Mijn examenopdracht voor school

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
RadioFanDaan

Mijn examenopdracht voor school

Bericht door RadioFanDaan »

Hey iedereen, ik doe een examenopdracht voor school. We moeten een radioprogramma maken, in mijn geval tussen 10-12. Dat is vooral muziek driven, en ook moeten we interview(s) doen, spelletjes/items. Maar een doelgroep is goed om te hebben. Wat is een goeie doelgroep voor een radioprogramma als deze?

En vooral waarom deze? Zelf zat ik te denken aan de doelgroep 20-49, omdat dat een belangrijke doelgroep is. Maar zouden jullie mij kunnen helpen hiermee
StefanT

Re: Mijn examenopdracht voor school

Bericht door StefanT »

Doelgroep 30 tot 60 jaar want werkuren.
Delphi

Bericht door Delphi »

Kun je iets meer vertellen over je opdracht? Om welke opleiding gaat het? En hoe ziet het programma er verder uit, denk je? Dat helpt met meedenken.
Doe het goed of doe het niet...
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

RadioFanDaan schreef: 05 dec 2022 13:25 Hey iedereen, ik doe een examenopdracht voor school. We moeten een radioprogramma maken, in mijn geval tussen 10-12. Dat is vooral muziek driven, en ook moeten we interview(s) doen, spelletjes/items. Maar een doelgroep is goed om te hebben. Wat is een goeie doelgroep voor een radioprogramma als deze?

En vooral waarom deze? Zelf zat ik te denken aan de doelgroep 20-49, omdat dat een belangrijke doelgroep is. Maar zouden jullie mij kunnen helpen hiermee
Ik zou gewoon jouw medeleerlingen aanhouden als doelgroep, neem aan dat die dit ook allemaal gaan horen toch? Daarbij zou ik het mezelf daarin ook niet onnodig moeilijk maken, aangezien dat ook de belevingswereld is waar je zelf in zit.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

RadioFanDaan schreef: 05 dec 2022 13:25 Hey iedereen, ik doe een examenopdracht voor school. We moeten een radioprogramma maken, in mijn geval tussen 10-12. Dat is vooral muziek driven, en ook moeten we interview(s) doen, spelletjes/items. Maar een doelgroep is goed om te hebben. Wat is een goeie doelgroep voor een radioprogramma als deze?

Ik zou gewoon jouw medeleerlingen aanhouden als doelgroep, neem aan dat die dit ook allemaal gaan horen toch? Daarbij zou ik het mezelf daarin ook niet onnodig moeilijk maken, aangezien dat ook de belevingswereld is waar je zelf in zit.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Leuk project voor bij je lokale omroep al geprobeerd ???
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
RadioFanDaan

Delphi schreef: 05 dec 2022 15:36 Kun je iets meer vertellen over je opdracht? Om welke opleiding gaat het? En hoe ziet het programma er verder uit, denk je? Dat helpt met meedenken.

Het is een examenopdracht radioformat naken. We moeten dus een radioformat maken voor een radioprogramma tussen 10-12. Ik volg een media opleiding in Arnhem waar wij deze opdracht doen. Ik denk ook dat het programma vooral music driven is, omdat mensen tussen 10-12 aan het werk zijn. Natuurlijk tussen 10-16(office hours) maar tussen 10-12 dus ook.
RadioFanDaan

En ook is de doelgroep lastig omdat op mijn school mensen zitten van mijn leeftijd, maar er lopen ook mensen rond die rond de 40 zijn. Een enkeling is zelfs al in de 60.
tspronsen

Bericht door tspronsen »

RadioFanDaan schreef: 06 dec 2022 14:20 En ook is de doelgroep lastig omdat op mijn school mensen zitten van mijn leeftijd, maar er lopen ook mensen rond die rond de 40 zijn. Een enkeling is zelfs al in de 60.
Je luisteraars hoeven niet tot je doelgroep te behoren om naar je programma te mogen luisteren, net zoals niet iedereen in je doelgroep naar je programma zal luisteren.

Kies een doelgroep die je goed kent zodat je radio kunt maken op een manier dat je doelgroep aanspreekt. Zoals eerder gesuggereerd zou ik je klasgenoten als doelgroep nemen.
Plaats reactie