Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Orange

Re: Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic

Bericht door Orange »

banne schreef: 31 mei 2023 10:20
Orange schreef: 30 mei 2023 22:07
banne schreef: 30 mei 2023 13:05 Gisteren werd op Radio 1 gezegd dat het biedingenproces strikt geheim is op alle mogelijke vlakken. De partijen mogen onderling geen contact hebben over de veiling, om alle mogelijke beïnvloeding van de biedprijs te vermijden. Doet iemand dat wel dan kan ie uitgesloten worden van de veiling. Als Talpa contact heeft gehad met andere partijen om deze rechtszaak te starten dan zijn ze dus in overtreding, wat me nogal stug lijkt om zo'n enorm risico te nemen.

Waarom jullie dit geen relevante info vinden is mij een raadsel, als ik mee doe aan een veiling bij BVA en ik weet dat iemand anders die ook mee biedt de startprijs te hoog vindt, vind ik dat bijzonder relevante informatie om te weten. Dan weet ik dus hoeveel die persoon niét aan het product wil uitgeven (want hij vindt dat al te duur) en kan ik mijn biedingenstrategie daarop aanpassen. In theorie zou ik dus iets boven de startprijs kunnen bieden want het is aannemelijk dat de andere partij (als ie überhaupt mee doet) de startprijs gaat bieden. Dit is op klein niveau al interessant, laat staan als het om tientallen miljoenen gaat
Allemaal aannames banne. De wens voor een lagere startprijs zegt echt helemaal niets over wat Talpa straks wil bieden. Ik zou niet weten wat andere bieders aan die kennis hebben.
Allemaal aannames zegt ie :lol: Dit forum puilt uit van de meningen en aannames, dat maakt verder toch niet zoveel uit?
Jij beweert iets en dat blijkt dan gestoeld op aannames ipv argumenten. Dan is die bewering dus zinloos. Maar dat maakt jou blijkbaar niets uit.
banne

Bericht door banne »

Orange schreef: 01 jun 2023 02:09
banne schreef: 31 mei 2023 10:20
Orange schreef: 30 mei 2023 22:07 Allemaal aannames banne. De wens voor een lagere startprijs zegt echt helemaal niets over wat Talpa straks wil bieden. Ik zou niet weten wat andere bieders aan die kennis hebben.
Allemaal aannames zegt ie :lol: Dit forum puilt uit van de meningen en aannames, dat maakt verder toch niet zoveel uit?
Jij beweert iets en dat blijkt dan gestoeld op aannames ipv argumenten. Dan is die bewering dus zinloos. Maar dat maakt jou blijkbaar niets uit.
Jij vindt het aannames, ik vind het prima argumenten die ik ook daadwerkelijk onderbouw. Maar lets agree to disagree
Orange

Bericht door Orange »

banne schreef: 01 jun 2023 10:47
Orange schreef: 01 jun 2023 02:09
banne schreef: 31 mei 2023 10:20 Allemaal aannames zegt ie :lol: Dit forum puilt uit van de meningen en aannames, dat maakt verder toch niet zoveel uit?
Jij vindt het aannames, ik vind het prima argumenten die ik ook daadwerkelijk onderbouw. Maar lets agree to disagree
Ze slaan kant nog wel. Ik kan met deze actie van Talpa nog steeds niet beredeneren wat zij er voor over hebben. Andere potentiele bieders kunnen dat ook niet.
banne

Bericht door banne »

Orange schreef: 01 jun 2023 16:04
banne schreef: 01 jun 2023 10:47
Orange schreef: 01 jun 2023 02:09 Jij beweert iets en dat blijkt dan gestoeld op aannames ipv argumenten. Dan is die bewering dus zinloos. Maar dat maakt jou blijkbaar niets uit.
Ze slaan kant nog wel. Ik kan met deze actie van Talpa nog steeds niet beredeneren wat zij er voor over hebben. Andere potentiele bieders kunnen dat ook niet.
Genoteerd
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Orange schreef: 01 jun 2023 16:04 Ze slaan kant nog wel.
Die uitdrukking ken ik niet.
Je bedoelt: "Ze raken kant noch wal.'?
Of bedoel je: "Ze slaan nergens op."? :roll:
jessica

Bericht door jessica »

Volgens mij is de uitdrukking:

Dit slaat kant noch wal.

Vrij vertaald dit is onzin.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Edit
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

jessica schreef: 02 jun 2023 14:34 Volgens mij is de uitdrukking:

Dit slaat kant noch wal.

Vrij vertaald dit is onzin.
Nee.
De uitdrukking is:
Dit RAAKT kant noch wal.
Orange

Bericht door Orange »

Satfreak13 schreef: 02 jun 2023 10:17
Orange schreef: 01 jun 2023 16:04 Ze slaan kant nog wel.
Die uitdrukking ken ik niet.
Je bedoelt: "Ze raken kant noch wal.'?
Of bedoel je: "Ze slaan nergens op."? :roll:
Je hebt gelijk, haha. Hoe kom ik erop?
jessica schreef: 02 jun 2023 14:34 Vrij vertaald dit is onzin.
Dat is precies wat ik bedoelde.
jessica

Bericht door jessica »

Als we kijken hoe de situatie nu na de verkoop van Veronica door Talpa aan Mediahuis is hebben we deze situatie:

Talpa: Talpa: 538, 10 & Sky.
Mediahuis heeft nu 6! zenders: 100%NL, Slam, Veronica, Sublime (Nostalgie & Sunlite) 1 van deze eerste 4 gaat sowieso van FM af.
DPG: Q (& Joe)

Mojo/Leon Ramakers: Kink
FD Mediagroep: BNR

Denk dat Talpa probeert voor alle 3 de zenders een FM frequentie te krijgen. 538, Radio10 en Sky

Bij mediahuis gaan ze denk ik voor Fm zenders voor Veronica en 100%NL. En eventueel een derde zender. Rest van de zenders zal wel via internet en dab+ worden.

Bij DPG verwacht ik dat ze voor Q gaan en voor Joe op FM en dat ze proberen BNR op te kopen en eventueel om te vormen. Of ze gaan gewoon zelf bieden op het nieuwskavel en een volledig nieuwe nieuwszender neerzetten.

Kink valt denk ik buiten de boot. Kunnen misschien de regionale frequenties van JOE overnemen in de randstad?
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

jessica schreef: 03 jun 2023 14:17 Als we kijken hoe de situatie nu na de verkoop van Veronica door Talpa aan Mediahuis is hebben we deze situatie:

Mediahuis heeft nu 6! zenders: 100%NL, Slam, Veronica, Sublime (Nostalgie & Sunlite) 1 van deze eerste 4 gaat sowieso van FM af.

Denk dat Talpa probeert voor alle 3 de zenders een FM frequentie te krijgen. 538, Radio10 en Sky

Bij mediahuis gaan ze denk ik voor Fm zenders voor Veronica en 100%NL. En eventueel een derde zender. Rest van de zenders zal wel via internet en dab+ worden.

Bij DPG verwacht ik dat ze voor Q gaan en voor Joe op FM en dat ze proberen BNR op te kopen en eventueel om te vormen. Of ze gaan gewoon zelf bieden op het nieuwskavel en een volledig nieuwe nieuwszender neerzetten.

Kink valt denk ik buiten de boot. Kunnen misschien de regionale frequenties van JOE overnemen in de randstad?
Je vergeet Bauer Media Group schijnt ook mee te doen volgens de nieuwe geruchten
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Vliegendereporter schreef: 03 jun 2023 15:15
jessica schreef: 03 jun 2023 14:17 Als we kijken hoe de situatie nu na de verkoop van Veronica door Talpa aan Mediahuis is hebben we deze situatie:

Je vergeet Bauer Media Group schijnt ook mee te doen volgens de nieuwe geruchten

Kink valt denk ik buiten de boot.

Zoals ik reeds gezegd had daarnaast wil de minister en minimaal bedrag per frequentie hebben Tapla is al huilende naar de rechter gegaan ik denk dat de toekomst alleen op dab en internet ligt voor kink
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Feivel

Bericht door Feivel »

De geruchten rondom Bauer staan nu ook op Nu.nl. Radiofreak bericht erover: https://www.radiofreak.nl/fm-veiling-du ... equenties/.

Ik denk dat het zeer goed nieuws zal zijn als Bauer voet aan de grond zet in Nederland. Bauer is een partij met ontzettend veel ervaring en een creatieve kijk op radio. Ik ken ze vooral van de Zweedse divisie, en daar gaat het erg goed. De zender Mix Megapol draait in Zweden als één van de bestlopende zenders. Al denk ik dat we hier in Nederland meer aan de UK-tak zullen moeten denken. Als Bauer inderdaad 2 frequenties krijgt, lijkt mij dat ze Kiss en Greatest Hits Radio naar Nederland brengen. Kiss zou concurrentie voor 538/SLAM kunnen zijn en Greatest Hits Radio concurrentie voor Radio 10 (en JOE, dat dan dus tóch geen frequentie krijgt). Het worden spannende tijden in Nederland.

Persoonlijk denk ik dat we KINK echt kunnen vergeten. De zakken van Bauer zullen vele, vele, vele malen dieper zijn dan die van KINK.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Feivel schreef: 05 jun 2023 13:15 De geruchten rondom Bauer staan nu ook op Nu.nl. Radiofreak bericht erover: https://www.radiofreak.nl/fm-veiling-du ... equenties/.

Ik denk dat het zeer goed nieuws zal zijn als Bauer voet aan de grond zet in Nederland. Bauer is een partij met ontzettend veel ervaring en een creatieve kijk op radio. Ik ken ze vooral van de Zweedse divisie, en daar gaat het erg goed. De zender Mix Megapol draait in Zweden als één van de bestlopende zenders. Al denk ik dat we hier in Nederland meer aan de UK-tak zullen moeten denken. Als Bauer inderdaad 2 frequenties krijgt, lijkt mij dat ze Kiss en Greatest Hits Radio naar Nederland brengen. Kiss zou concurrentie voor 538/SLAM kunnen zijn en Greatest Hits Radio concurrentie voor Radio 10 (en JOE, dat dan dus tóch geen frequentie krijgt). Het worden spannende tijden in Nederland.
Als Kiss op FM komt denk ik dat Mediahuis al haar pijlen zal richten op Veronica en 100%NL, als ze dat niet al deden. Er is maar een bepaald marktaandeel te verdelen onder de pure hitradiozenders en met zowel Kiss als SLAM denk ik dat deze twee al snel behoorlijk in elkaars vaarwater gaan zitten als alternatieven voor 538 of Q.
Feivel schreef: 05 jun 2023 13:15 Persoonlijk denk ik dat we KINK echt kunnen vergeten. De zakken van Bauer zullen vele, vele, vele malen dieper zijn dan die van KINK.
Dat MOJO niet eens meer genoemd wordt in dit artikel in de lijst met bedrijven die azen op een frequentie laat al blijken dat Radiofreak er ook niet echt geloof meer in heeft dat het zou kunnen. Misschien dat ze inderdaad het FM-pakket van Joe in de Randstad kunnen overnemen van DPG, maar ik weet niet hoeveel effect zo'n pakket zou hebben op het marktaandeel en advertentieinkomsten van KINK ten opzichte van de stijgende kosten (wordt er in de Randstad eigenlijk relatief meer via de FM geluisterd trouwens, waar het bereik een stuk beter is, of zijn het nog vooral luisteraars van buiten de Randstad die in de auto naar de FM luisteren?)
Laatst gewijzigd door NieuweGebruiker op 05 jun 2023 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Moet het allemaal nog maar zien en dat is geheel met de vorige FM verdeling in 2003 in het achterhoofd houdend, toen zouden er ook wel 'eventjes' allerlei buitenlandse partijen de radiomarkt hier over gaan nemen. NRJ uit Frankrijk en Virgin Radio uit de UK werden veel gedropt toen, niets bleek minder waar uiteindelijk.
Maar dat KINK AF is bij deze veiling, lijkt me bijna zo goed als een zekerheid te gaan worden. Zie het niet gebeuren of er moet nog een plottwist komen of iets.
Plaats reactie