Onverstaanbare radioreclames

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

RadioSjoerd

Re: Onverstaanbare radioreclames

Bericht door RadioSjoerd »

Net weer een mooi voorbeeld op Veronica van een merknaam die in de reclame zelf verduidelijkt dient te worden: Blokledder, je schrijft Blaklader.
Knite Force

Bericht door Knite Force »

RadioSjoerd schreef: 14 mar 2023 14:01 Net weer een mooi voorbeeld op Veronica van een merknaam die in de reclame zelf verduidelijkt dient te worden: Blokledder, je schrijft Blaklader.
Ik heb 1 werkbroek van dit merk, ik had ook geen flauw idee hoe ik het uit moest spreken...
Layka

Bericht door Layka »

RadioSjoerd schreef: 14 mar 2023 14:01 Net weer een mooi voorbeeld op Veronica van een merknaam die in de reclame zelf verduidelijkt dient te worden: Blokledder, je schrijft Blaklader.
Je schrijft eigenlijk Blåkläder. “Blå kläder” is Zweeds voor “blauwe kleren”. Dit bedrijf had er beter aan gedaan internationaal te gaan met een andere merknaam, want dit is buiten Scandinavië voor haast niemand uit te spreken (of te schrijven), wat niet zo handig is voor een radiocampagne.
Janno

Bericht door Janno »

Stroopwaffles zijn best populair in de VS begreep ik. En dat met een deels Nederlandse naam ;-)
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Op Rijnmond hoor ik al jaren een spot voor een bedrijf met de naam Pauw & Pauw, of Paul & Paul. Het blijkt het laatste te zijn, maar degene die de spot heeft ingesproken heeft kennelijk een beetje moeite met de uitspraak van de 'l'.
banne

Bericht door banne »

Layka schreef: 15 mar 2023 11:35
wat niet zo handig is voor een radiocampagne.
Dit dus, ik vind dat als je je bedrijfsnaam moet spellen om de naam zelf duidelijk te maken, je bij voorbaat al gefaald hebt
Egeltje

Bericht door Egeltje »

Ik versta die reclame van NS International nog steeds niet. "Ik verlies mezelf in de wereld van..."? Weet iemand wat ze zegt/zingt?
Pot

Bericht door Pot »

Egeltje schreef: 02 apr 2023 08:58 Ik versta die reclame van NS International nog steeds niet. "Ik verlies mezelf in de wereld van..."? Weet iemand wat ze zegt/zingt?
"... nog nooit gezien"

Maar het is inderdaad ook onduidelijk wat ze zingt. Dat heb ik overigens bij meer van dat genre zangeressen (Froukje, Linde Schöne, S10). Ze plakken wat woorden aan elkaar, neuriën dat maar een beetje en het moet vooral gevoelig zijn. Volgens (zelfbenoemde) muziekexperts heb je het dan over 'geweldige artiesten'.
Egeltje

Bericht door Egeltje »

Pot schreef: 02 apr 2023 14:05
Egeltje schreef: 02 apr 2023 08:58 Ik versta die reclame van NS International nog steeds niet. "Ik verlies mezelf in de wereld van..."? Weet iemand wat ze zegt/zingt?
"... nog nooit gezien"

Maar het is inderdaad ook onduidelijk wat ze zingt. Dat heb ik overigens bij meer van dat genre zangeressen (Froukje, Linde Schöne, S10). Ze plakken wat woorden aan elkaar, neuriën dat maar een beetje en het moet vooral gevoelig zijn. Volgens (zelfbenoemde) muziekexperts heb je het dan over 'geweldige artiesten'.
Ooh.. Maar dan is het alsnog een rare zin die ze zingt :P Vanmiddag in de auto hoorde ik hem weer maar ik versta haar gewoon echt niet.
Plaats reactie