Dat klopt. Zo zijn er vele meningen en ik begrijp niet zo goed waarom een groepje mensen met een bepaalde mening weggezet of belangrijk worden gemaakt.GerjanCluistra schreef: ↑20 mar 2023 21:55Er zijn op allerlei gebied kleine groepen met mensen die moord en brand schreeuwen om niets. De mannen van VI zijn daar uiteraard ook een voorbeeld in, al weten we inmiddels wel dat het hen om de aandacht te doen is. Maar je moet die opmerking vooral ook figuurlijk zien.Orange schreef: ↑20 mar 2023 10:11Wie bedoel je precies met 'de kleine groep heel harde schreeuwers'? Mensen aan de tafel van VI die heel hard roepen dat er een cancelcultuur is en vervolgens uit eigen beweging de stekker er tijdelijk uittrekken?GerjanCluistra schreef: ↑15 mar 2023 20:08
Welnee man. Er is een kleine groep heel harde schreeuwers die keer op keer de aandacht opeisen. Nu helpt het natuurlijk wel mee dat een deel van die hele harde schreeuwers een baan in de media heeft en ook nog eens vol in beeld is. Daardoor wordt het hele zaakje vooral flink opgeblazen.
Ik heb helemaal niet de indruk dat er hard geschreeuwd wordt om het niet draaien van Marco Borsato. Radiostations hebben daar zelf voor gekozen om gedoe en daarmee at the end verlies van inkomsten te vermijden.
Veel radiostations hebben alleen de eigenaardige gewoonte om rondom dergelijke schandalen om aandacht te schreeuwen. Ik bedoel, je kan Marco Borsato ook gewoon van de playlist afhalen en daar over zwijgen. En de enige reden dat Ruud de Wild er steeds weer over begint als hij een plaat van Marco Borsato draait. Ook in dat geval kan je gewoon draaien, afkondigen en door.
De vraag is wel of het radiostations zijn die om aandacht schreeuwen. Vaak gaat het zo dat ze Borsato van de playlist halen en dat de media daar dan vragen over gaat stellen en ze die dan eerlijk beantwoorden. Dat is niet een kwestie van om aandacht schreeuwen, maar ophef die gemaakt wordt. Zo gaat dat vaker. Iemand wordt vanalles gevraagd door een journalist en dan wordt er 1 quote uit gepakt zonder context en is er een rel. Maar als je het hele interview luistert, is het allemaal heel beschaafd en genuanceerd.