Dan is het goed

Moderator: admin6
Allemaal aannames zegt ieOrange schreef: ↑30 mei 2023 22:07Allemaal aannames banne. De wens voor een lagere startprijs zegt echt helemaal niets over wat Talpa straks wil bieden. Ik zou niet weten wat andere bieders aan die kennis hebben.banne schreef: ↑30 mei 2023 13:05Gisteren werd op Radio 1 gezegd dat het biedingenproces strikt geheim is op alle mogelijke vlakken. De partijen mogen onderling geen contact hebben over de veiling, om alle mogelijke beïnvloeding van de biedprijs te vermijden. Doet iemand dat wel dan kan ie uitgesloten worden van de veiling. Als Talpa contact heeft gehad met andere partijen om deze rechtszaak te starten dan zijn ze dus in overtreding, wat me nogal stug lijkt om zo'n enorm risico te nemen.
Waarom jullie dit geen relevante info vinden is mij een raadsel, als ik mee doe aan een veiling bij BVA en ik weet dat iemand anders die ook mee biedt de startprijs te hoog vindt, vind ik dat bijzonder relevante informatie om te weten. Dan weet ik dus hoeveel die persoon niét aan het product wil uitgeven (want hij vindt dat al te duur) en kan ik mijn biedingenstrategie daarop aanpassen. In theorie zou ik dus iets boven de startprijs kunnen bieden want het is aannemelijk dat de andere partij (als ie überhaupt mee doet) de startprijs gaat bieden. Dit is op klein niveau al interessant, laat staan als het om tientallen miljoenen gaat
Jij beweert iets en dat blijkt dan gestoeld op aannames ipv argumenten. Dan is die bewering dus zinloos. Maar dat maakt jou blijkbaar niets uit.banne schreef: ↑31 mei 2023 10:20Allemaal aannames zegt ieOrange schreef: ↑30 mei 2023 22:07Allemaal aannames banne. De wens voor een lagere startprijs zegt echt helemaal niets over wat Talpa straks wil bieden. Ik zou niet weten wat andere bieders aan die kennis hebben.banne schreef: ↑30 mei 2023 13:05 Gisteren werd op Radio 1 gezegd dat het biedingenproces strikt geheim is op alle mogelijke vlakken. De partijen mogen onderling geen contact hebben over de veiling, om alle mogelijke beïnvloeding van de biedprijs te vermijden. Doet iemand dat wel dan kan ie uitgesloten worden van de veiling. Als Talpa contact heeft gehad met andere partijen om deze rechtszaak te starten dan zijn ze dus in overtreding, wat me nogal stug lijkt om zo'n enorm risico te nemen.
Waarom jullie dit geen relevante info vinden is mij een raadsel, als ik mee doe aan een veiling bij BVA en ik weet dat iemand anders die ook mee biedt de startprijs te hoog vindt, vind ik dat bijzonder relevante informatie om te weten. Dan weet ik dus hoeveel die persoon niét aan het product wil uitgeven (want hij vindt dat al te duur) en kan ik mijn biedingenstrategie daarop aanpassen. In theorie zou ik dus iets boven de startprijs kunnen bieden want het is aannemelijk dat de andere partij (als ie überhaupt mee doet) de startprijs gaat bieden. Dit is op klein niveau al interessant, laat staan als het om tientallen miljoenen gaatDit forum puilt uit van de meningen en aannames, dat maakt verder toch niet zoveel uit?
Jij vindt het aannames, ik vind het prima argumenten die ik ook daadwerkelijk onderbouw. Maar lets agree to disagreeOrange schreef: ↑01 jun 2023 02:09Jij beweert iets en dat blijkt dan gestoeld op aannames ipv argumenten. Dan is die bewering dus zinloos. Maar dat maakt jou blijkbaar niets uit.
Ze slaan kant nog wel. Ik kan met deze actie van Talpa nog steeds niet beredeneren wat zij er voor over hebben. Andere potentiele bieders kunnen dat ook niet.banne schreef: ↑01 jun 2023 10:47Jij vindt het aannames, ik vind het prima argumenten die ik ook daadwerkelijk onderbouw. Maar lets agree to disagree
GenoteerdOrange schreef: ↑01 jun 2023 16:04Ze slaan kant nog wel. Ik kan met deze actie van Talpa nog steeds niet beredeneren wat zij er voor over hebben. Andere potentiele bieders kunnen dat ook niet.
Je hebt gelijk, haha. Hoe kom ik erop?Satfreak13 schreef: ↑02 jun 2023 10:17Die uitdrukking ken ik niet.
Je bedoelt: "Ze raken kant noch wal.'?
Of bedoel je: "Ze slaan nergens op."?![]()
Dat is precies wat ik bedoelde.
Je vergeet Bauer Media Group schijnt ook mee te doen volgens de nieuwe geruchtenjessica schreef: ↑03 jun 2023 14:17 Als we kijken hoe de situatie nu na de verkoop van Veronica door Talpa aan Mediahuis is hebben we deze situatie:
Talpa: Talpa: 538, 10 & Sky.
Mediahuis heeft nu 6! zenders: 100%NL, Slam, Veronica, Sublime (Nostalgie & Sunlite) 1 van deze eerste 4 gaat sowieso van FM af.
DPG: Q (& Joe)
Mojo/Leon Ramakers: Kink
FD Mediagroep: BNR
Denk dat Talpa probeert voor alle 3 de zenders een FM frequentie te krijgen. 538, Radio10 en Sky
Bij mediahuis gaan ze denk ik voor Fm zenders voor Veronica en 100%NL. En eventueel een derde zender. Rest van de zenders zal wel via internet en dab+ worden.
Bij DPG verwacht ik dat ze voor Q gaan en voor Joe op FM en dat ze proberen BNR op te kopen en eventueel om te vormen. Of ze gaan gewoon zelf bieden op het nieuwskavel en een volledig nieuwe nieuwszender neerzetten.
Kink valt denk ik buiten de boot. Kunnen misschien de regionale frequenties van JOE overnemen in de randstad?
Vliegendereporter schreef: ↑03 jun 2023 15:15Je vergeet Bauer Media Group schijnt ook mee te doen volgens de nieuwe geruchtenjessica schreef: ↑03 jun 2023 14:17 Als we kijken hoe de situatie nu na de verkoop van Veronica door Talpa aan Mediahuis is hebben we deze situatie:
Talpa: Talpa: 538, 10 & Sky.
Mediahuis heeft nu 6! zenders: 100%NL, Slam, Veronica, Sublime (Nostalgie & Sunlite) 1 van deze eerste 4 gaat sowieso van FM af.
DPG: Q (& Joe)
Mojo/Leon Ramakers: Kink
FD Mediagroep: BNR
Denk dat Talpa probeert voor alle 3 de zenders een FM frequentie te krijgen. 538, Radio10 en Sky
Bij mediahuis gaan ze denk ik voor Fm zenders voor Veronica en 100%NL. En eventueel een derde zender. Rest van de zenders zal wel via internet en dab+ worden.
Bij DPG verwacht ik dat ze voor Q gaan en voor Joe op FM en dat ze proberen BNR op te kopen en eventueel om te vormen. Of ze gaan gewoon zelf bieden op het nieuwskavel en een volledig nieuwe nieuwszender neerzetten.
Kink valt denk ik buiten de boot. Kunnen misschien de regionale frequenties van JOE overnemen in de randstad?