RadioRing 2023
Moderator: admin6
- Ane Sybesma
Re: RadioRing wordt Genderneutraal
Heb Somertijd en Rob van Someren voor de tweede ronde gestemd. De rest vond ik niet veel. Podcast wilde ik niets kiezen maar lijkt verplicht, ik ken er geen één van. Dus met ogen dicht een Podcast gekozen.
Twee keer Bart Arens. Met kop en schouders boven de andere namen/programma's uit.
Opvallend: geen Bram Krikke ertussen?
Opvallend: geen Bram Krikke ertussen?
Oren open!
Niet opvallend hoor, Bart heeft tot in den treure gevraagd om op hem te stemmen. Maakt het niet minder verdiend, maar opvallend is het niet. Geldt voor alle genomineerden.
Ik doelde niet op Bart, maar op Bram. Geen idee of hij promotie heeft gemaakt, eerlijk gezegd. Want iemand die de afgelopen jaren steevast in de lijst stond, wint hem nu niet. Ook opvallend is dat er alsnog drie vrouwen tussenstand. Ik denk zelf dat de commotie daar ook mee te maken zou kunnen hebben, want als Marieke alleen tussen de mannen stond, dan kan dat écht niet natuurlijk.
Oren open!
Wat vind je zo goed aan ze (op dit moment)Deradiokenner schreef: ↑18 jan 2023 10:51 Ik ben wel benieuwd hoe lang Q-Music nog Tom en Bram in het weekend laten zitten je kan toch niet meer om die twee heen? Zijn echt de beloftes van de radio…
Voor de zaterdag- en zondag zijn ze prima. Een aardige show (qua items), maar inmiddels wel ontzettend voorspelbaar. Bram zit er voor de naam, waarbij je al aan voelt komen wat hij gaat zeggen. Tom vind ik zelf wel goed, maar drivetime? Nee.
En voor de ochtend of middag zie ik Kai Merckx als eerdere opvolging. Die heeft in z'n eentje het totaalpakket (humor, snelheid, enthousiasme) meer dan Tom & Bram samen.
Oren open!
Aan de Slag en Bart Arens gestemd.
-
Waarom staat Iris Enthoven er tussen? Ze maakt nauwelijks radio, is een side kick en vaker niet dan wel te horen toch of heeft ze andere uren op 538 (hou die programmering daar niet bij)? Ik begrijp dat deze mensen tegenwoordig hun social media gebruiken om stemmen te winnen maar vind ze dit zelf niet een beetje gênant tegenover echte radiomakers? Of schrijf ik haar nu teveel zelfinzicht toe? Op aan de slag gestemd en Emmily de Wilt. Podcasts die overbleven luister ik niet dus overgeslagen.
Het is een populariteitsprijs geen vakprijs.
Als jij een fanbase hebt die kan mobiliseren (of zichzelf mobiliseert) dan maak je kans op te winnen.
Voer je geen campagne en je hebt ook geen fans die dat voor je doen dan sta je er niet tussen.
Als jij een fanbase hebt die kan mobiliseren (of zichzelf mobiliseert) dan maak je kans op te winnen.
Voer je geen campagne en je hebt ook geen fans die dat voor je doen dan sta je er niet tussen.
-
Gestemd op Spijkers en Emmely! Heb er zin in om de uitreiking weer te kunnen beluisteren (oh wacht...
)

Re: RadioRing 2023
Ik mag hopen dat ze volgend jaar weer gewoon via een stream de Radioring uitzenden. Bij Radio 2 hebben ze het zojuist 'half' uitgezonden, en letterlijk half, middenin aankondigingen voor de prijzen ineens weer schakelen naar het Gala, de opening half uitzenden, speeches van winnaars afkappen en platen afbreken op de radio omdat ze weer terug moesten naar het gala..... En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dan heb ik het bijvoorbeeld nog niet eens gehad over de verslaggevers van Radio 2, Tim Dane & Annelore Maas. In combinatie met Stefan Stasse in de studio vreselijk! Vooral die Annelore wist totaal niet wat ze moest, lekker op de radio vragen wat ze moest doen, kom op zeg.
Zendt het desnoods gewoon uit op een stream met alleen audio via de site van Avrotros als ze het niet meer met beeld erbij willen, maar dit slaat gewoon nergens op.
Dan heb ik het bijvoorbeeld nog niet eens gehad over de verslaggevers van Radio 2, Tim Dane & Annelore Maas. In combinatie met Stefan Stasse in de studio vreselijk! Vooral die Annelore wist totaal niet wat ze moest, lekker op de radio vragen wat ze moest doen, kom op zeg.
Zendt het desnoods gewoon uit op een stream met alleen audio via de site van Avrotros als ze het niet meer met beeld erbij willen, maar dit slaat gewoon nergens op.
Via stream is nog veel beter dan via een ala Radio 2.DJ_Nick schreef: ↑26 jan 2023 22:01 Ik mag hopen dat ze volgend jaar weer gewoon via een stream de Radioring uitzenden. Bij Radio 2 hebben ze het zojuist 'half' uitgezonden, en letterlijk half, middenin aankondigingen voor de prijzen ineens weer schakelen naar het Gala, de opening half uitzenden, speeches van winnaars afkappen en platen afbreken op de radio omdat ze weer terug moesten naar het gala..... En zo kan ik nog wel even doorgaan.
De gemiddelde luisteraar interesseert die hele gala geen reet.
Ik trouwens ook niet

-
Bart Arens moet eerst maar eens bijscholingscursus gaan volgen iemand die niet verder komt dan George Michael, Billy Joel ,Aretha Franklin ,Krezip ,Guus Meeuwis, Whitney Houston , Direct ,Chef Special , Counting Crows ,Blof ,Acda en de Munnik ,ABBA en Queen verdient zeker geen radioring. Tijd voor vervanging door een echte muziekkenner lijkt me meer op zijn plaats.
het mooiste aan het gala was dat de boel ontruimd mest worden omdat het brandalarm af ging
- Ane Sybesma
Nu heb ik helemaal niets met Bart Arens en de rest van Radio 2 (of 2000). Maar de radioring is een publieksprijs. Niet een muziek-politie prijs. Radio 2 is de best beluisterde zender van Nederland en als die luisteraars willen wint Bart Arens de Radioring. Misschien dan wel vanwege het draaien van: George Michael, Billy Joel ,Aretha Franklin ,Krezip ,Guus Meeuwis, Whitney Houston , Direct ,Chef Special , Counting Crows ,Blof ,Acda en de Munnik ,ABBA en Queen.dommelvolk schreef: ↑27 jan 2023 10:51 Bart Arens moet eerst maar eens bijscholingscursus gaan volgen iemand die niet verder komt dan George Michael, Billy Joel ,Aretha Franklin ,Krezip ,Guus Meeuwis, Whitney Houston , Direct ,Chef Special , Counting Crows ,Blof ,Acda en de Munnik ,ABBA en Queen verdient zeker geen radioring. Tijd voor vervanging door een echte muziekkenner lijkt me meer op zijn plaats.
Ik denk eerder dat de luisteraars van Radio 2 niet zo veel interesse hebben in de radioring
Niet helemaal eens hoor. Als Bart Arens zaterdag de soul night doet dan vind ik de muzikale keuze altijd een behoorlijke dosis spannender dan wanneer Corné Klijn er zit.dommelvolk schreef: ↑27 jan 2023 10:51 Bart Arens moet eerst maar eens bijscholingscursus gaan volgen iemand die niet verder komt dan George Michael, Billy Joel ,Aretha Franklin ,Krezip ,Guus Meeuwis, Whitney Houston , Direct ,Chef Special , Counting Crows ,Blof ,Acda en de Munnik ,ABBA en Queen verdient zeker geen radioring. Tijd voor vervanging door een echte muziekkenner lijkt me meer op zijn plaats.