Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
DavyGer

Re: Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic

Bericht door DavyGer »

De Nachtwacht schreef: 05 jun 2023 20:22
Oortjes schreef: 05 jun 2023 19:40
Vliegendereporter schreef: 05 jun 2023 18:43 Volgens het AD doet ook het Britse Global mee aan veiling en speculeert dat zakken van Talpa toch niet zo diep zijn
We gaan het meemaken. Voor iedere investeerder geldt dat het wel terugverdiend moet worden. Ik vind het wel leuk als er meerdere partijen bieden, dat geeft alleen maar meer kans op variatie.
Ik denk eerder kans op minder variatie.
Weet je dus niet. Iedereen roept hier wel continu dat er dan alleen maar hitsstations komen maar dat betwijfel ik zeker. De markt voor hitstations is groot, maar niet oneindig. Op een gegeven moment ga je zien dat andere doelgroepen dan die gene die de hele dag hits willen jou een hoger luisterpercentage oplevert. Dan gaan stations gewoon voor een ander model.

Plus, als er 8 hitstations komen dan is het ene station dat daar van afwijkt dus spekkoper. Die pakt dan de rest van de markt.
jessica

Bericht door jessica »

DavyGer schreef: 05 jun 2023 20:30 Plus, als er 8 hitstations komen dan is het ene station dat daar van afwijkt dus spekkoper. Die pakt dan de rest van de markt.
In dit geval dus 6 hitstations en 1 station dat daar vanaf wijkt. Want 2 stations wijken sowieso af. Die op het Nederlandse kavel en die op het nieuwskavel.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

DavyGer schreef: 05 jun 2023 20:30 Iedereen roept hier wel continu dat er dan alleen maar hitsstations komen maar dat betwijfel ik zeker. De markt voor hitstations is groot, maar niet oneindig. Op een gegeven moment ga je zien dat andere doelgroepen dan die gene die de hele dag hits willen jou een hoger luisterpercentage oplevert. Dan gaan stations gewoon voor een ander model.
Dat denk ik dus ook. Een hitstation als Q Music is leuk, maar veel meer ruimte is er niet in de markt. Radio 538 zakt niet voor niets. Een station met een kleinere, maar lucratieve doelgroep is dan interessanter.
Rock 'n roll is better than music!
praew1

Bericht door praew1 »

Er doen geen grote buitenlandse partijen mee aan de veiling. Dit heb ik uit zeer betrouwbare bron.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

praew1 schreef: 05 jun 2023 23:04 Er doen geen grote buitenlandse partijen mee aan de veiling. Dit heb ik uit zeer betrouwbare bron.
Lijkt me sterk. DPG gaat echt wel meebieden.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Phoenix schreef: 06 jun 2023 06:54
praew1 schreef: 05 jun 2023 23:04 Er doen geen grote buitenlandse partijen mee aan de veiling. Dit heb ik uit zeer betrouwbare bron.
Lijkt me sterk. DPG gaat echt wel meebieden.
En Mediahuis ook lijkt me 🤪
Kar

Bericht door Kar »

De investering voor een groot kavel zoals dat van Q, 538 of Sky is erg risicovol voor een buitenlandse partij.
Het optuigen van een nieuw station inclusief personeel is op een korte termijn niet realiseerbaar.
Dan is het overnemen van een bestaand radiostation de enige optie, maar komt boven op de investering van het kavel.
In het AD stond er een artikel over dat Talpa het kind van de rekening zou worden, zonder hun eigen station Q te noemen.
Daan!

Bericht door Daan! »

Nou is het AD wel van DPG....
jwp2701

Bericht door jwp2701 »

Vliegendereporter schreef: 05 jun 2023 18:43 Volgens het AD doet ook het Britse Global mee aan veiling en speculeert dat zakken van Talpa toch niet zo diep zijn
Ik denk dat Talpa straks de hele tokko verkoopt aan Global (de beste keus) of aan Bauer!
Ik luister regelmatig naar de stations van Global en ze weten daar echt hoe ze radio moeten maken.
StefanT

Bericht door StefanT »

Kar schreef: 06 jun 2023 07:43
Het optuigen van een nieuw station inclusief personeel is op een korte termijn niet realiseerbaar.
.
Misschien zijn ze al aan het werven
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

jwp2701 schreef: 06 jun 2023 09:13 Ik denk dat Talpa straks de hele tokko verkoopt aan Global (de beste keus) of aan Bauer!
Ik luister regelmatig naar de stations van Global en ze weten daar echt hoe ze radio moeten maken.
Dat mag je hopen, want als ik nu luister naar Britse commerciële zenders, vind ik dat ze per saldo dat kwaliteit gestaag achteruit gaat.
Minder mens, meer computer. Kassawerk.
Hoe groter de organisatie, hoe minder radiohart.
We zagen deze ramp zich al eerder voltrekken in de VS en Canada. Bell, CTVMedia, iHeart, Stingray, noem maar op.
Stations zijn allemaal op elkaar gaan lijken. Maximaal geautomatiseerd.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

StefanT schreef: 06 jun 2023 09:30
Kar schreef: 06 jun 2023 07:43
.
Misschien zijn ze al aan het werven
Zonder dat je weet of je de frequenties krijgt? Dat lijkt me lastig werven.

Ik zie dan toch meer in het overnemen van een bestaande zender zoals Orange ook al schreef. Dan heb je het merk en personeelsbestand al staan.
StefanT

Bericht door StefanT »

De Nachtwacht schreef: 06 jun 2023 09:40 .

Ik zie dan toch meer in het overnemen van een bestaande zender zoals Orange ook al schreef. Dan heb je het merk en personeelsbestand al staan.
Ja alleen dan betaal je miljoenen extra voor een merk waar je toch niets mee wil. Als je al stations hebt in het buitenland detacheer je gewoon mensen hierheen, studio bouwen heb je de kennis van en Djs overkopen gaat soms binnen een week
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Het enige voorbeeld wat gegeven kan worden in dit verhaal is de de plotselinge overgang van Radio 10 FM naar Radio 103 en later Radio Veronica. Die begonnen ook 'from scratch' een radiostation. Daar moest ook alles overgenomen worden. Het begon nonstop en later werden er studio's gerealiseerd en begon Veronica. Dus een geheel nieuw radiostation uit de grond stampen is logistiek niet meer zo'n groot probleem in deze tijd.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Satfreak13 schreef: 06 jun 2023 09:30 .....
Dat mag je hopen, want als ik nu luister naar Britse commerciële zenders, vind ik dat ze per saldo dat kwaliteit gestaag achteruit gaat.
Minder mens, meer computer. Kassawerk.
Hoe groter de organisatie, hoe minder radiohart.
We zagen deze ramp zich al eerder voltrekken in de VS en Canada. Bell, CTVMedia, iHeart, Stingray, noem maar op.
Stations zijn allemaal op elkaar gaan lijken. Maximaal geautomatiseerd.
Op die manier kunnen ze in elk geval meteen een nieuw station starten en hoeven ze niets over te nemen. Computer aan en gaan!

Of je er blij mee moet zijn is inderdaad een goede vraag....
Plaats reactie