Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
big T

Re: Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic

Bericht door big T »

En zo hoort het ook in Nederland, commercieel geld moet naar het buitenland.
Dan is het goed -+dance
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

big T schreef: 30 mei 2023 22:27 En zo hoort het ook in Nederland, commercieel geld moet naar het buitenland.
Dan is het goed -+dance
Net als de Belgen van Q en Veronica, de Nederlandse eigenaren moeten gewoon veel bieden als ze op FM willen...
banne

Bericht door banne »

Orange schreef: 30 mei 2023 22:07
banne schreef: 30 mei 2023 13:05
Orange schreef: 30 mei 2023 01:20 Iedere bieder wil het liefst zo min mogelijk betalen. Ik zou echt niet weten op welke manier Talpa de andere potentiele bieders wijzer heeft gemaakt. Sterker nog, een aantal heeft met Talpa meegedaan aan de rechtszaak.
Gisteren werd op Radio 1 gezegd dat het biedingenproces strikt geheim is op alle mogelijke vlakken. De partijen mogen onderling geen contact hebben over de veiling, om alle mogelijke beïnvloeding van de biedprijs te vermijden. Doet iemand dat wel dan kan ie uitgesloten worden van de veiling. Als Talpa contact heeft gehad met andere partijen om deze rechtszaak te starten dan zijn ze dus in overtreding, wat me nogal stug lijkt om zo'n enorm risico te nemen.

Waarom jullie dit geen relevante info vinden is mij een raadsel, als ik mee doe aan een veiling bij BVA en ik weet dat iemand anders die ook mee biedt de startprijs te hoog vindt, vind ik dat bijzonder relevante informatie om te weten. Dan weet ik dus hoeveel die persoon niét aan het product wil uitgeven (want hij vindt dat al te duur) en kan ik mijn biedingenstrategie daarop aanpassen. In theorie zou ik dus iets boven de startprijs kunnen bieden want het is aannemelijk dat de andere partij (als ie überhaupt mee doet) de startprijs gaat bieden. Dit is op klein niveau al interessant, laat staan als het om tientallen miljoenen gaat
Allemaal aannames banne. De wens voor een lagere startprijs zegt echt helemaal niets over wat Talpa straks wil bieden. Ik zou niet weten wat andere bieders aan die kennis hebben.
Allemaal aannames zegt ie :lol: Dit forum puilt uit van de meningen en aannames, dat maakt verder toch niet zoveel uit?
Orange

Bericht door Orange »

banne schreef: 31 mei 2023 10:20
Orange schreef: 30 mei 2023 22:07
banne schreef: 30 mei 2023 13:05 Gisteren werd op Radio 1 gezegd dat het biedingenproces strikt geheim is op alle mogelijke vlakken. De partijen mogen onderling geen contact hebben over de veiling, om alle mogelijke beïnvloeding van de biedprijs te vermijden. Doet iemand dat wel dan kan ie uitgesloten worden van de veiling. Als Talpa contact heeft gehad met andere partijen om deze rechtszaak te starten dan zijn ze dus in overtreding, wat me nogal stug lijkt om zo'n enorm risico te nemen.

Waarom jullie dit geen relevante info vinden is mij een raadsel, als ik mee doe aan een veiling bij BVA en ik weet dat iemand anders die ook mee biedt de startprijs te hoog vindt, vind ik dat bijzonder relevante informatie om te weten. Dan weet ik dus hoeveel die persoon niét aan het product wil uitgeven (want hij vindt dat al te duur) en kan ik mijn biedingenstrategie daarop aanpassen. In theorie zou ik dus iets boven de startprijs kunnen bieden want het is aannemelijk dat de andere partij (als ie überhaupt mee doet) de startprijs gaat bieden. Dit is op klein niveau al interessant, laat staan als het om tientallen miljoenen gaat
Allemaal aannames banne. De wens voor een lagere startprijs zegt echt helemaal niets over wat Talpa straks wil bieden. Ik zou niet weten wat andere bieders aan die kennis hebben.
Allemaal aannames zegt ie :lol: Dit forum puilt uit van de meningen en aannames, dat maakt verder toch niet zoveel uit?
Jij beweert iets en dat blijkt dan gestoeld op aannames ipv argumenten. Dan is die bewering dus zinloos. Maar dat maakt jou blijkbaar niets uit.
banne

Bericht door banne »

Orange schreef: 01 jun 2023 02:09
banne schreef: 31 mei 2023 10:20
Orange schreef: 30 mei 2023 22:07 Allemaal aannames banne. De wens voor een lagere startprijs zegt echt helemaal niets over wat Talpa straks wil bieden. Ik zou niet weten wat andere bieders aan die kennis hebben.
Jij beweert iets en dat blijkt dan gestoeld op aannames ipv argumenten. Dan is die bewering dus zinloos. Maar dat maakt jou blijkbaar niets uit.
Jij vindt het aannames, ik vind het prima argumenten die ik ook daadwerkelijk onderbouw. Maar lets agree to disagree
Orange

Bericht door Orange »

banne schreef: 01 jun 2023 10:47
Orange schreef: 01 jun 2023 02:09
banne schreef: 31 mei 2023 10:20 Allemaal aannames zegt ie :lol: Dit forum puilt uit van de meningen en aannames, dat maakt verder toch niet zoveel uit?
Jij vindt het aannames, ik vind het prima argumenten die ik ook daadwerkelijk onderbouw. Maar lets agree to disagree
Ze slaan kant nog wel. Ik kan met deze actie van Talpa nog steeds niet beredeneren wat zij er voor over hebben. Andere potentiele bieders kunnen dat ook niet.
banne

Bericht door banne »

Orange schreef: 01 jun 2023 16:04
banne schreef: 01 jun 2023 10:47
Orange schreef: 01 jun 2023 02:09 Jij beweert iets en dat blijkt dan gestoeld op aannames ipv argumenten. Dan is die bewering dus zinloos. Maar dat maakt jou blijkbaar niets uit.
Ze slaan kant nog wel. Ik kan met deze actie van Talpa nog steeds niet beredeneren wat zij er voor over hebben. Andere potentiele bieders kunnen dat ook niet.
Genoteerd
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Orange schreef: 01 jun 2023 16:04 Ze slaan kant nog wel.
Die uitdrukking ken ik niet.
Je bedoelt: "Ze raken kant noch wal.'?
Of bedoel je: "Ze slaan nergens op."? :roll:
jessica

Bericht door jessica »

Volgens mij is de uitdrukking:

Dit slaat kant noch wal.

Vrij vertaald dit is onzin.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Edit
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

jessica schreef: 02 jun 2023 14:34 Volgens mij is de uitdrukking:

Dit slaat kant noch wal.

Vrij vertaald dit is onzin.
Nee.
De uitdrukking is:
Dit RAAKT kant noch wal.
Orange

Bericht door Orange »

Satfreak13 schreef: 02 jun 2023 10:17
Orange schreef: 01 jun 2023 16:04 Ze slaan kant nog wel.
Die uitdrukking ken ik niet.
Je bedoelt: "Ze raken kant noch wal.'?
Of bedoel je: "Ze slaan nergens op."? :roll:
Je hebt gelijk, haha. Hoe kom ik erop?
jessica schreef: 02 jun 2023 14:34 Vrij vertaald dit is onzin.
Dat is precies wat ik bedoelde.
jessica

Bericht door jessica »

Als we kijken hoe de situatie nu na de verkoop van Veronica door Talpa aan Mediahuis is hebben we deze situatie:

Talpa: Talpa: 538, 10 & Sky.
Mediahuis heeft nu 6! zenders: 100%NL, Slam, Veronica, Sublime (Nostalgie & Sunlite) 1 van deze eerste 4 gaat sowieso van FM af.
DPG: Q (& Joe)

Mojo/Leon Ramakers: Kink
FD Mediagroep: BNR

Denk dat Talpa probeert voor alle 3 de zenders een FM frequentie te krijgen. 538, Radio10 en Sky

Bij mediahuis gaan ze denk ik voor Fm zenders voor Veronica en 100%NL. En eventueel een derde zender. Rest van de zenders zal wel via internet en dab+ worden.

Bij DPG verwacht ik dat ze voor Q gaan en voor Joe op FM en dat ze proberen BNR op te kopen en eventueel om te vormen. Of ze gaan gewoon zelf bieden op het nieuwskavel en een volledig nieuwe nieuwszender neerzetten.

Kink valt denk ik buiten de boot. Kunnen misschien de regionale frequenties van JOE overnemen in de randstad?
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

jessica schreef: 03 jun 2023 14:17 Als we kijken hoe de situatie nu na de verkoop van Veronica door Talpa aan Mediahuis is hebben we deze situatie:

Mediahuis heeft nu 6! zenders: 100%NL, Slam, Veronica, Sublime (Nostalgie & Sunlite) 1 van deze eerste 4 gaat sowieso van FM af.

Denk dat Talpa probeert voor alle 3 de zenders een FM frequentie te krijgen. 538, Radio10 en Sky

Bij mediahuis gaan ze denk ik voor Fm zenders voor Veronica en 100%NL. En eventueel een derde zender. Rest van de zenders zal wel via internet en dab+ worden.

Bij DPG verwacht ik dat ze voor Q gaan en voor Joe op FM en dat ze proberen BNR op te kopen en eventueel om te vormen. Of ze gaan gewoon zelf bieden op het nieuwskavel en een volledig nieuwe nieuwszender neerzetten.

Kink valt denk ik buiten de boot. Kunnen misschien de regionale frequenties van JOE overnemen in de randstad?
Je vergeet Bauer Media Group schijnt ook mee te doen volgens de nieuwe geruchten
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Vliegendereporter schreef: 03 jun 2023 15:15
jessica schreef: 03 jun 2023 14:17 Als we kijken hoe de situatie nu na de verkoop van Veronica door Talpa aan Mediahuis is hebben we deze situatie:

Je vergeet Bauer Media Group schijnt ook mee te doen volgens de nieuwe geruchten

Kink valt denk ik buiten de boot.

Zoals ik reeds gezegd had daarnaast wil de minister en minimaal bedrag per frequentie hebben Tapla is al huilende naar de rechter gegaan ik denk dat de toekomst alleen op dab en internet ligt voor kink
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Plaats reactie