Onverstaanbare radioreclames
Moderator: admin6
- RadioSjoerd
Re: Onverstaanbare radioreclames
Net weer een mooi voorbeeld op Veronica van een merknaam die in de reclame zelf verduidelijkt dient te worden: Blokledder, je schrijft Blaklader.
- Knite Force
Ik heb 1 werkbroek van dit merk, ik had ook geen flauw idee hoe ik het uit moest spreken...RadioSjoerd schreef: ↑14 mar 2023 14:01 Net weer een mooi voorbeeld op Veronica van een merknaam die in de reclame zelf verduidelijkt dient te worden: Blokledder, je schrijft Blaklader.
Je schrijft eigenlijk Blåkläder. “Blå kläder” is Zweeds voor “blauwe kleren”. Dit bedrijf had er beter aan gedaan internationaal te gaan met een andere merknaam, want dit is buiten Scandinavië voor haast niemand uit te spreken (of te schrijven), wat niet zo handig is voor een radiocampagne.RadioSjoerd schreef: ↑14 mar 2023 14:01 Net weer een mooi voorbeeld op Veronica van een merknaam die in de reclame zelf verduidelijkt dient te worden: Blokledder, je schrijft Blaklader.
Stroopwaffles zijn best populair in de VS begreep ik. En dat met een deels Nederlandse naam ;-)
- Zwarte Stoomboot
Op Rijnmond hoor ik al jaren een spot voor een bedrijf met de naam Pauw & Pauw, of Paul & Paul. Het blijkt het laatste te zijn, maar degene die de spot heeft ingesproken heeft kennelijk een beetje moeite met de uitspraak van de 'l'.
Dit dus, ik vind dat als je je bedrijfsnaam moet spellen om de naam zelf duidelijk te maken, je bij voorbaat al gefaald hebtLayka schreef: ↑15 mar 2023 11:35wat niet zo handig is voor een radiocampagne.RadioSjoerd schreef: ↑14 mar 2023 14:01 Net weer een mooi voorbeeld op Veronica van een merknaam die in de reclame zelf verduidelijkt dient te worden: Blokledder, je schrijft Blaklader.
Ik versta die reclame van NS International nog steeds niet. "Ik verlies mezelf in de wereld van..."? Weet iemand wat ze zegt/zingt?
"... nog nooit gezien"
Maar het is inderdaad ook onduidelijk wat ze zingt. Dat heb ik overigens bij meer van dat genre zangeressen (Froukje, Linde Schöne, S10). Ze plakken wat woorden aan elkaar, neuriën dat maar een beetje en het moet vooral gevoelig zijn. Volgens (zelfbenoemde) muziekexperts heb je het dan over 'geweldige artiesten'.
Ooh.. Maar dan is het alsnog een rare zin die ze zingt :P Vanmiddag in de auto hoorde ik hem weer maar ik versta haar gewoon echt niet.Pot schreef: ↑02 apr 2023 14:05"... nog nooit gezien"
Maar het is inderdaad ook onduidelijk wat ze zingt. Dat heb ik overigens bij meer van dat genre zangeressen (Froukje, Linde Schöne, S10). Ze plakken wat woorden aan elkaar, neuriën dat maar een beetje en het moet vooral gevoelig zijn. Volgens (zelfbenoemde) muziekexperts heb je het dan over 'geweldige artiesten'.