Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Satfreak13

Re: Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic

Bericht door Satfreak13 »

Ane Sybesma schreef: 06 jun 2023 11:36 Of je er blij mee moet zijn is inderdaad een goede vraag....
Sinds deze grote zendermagnaten op het toneel verschenen, heeft het verschijnsel "geo-blocking" ook een hoge vlucht genomen via internet.
Hun radiozenders zijn alleen nog via een VPN in NL te beluisteren.
Dankzij hen ben ik veel favoriete zenders kwijtgeraakt. Maar die zenders waren voortijd al steeds meer op elkaar gaan lijken.
Die ontwikkelingen hebben we inmiddels in het VK ook gezien. Bij bijvoorbeeld iHeart.
En als Bauer ook in NL komt....hou ik mijn hart vast. Nog meer mono-cultuur.
retep

Bericht door retep »

DavyGer schreef: 05 jun 2023 16:02
TKOExperience schreef: 05 jun 2023 15:35 Is het voor Kink niet mogelijk om te bieden op het NL kavel?
Er zijn veel Nederlandse Indie/Rock bandjes en het start bedrag is 0 EUR

Volgens mij is er alleen als eis een percentage Nederlandse muziek en hoeft het niet Nederlandstalig te zijn.
En maar 50% toch? Helemaal onrealistisch is het natuurlijk niet, als je bv ook Nederlandse festivalacts zou mee pakken.

Maar denk dat t niet gaat gebeuren. Zou wel een flinke stunt zijn, dat wel
volgens mij gaat het wel over Nederlands talig, dus een Vlaming die in zijn eigen taal een liedje zingt telt wel, een Nederlander die Engels zing niet

https://radiowereld.nl/medianieuws/2022 ... aangepast/
jwp2701

Bericht door jwp2701 »

Feivel schreef: 06 jun 2023 11:47
Vliegendereporter schreef: 05 jun 2023 18:43 Volgens het AD doet ook het Britse Global mee aan veiling en speculeert dat zakken van Talpa toch niet zo diep zijn
Global heeft in Engeland veel succes met Capital, Heart, Radio X en vooral ook Capital Dance. Ik denk dat Capital Dance een prima formule zal zijn in Nederland. We hebben in Nederland natuurlijk een dance-industrie om U tegen te zeggen, dus ik zou die keuze wel snappen, ja. Of misschien Radio X, dat de hard bevochten mogelijke frequentie onder haar neus vandaan kaapt.

Alleen de strijd Global versus Bauer, dat is een strijd die al jaren speelt. Ik kan me alleen niet voorstellen dat dat ook naar Nederland zou komen. Ik zou het eerder begrijpen als óf Global óf Bauer meebiedt. Maar niet allebei. Daar lijkt me Nederland echt te klein voor (en zo interessant is onze radiomarkt nu ook weer niet ;-)).
radio x zou iets zijn voor de kavel waar normaal Kink voor zou gaan!
Wat heeft kink zich zelf buitenspel gezet ze kunnen nooit mee bieden met de grote jongens
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Je hoort ze ook helemaal niet, maar misschien is dat in deze fase van de veilingsperiode ook niet meer gewenst.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

jwp2701 schreef: 06 jun 2023 14:22
Feivel schreef: 06 jun 2023 11:47
Vliegendereporter schreef: 05 jun 2023 18:43 Volgens het AD doet ook het Britse Global mee aan veiling en speculeert dat zakken van Talpa toch niet zo diep zijn
Global heeft in Engeland veel succes met Capital, Heart, Radio X en vooral ook Capital Dance. Ik denk dat Capital Dance een prima formule zal zijn in Nederland. We hebben in Nederland natuurlijk een dance-industrie om U tegen te zeggen, dus ik zou die keuze wel snappen, ja. Of misschien Radio X, dat de hard bevochten mogelijke frequentie onder haar neus vandaan kaapt.

Alleen de strijd Global versus Bauer, dat is een strijd die al jaren speelt. Ik kan me alleen niet voorstellen dat dat ook naar Nederland zou komen. Ik zou het eerder begrijpen als óf Global óf Bauer meebiedt. Maar niet allebei. Daar lijkt me Nederland echt te klein voor (en zo interessant is onze radiomarkt nu ook weer niet ;-)).
radio x zou iets zijn voor de kavel waar normaal Kink voor zou gaan!
Wat heeft kink zich zelf buitenspel gezet ze kunnen nooit mee bieden met de grote jongens
Zag net een tweet voorbij komen van Tim Op het Broek die reageert op een tweet van domien over de velling krijg de indruk dat kink ernog steeds vertrouwen in heeft
Orange

Bericht door Orange »

StefanT schreef: 06 jun 2023 10:39
De Nachtwacht schreef: 06 jun 2023 09:40 .

Ik zie dan toch meer in het overnemen van een bestaande zender zoals Orange ook al schreef. Dan heb je het merk en personeelsbestand al staan.
Ja alleen dan betaal je miljoenen extra voor een merk waar je toch niets mee wil. Als je al stations hebt in het buitenland detacheer je gewoon mensen hierheen, studio bouwen heb je de kennis van en Djs overkopen gaat soms binnen een week
Hoezo een merk waar je toch niets mee wil? Juist voor dat merk en de luisteraars die het al heeft, koop je een dergelijk station. Dat levert sneller en met meer zekerheid wat op dan vanuit het niets iets nieuws in de markt zetten.

Als één van de grotere zenders (Q, Sky, 10, 538) geen kavel krijgt, weet ik zeker dat die betreffende zender wordt overgenomen door een organisatie die wel een frequentie heeft.
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Orange schreef: 06 jun 2023 16:22 Als één van de grotere zenders (Q, Sky, 10, 538) geen kavel krijgt, weet ik zeker dat die betreffende zender wordt overgenomen door een organisatie die wel een frequentie heeft.
Ja, die met de diepste zakken. En dan is de kans groot dat het een buitenlandse speler is.
En zo draait de Nederlandse overheid spelers van eigen bodem de nek om. En wordt mogelijk de zender ingepast in het computersysteem van die speler. Alles voor de efficiency. Creativiteit levert te weinig op.
Kar

Bericht door Kar »

Klinkt misschien een beetje kort door de bocht, maar het is Kink die die heeft gedacht met een proces wel een kaveltje te bemachtigen.
Buiten het feit dat het weinig sympathie heeft opgeleverd voor de zender kan de luisteraar hier zomaar de dupe van worden. Toch verwacht ik niet dat een buitenlandse investeerder maximaal gaat inzetten op “oude” media
Ou-Tannu

Bericht door Ou-Tannu »

Tis wel een manier om voor een buitenlandse speler de NL markt op te komen..

Kaap de kavels weg bij de NL spelers... NL speler zit met een probleem, want geen FM kavel geen eigen ruimte op DAB+ zonder meer..

buitenlandse partij koopt station(s) van NL speler, zet de zender terug op FM + DAB+ en gebruikt het 2de slot voor een eigen station.. en je kan daarna rustig aan de boel gaan veranderen dat het station perfect in het straatje past wat je wilt hebben...
Orange

Bericht door Orange »

Kar schreef: 06 jun 2023 17:19 Klinkt misschien een beetje kort door de bocht, maar het is Kink die die heeft gedacht met een proces wel een kaveltje te bemachtigen.
Buiten het feit dat het weinig sympathie heeft opgeleverd voor de zender kan de luisteraar hier zomaar de dupe van worden.
Precies mijn punt bij het winnen van de rechtszaak door Kink. Helemaal nog niet zeker dat Kink dan ook een frequentie krijgt en luisteraars kunnen hierdoor hun favoriete station verliezen.
StefanT

Bericht door StefanT »

Daar heeft Kink toch niets mee te maken? Ze stonden in hun recht dit af te dwingen, dat ze nu ws overboden gaan worden doet niet ter zake.
petoi

Bericht door petoi »

Ik blijf het zeggen Kink had niks en nu hebben ze een kans.
Of ze die kans kunnen verzilveren is iets anders.

Sterker nog als het ministerie gewoon de regels had gevolgd was die veiling al geweest en had KINK ze er niet eens op hoeven te wijzen dat het ministerie de regels niet juist volgde.
Orange

Bericht door Orange »

StefanT schreef: 07 jun 2023 10:12 Daar heeft Kink toch niets mee te maken? Ze stonden in hun recht dit af te dwingen, dat ze nu ws overboden gaan worden doet niet ter zake.
Het klopt dat je dat Kink niet kan verwijten. Ik snap heel goed dat ze dit succesvol hebben afgedwongen via de rechter. Het is eerder een reactie op mensen die stonden te juichen bij het besluit dat er een veiling komt. Het is helemaal niet gezegd dat we daar als luisteraars beter van worden.
Kar

Bericht door Kar »

Misschien dat Kink wel met een buitenslandse partij in zee gaat, maar dan is de investering erg hoog voor een niche zender. Als je naar de huidige luistercijfers kijkt vraag ik mij af of met een FM zender het station winstgevend te krijgen is. De manier waarop Kink zich heeft gedragen niet alleen door de veiling af te dwingen. maar ook door Veronica een boete aan te naaien vanwege spreektijd overtreding is echt niet collegiaal
petoi

Bericht door petoi »

Kar schreef: 07 jun 2023 13:20 Misschien dat Kink wel met een buitenslandse partij in zee gaat, maar dan is de investering erg hoog voor een niche zender. Als je naar de huidige luistercijfers kijkt vraag ik mij af of met een FM zender het station winstgevend te krijgen is. De manier waarop Kink zich heeft gedragen niet alleen door de veiling af te dwingen. maar ook door Veronica een boete aan te naaien vanwege spreektijd overtreding is echt niet collegiaal
Als jij en een collega opgaan voor promotie of een bonus en de collega breekt de regels om te winnen, blijf jij dan op je handen zitten omdat je collegiaal te zijn of stap je naar de manager met bewijs dat je collega de regels brak?
Je kan het niet doen maar die collega gaat niet stoppen met de regels breken zolang hij er niet voor gestraft wordt.

Je kan ook zeggen door de regels te breken liep Veronica iedereen te naaien.
Plaats reactie