Ontwikkelingen in de luistercijfers

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Janno

Re: Ontwikkelingen in de luistercijfers

Bericht door Janno »

Vintage Veronica bestaat pas net. Ik denk dat het merk nog wel zal groeien.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Dat zullen ze zelf moeten doen, zoiets gaat niet vanzelf. Maar ik denk dat ze meer prioriteiten hebben om zelf als Veronica de veiling te overleven i.p.v. de focus te leggen op Vintage Veronica. En dat zal ook afhangen of ze zelf een kavel krijgen of dat ze het alleen met Vintage Veronica moeten doen want dan gaat er mogelijkerwijs wel wat veranderen op dit station.
Janno

Bericht door Janno »

Ik denk niet dat Veronica de veiling gaat overleven als FM-station, maar op DAB+ lijkt me dat er best ruimte is voor een station als Veronica zoals het nu is met een extra station als Vintage Veronica erbij. Dat ze dan zullen dalen in de luistercijfers zal niet te vermijden zijn, maar tegelijk kost een zender op DAB+ minder omdat ze geen dure FM-frequentie hoeven te bekostigen. Dat lijkt mij althans.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Phoenix schreef: 26 mar 2023 19:25 Veronica heeft geen millimeter gewonnen onder leiding van Stenders. Stenders heeft de programmering volledig gevuld met eigen vrienden en de gemiddelde leeftijd van de luisteraar is fors ouder geworden. Het lijkt mij onvoldoende om te kunnen overleven na de aanstaande FM verdeling.
Ik vrees echt dat je gelijk hebt, al blijf ik als muziekliefhebber nog even hoop houden. Toch vind ik dat Veronica meer creativiteit laat zien dan die andere drie Talpa zenders bij elkaar momenteel. Neem alleen al de programma's van Arjan Snijders in het weekend. Ik kan er echt van genieten als iemand zo gepassioneerd radio maakt. Toch blijkt het station bij een groot publiek nog altijd niet aan te slaan. Zonde, maar Stenders heeft het ook echt teveel naar persoonlijke smaak ingevuld. Met een paar kleine aanpassingen was het al een stuk beter geweest. Bijvoorbeeld die harde gitaarplaten midden op de dag, dan zet mijn leidinggevende de radio meteen de helft zachter. Dat maakt Veronica lastiger te luisteren op het werk.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Johanneke schreef: 26 mar 2023 20:48 Toch vind ik dat Veronica meer creativiteit laat zien dan die andere drie Talpa zenders bij elkaar momenteel.
Daar is niet veel creativiteit voor nodig, maar je hebt zeker gelijk.

Het is gissen wat de veiling gaat brengen. Twintig jaar geleden waren er ook voldoende verassingen. Dat Talpa inzet op Radio 10, Radio 538 en Sky, kan ik me zeker wat bij voorstellen. Het zal echter niet voor het eerst zijn dat Veronica met een bijzondere deal terug komt op FM. Het sluit bijvoorbeeld prima aan bij het pakket van Radiocorp.
Rock 'n roll is better than music!
Vanjeafisharder

Het zal in ieder geval nog lang onrustig blijven maar ook lang gissen en speculeren blijven want gegadigde mogen helemaal niets zeggen of ze geboden hebben, en wat ze geboden hebben. Ook andere instanties mogen daar ook niets over zeggen las ik in de voorwaarden op straffe van diskwalificatie van deelname dus ik denk dat het pas op zijn vroegst diep in de zomer details horen.
Vanjeafisharder

En daar is hij weer.

Afbeelding
SB92

Bericht door SB92 »

Flinke schommelingen deze week.
Orange

Bericht door Orange »

Sinds het nieuwe systeem heb ik geen 20-49 cijfers meer gezien. Iemand die weet of die ook openbaar beschikbaar zijn?
wbravenboer

Bericht door wbravenboer »

Zo, of die top 1500 effect heeft!
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Luistercijfers februari-maart 2022:
Radio 2: 12.3%
Q Music: 12.0%
Radio 10: 10.1%
Radio 1: 8.4%
Radio 538: 8.1%
Skyradio: 7.2%
Radio 5: 6.6%
Veronica: 3.7%
100%NL: 3.3%
3FM: 2.2%
Slam: 1.5%
Gemiddelde afgelopen 8 weken:
Radio 2: 14.6%
Radio 10: 11.8%
Q Music: 11.3%
Radio 1: 9.4%
Skyradio: 8.6%
538: 7.5%
Radio 5: 7.4%
Veronica: 4.2%
100%NL: 2.6%
3FM: 2.2%
SLAM: 1.6%
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Orange schreef: 29 mar 2023 16:20 Sinds het nieuwe systeem heb ik geen 20-49 cijfers meer gezien. Iemand die weet of die ook openbaar beschikbaar zijn?
Alleen de eerste 4 weken zijn openbaar gemaakt op radiowereld. Daarna niet meer helaas. Ben er ook benieuwd naar.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Talpa doet het dus echt goed :-D
Op 538 na allemaal in de + vergeleken met verleden jaar.
RadioFanDaan

Bericht door RadioFanDaan »

wbravenboer schreef: 29 mar 2023 16:23 Zo, of die top 1500 effect heeft!

Ja, ik had dat niet gedacht. Muziek uit de jaren 80 is prima. Mijn favoriete tijdperk qua muziek. Maar om dan weer 1500 liedjes te horen, leek mij wat veel. Natuurlijk heb je de foute 1500 van Qmusic, maar dat zijn verschillende genres uit de muziek.

Maar je kennelijk heeft het toch effect om 1500 liedjes uit 1 genre te draaien. Niks mis mee hoor als je het leuk vindt
Vanjeafisharder

Jaren 80 muziek is hip en happening met series als Stranger Things, daarom doet Radio 10 het goed, en deels ook Veronica als ze weer een lijstje hebben of zoals nu dat Basispakket wat ook weer de nodige opleving gaat opleveren in de luistercijfers volgende week en de week er op.
Plaats reactie