld

Bericht door Radioheld »

Zo. De app van de telefoon gegooid, de medewerking opgezegd. Zat al lang voor de start in de steekproef, maar heb laatst eens verschillende zaken op een rijtje gezet: - de app slurpt batterij (50% van het totale appgebruik), daarmee gaat de levensduur van de iPhone hard achteruit; - de vergoeding is slechts een tientje per maand en dat staat niet in verhouding tot het versneld vervangen van de mobiel; - de internetstations en lokale omroepen -die ik met name luister- registreert het onderzoek niet. :eek:
Hoe het voelt? Best opgelucht. Want heb ook niet meer het gevoel dat ik constant gevolgd wordt. Telkens als de app 'te weinig registreerde', kwam er een sms dat ik 'toch echt de app weer op de juiste manier diende aan te zetten'... :mad:
SunLover

Bericht door SunLover »

Radioheld schreef: 02 jun 2023 19:53 Zo. De app van de telefoon gegooid, de medewerking opgezegd. Zat al lang voor de start in de steekproef, maar heb laatst eens verschillende zaken op een rijtje gezet: - de app slurpt batterij (50% van het totale appgebruik), daarmee gaat de levensduur van de iPhone hard achteruit; - de vergoeding is slechts een tientje per maand en dat staat niet in verhouding tot het versneld vervangen van de mobiel; - de internetstations en lokale omroepen -die ik met name luister- registreert het onderzoek niet. :eek:
Hoe het voelt? Best opgelucht. Want heb ook niet meer het gevoel dat ik constant gevolgd wordt. Telkens als de app 'te weinig registreerde', kwam er een sms dat ik 'toch echt de app weer op de juiste manier diende aan te zetten'... :mad:
Ik vraag mij werkelijk af hoeveel er nog de luister meet app gebruiken, hoeveel hiervan ios gebruiken en hoelang we nog met deze onzin app blijven werken? Neemt iemand de cijfers werkelijk serieus? Of kopen bedrijven nu juist slim en voordelig reclameblokken in?
Radio GaGa
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Afbeelding
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Ze zijn weer terug. Met 2,5 miljoen luisteraars. :lol:
RadioSjoerd

Bericht door RadioSjoerd »

Oh, week 21 is twee keer gemeten zo te zien ;)
Plaats reactie