Phoenix schreef: ↑25 mei 2023 18:49
Nee, je stelt dat de ochtendshow het verschil niet maakt bij Veronica. Dat is geen verwachting, want dat is een bewering over het heden. En als het geen bewering is kan het nog een aanname zijn. Dat zou kunnen.
Correct. Ik stel twee dingen:
1. De huidige ochtendshow van Veronica maakt onvoldoende verschil om het hele station een groter marktaandeel te geven dan het nu heeft.
2. Ik verwacht dat deze ochtendshow op Radio 538 niet zoveel verschil gaat maken dat Radio 538 weer een serieuze concurrent voor Q Music wordt.
Phoenix schreef: ↑25 mei 2023 18:49
Nee, je stelt dat de ochtendshow het verschil niet maakt bij Veronica. Dat is geen verwachting, want dat is een bewering over het heden. En als het geen bewering is kan het nog een aanname zijn. Dat zou kunnen.
Correct. Ik stel twee dingen:
1. De huidige ochtendshow van Veronica maakt onvoldoende verschil om het hele station een groter marktaandeel te geven dan het nu heeft.
2. Ik verwacht dat deze ochtendshow op Radio 538 niet zoveel verschil gaat maken dat Radio 538 weer een serieuze concurrent voor Q Music wordt.
Punt 1 slaat natuurlijk nergens op. Geen enkel programma kan zorgen voor een hoger marktaandeel dan dat je hebt, want dat heb je immers al. Het kan ook anders zijn, namelijk dat het marktaandeel lager zou zijn als de ochtendshow er niet was.
Orange schreef: ↑25 mei 2023 23:38
Punt 1 slaat natuurlijk nergens op. Geen enkel programma kan zorgen voor een hoger marktaandeel dan dat je hebt, want dat heb je immers al. Het kan ook anders zijn, namelijk dat het marktaandeel lager zou zijn als de ochtendshow er niet was.
Een ochtendshow is zo belangrijk omdat het mede bepalend is voor het marktaandeel op de rest van de dag, meer dan andere tijdvakken. Wat jij zegt, kan goed zo zijn bij Veronica. Of dat bij Radio 538, met momenteel een hoger marktaandeel, ook zo gaat zijn, is de vraag. Ik denk dat niet.
Vanjeafisharder schreef: ↑31 mei 2023 14:16
Veronica op eigen kracht en zonder evenement/lijstje weer terug op 4,0% of heb ik wat over het hoofd gezien?
Of heeft Arjan Snijders toch het signaal van Even Tot Hier, zoals geopperd in DWDR, doorgezet? ;-)
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄————————————————————————————————— Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Weer een prachtig vertekend beeld in de marktaandelen: SLAM! heeft gewoon 1 miljoen luisteraars (knappe prestatie), maar met een marktaandeel van 1,2%. 3FM verliest opeens bijna 200.000 luisteraars, maar blijft hetzelfde marktaandeel behouden.
De hoogste tijd om de luistertijd anders te betrekken. Het geeft echt een veel te vertekend beeld. Radio 5 is qua bereik maar de 12e!
Vanjeafisharder schreef: ↑31 mei 2023 14:16
Veronica op eigen kracht en zonder evenement/lijstje weer terug op 4,0% of heb ik wat over het hoofd gezien?
Stenders was vorige week weer terug na een aantal weken Frank met de Bonanza dus dat kan wellicht een verklaring zijn.
DavyGer schreef: ↑31 mei 2023 14:18
Sublime ook vanuit het niets op 1,2%. Dat is voor deze zender volgens mij de hoogste score ooit?
Zijn sowieso wat rare veranderingen deze week, Radio 10 ineens weer flink omhoog en ook lijken ze iets gedaan te hebben aan het hoge aandeel van Grand Prix Radio tijdens de Formule 1 weekenden.
SB92 schreef: ↑31 mei 2023 14:29
Benieuwd of er al aan de stoelpoten van Menno de Boer worden gezaagd. Nog dieper zakken dan tijdens de periode Sharid Alles is toch knap.
Radio 2, 10 en 5 profiteren dus duidelijk van de nieuwe methode. Dat is al 21 weken lang zo. Ik denk dat je wel kan zeggen dat ze alle drie gestegen zijn afgelopen jaar maar niet zo veel als in deze cijfers.
DavyGer schreef: ↑31 mei 2023 14:18
Sublime ook vanuit het niets op 1,2%. Dat is voor deze zender volgens mij de hoogste score ooit?
Een verdubbeling van het marktaandeel met een weekbereik dat ruim een kwart lager is ten opzichte van vorige week; er zitten een aantal zeer fanatieke Sublime-luisteraars in het luisteronderzoek
Ook de cijfers van Grand Prix Radio zijn overigens lang niet zo groot in de week van de GP van Monaco als tijdens de GP van Miami (Week 18); zou het geluid van Viaplay minder snel geregistreerd worden of zijn er steeds minder luisteraars die de moeite nemen om met een VPN naar Olav Mol te luisteren?
Laatst gewijzigd door NieuweGebruiker op 31 mei 2023 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.