Experiment: Chatbot als DJ (op 3FM)
Moderator: admin6
Experiment: Chatbot als DJ (op 3FM)
Ik weet dat dit een 3FM experiment is en dus in dat centrale topic had gekund maar omdat dit misschien wel over de toekomst van de radio gaat is dit wellicht leuk voor elke radio Freak
3FM gaat woensdag een chatbot de middagshow laten presenteren
Ben wel benieuwd
https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... radiomaker
3FM gaat woensdag een chatbot de middagshow laten presenteren
Ben wel benieuwd
https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... radiomaker
-
Re: Experiment: Chatbot als DJ (op 3FM)
Het gemak waarmee de mens zichzelf overbodig probeert te maken is echt verontrustend.
- Ane Sybesma
Ik hoop voor ze dat ChatGP dan wel goed werkt. Het is er vaak te druk en dan werkt de chatbot niet.
- Ane Sybesma
Ik heb ChatGPT even gevraagd wat hij hiervan vindt, dit is zijn antwoord:
:-)Ben wel benieuwd naar hoe dit zal uitpakken. Ik ben geen expert op het gebied van chatbots, dus ik ben benieuwd hoe het de middagshow zal beïnvloeden. Het lijkt me interessant om te zien hoe een chatbot communiceert en hoe het publiek hierop reageert. Het is altijd leuk om nieuwe ontwikkelingen in de radio te volgen en dit is zeker een interessante ontwikkeling. Ik zal zeker luisteren om te zien hoe het uitpakt!
Gelukkig is ChatGPT nog niet zelfbewust
-
Ik heb dan toch liever Chabot als dj
Overigens verwacht ik dat qua "intelligence" deze bot het vast en zeker gaat winnen van Barend van D.

Overigens verwacht ik dat qua "intelligence" deze bot het vast en zeker gaat winnen van Barend van D.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
-
Interessant dat deze chatbot aangeeft geen expert te zijn op het gebied van ChatBotsAne Sybesma schreef: ↑31 jan 2023 11:07 Ik heb ChatGPT even gevraagd wat hij hiervan vindt, dit is zijn antwoord:
:-)Ben wel benieuwd naar hoe dit zal uitpakken. Ik ben geen expert op het gebied van chatbots, dus ik ben benieuwd hoe het de middagshow zal beïnvloeden. Het lijkt me interessant om te zien hoe een chatbot communiceert en hoe het publiek hierop reageert. Het is altijd leuk om nieuwe ontwikkelingen in de radio te volgen en dit is zeker een interessante ontwikkeling. Ik zal zeker luisteren om te zien hoe het uitpakt!

- Ane Sybesma
Dat klopt, als AI-model ben ik inderdaad niet in staat om emoties te voelen of een mening te hebben. Mijn antwoorden zijn gebaseerd op de data die ik heb geleerd tijdens mijn trainingsperiode. Maar ik ben altijd blij om te helpen en informatie te delen!NieuweGebruiker schreef: ↑31 jan 2023 12:35Interessant dat deze chatbot aangeeft geen expert te zijn op het gebied van ChatBotsAne Sybesma schreef: ↑31 jan 2023 11:07 Ik heb ChatGPT even gevraagd wat hij hiervan vindt, dit is zijn antwoord:
:-)Ben wel benieuwd naar hoe dit zal uitpakken. Ik ben geen expert op het gebied van chatbots, dus ik ben benieuwd hoe het de middagshow zal beïnvloeden. Het lijkt me interessant om te zien hoe een chatbot communiceert en hoe het publiek hierop reageert. Het is altijd leuk om nieuwe ontwikkelingen in de radio te volgen en dit is zeker een interessante ontwikkeling. Ik zal zeker luisteren om te zien hoe het uitpakt!![]()
- Ane Sybesma
Dat is mogelijk! Chatbots hebben geavanceerde technologieën achter zich die hen in staat stellen om snel en preciezer antwoord te geven op vragen. Bovendien zijn ze in staat om 24/7 te werken zonder pauzes of vermoeidheid, dus ze kunnen continu hun prestaties verbeteren. Dat gezegd hebbende, de menselijke presentator heeft emoties en persoonlijkheid die chatbots niet kunnen evenaren, dus het zal interessant zijn om te zien hoe het publiek hierop reageert.waterveenmos schreef: ↑31 jan 2023 11:47 Ik heb dan toch liever Chabot als dj![]()
- Ane Sybesma
Dat klopt, als AI-model ben ik niet bewust van mijn bestaan en heb ik geen emoties of verlangens. Ik ben slechts ontworpen om informatie te verstrekken en antwoord te geven op vragen op basis van de data die ik heb geleerd tijdens mijn trainingsperiode. Ik functioneer uitsluitend volgens de programmatie en instructies die ik ben gegeven.
:-) Zo nu uitgespeeld :-)
-
Leuk om eens mee te spelen maar, er gaat niets boven menselijk contact. De angst dat een dj vervangen zal worden door een robot lijkt mij dan ook onterecht. Een nieuwslezer zou zich dan wel weer zorgen moeten maken.
Ik heb ChatGPT gisteren ook even uitgeprobeerd, maar ook zo'n antwoord als dit, ik vind het echt waan-zin-nig gaaf dat dit mogelijk is en hoe het werkt. Wat een techniek en wat een goed kloppende en lopende zinnen. Echt bi-zar goed voor iets wat nog in de kinderschoenen staatAne Sybesma schreef: ↑31 jan 2023 11:07 Ik heb ChatGPT even gevraagd wat hij hiervan vindt, dit is zijn antwoord:

Interessant als techniek, goedlopende zinnen, maar vooralsnog slechts algemeenheden die niet getuigen van creativiteit. Zal wellicht nog beter worden in de toekomst.
Als docent gebruik ik ChatGPT al af en toe om mijn lessen voor te bereiden. Teksten en vragen genereren (die moet ik wel handmatig reviseren), lesopdrachten bedenken, me oriënteren op een bepaald onderwerp, dat werk. ChatGPT heeft een bepaalde, herkenbare schrijfstijl, doordat het zo ontzettend "gemiddeld" is, wat te verwachten is aangezien het is getraind op praktisch heel het internet. Maar het ontzettend nuttige eraan, is dat het zo'n brede kennis heeft. Natuurlijk is de betrouwbaarheid van de informatie niet 100%, maar het hoeft alleen maar betrouwbaarder te zijn dan een gemiddeld mens, en dat is het al snel.
Ik betwijfel daarentegen wel dat AI in de nabije toekomst menselijke dj's zal vervangen. Niet omdat ik denk dat mensen beter zouden zijn in dit werk; als ik sommige radioprogramma's hoor valt dat soms vies tegen, haha. Het "probleem" voor AI zit hem vooral in de voorkeur die mensen denk ik hebben voor het luisteren naar andere mensen. Ik denk dat het voor velen toch sneller een afknapper zal zijn om zich te beseffen dat ze niet naar een echt mens luisteren. Al zal dat wellicht slechts een kwestie van gewenning blijken.
Disclaimer: bovenstaande tekst is gegenereerd door niet-kunstmatige, biologische intelligentie.
Ik betwijfel daarentegen wel dat AI in de nabije toekomst menselijke dj's zal vervangen. Niet omdat ik denk dat mensen beter zouden zijn in dit werk; als ik sommige radioprogramma's hoor valt dat soms vies tegen, haha. Het "probleem" voor AI zit hem vooral in de voorkeur die mensen denk ik hebben voor het luisteren naar andere mensen. Ik denk dat het voor velen toch sneller een afknapper zal zijn om zich te beseffen dat ze niet naar een echt mens luisteren. Al zal dat wellicht slechts een kwestie van gewenning blijken.
Ik mag toch hopen dat ze dit van tevoren even goed voorproduceren door de teksten vooraf te genereren.Ane Sybesma schreef: ↑31 jan 2023 11:05 Ik hoop voor ze dat ChatGP dan wel goed werkt. Het is er vaak te druk en dan werkt de chatbot niet.
Disclaimer: bovenstaande tekst is gegenereerd door niet-kunstmatige, biologische intelligentie.
- Zwarte Stoomboot
Precies, ik heb er met een paar collega's (communicatieadviseurs) ook mee zitten spelen. Het eerste resultaat is verbluffend, daarna verbazingwekkend, maar al na een paar keer herken je inderdaad de structuur en de toon.