ik hoor dat Jumbo radio ook mee doet.
Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic
Moderator: admin6
-
Re: Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic
Als de oorspronkelijke eigenaar deels aandeelhouder blijft, mag het idd niet. Maar als het een 100% overname is, is het geen enkel probleem.progmog schreef: ↑30 mar 2023 14:00Dat twijfel ik of dat zo mag. Het is een vorm van samenwerking wat vast niet is toegestaan. Anders is het heel makkelijk om de regels te omzeilen.
NPO Radio 5 is een publieke zender zonder commerciële belangen en zonder winstoogmerk. Dat is een wezenlijk verschil met Veronica en daardoor niet te vergelijken. Een succesvolle publieke zender maakt nog geen succesvolle commerciële zender.Satfreak13 schreef: ↑30 mar 2023 10:03Nergens voor nodig.
538 blijft gewoon op FM en DAB+, en Veronica blijft op DAB+ uitzenden.
Dat kan prima, want GouweOuwe zender NPORadio5 doet het ook prima op alleen DAB+.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Er zullen ook partijen gewoon gaan bieden die nog geen radiozender of infrastructuur hebben. Als zij een licentie verwerven, kunnen ze altijd nog een compleet station wat buiten de boot gaat vallen qua frequentie overkopen. Is al vaker gebeurt.
Heel Veronica of Slam kan dan bijvoorbeeld worden verkocht aan een andere partij.
Je kan ook gewoon afwachten als je radio wil gaan maken als bedrijf. Helemaal niets doen. Als je bijvoorbeeld nieuwsradio wil gaan maken koop je na verlening van de vergunning gewoon BNR op. Dit zou het bedrijf achter Q-music bijvoorbeeld kunnen doen.
Betaal je wel veel geld, maar je weet dat je 12 jaar de tijd hebt om het terug te verdienen. Dus er zijn ook nog mogelijkheden na de veiling.
Heel Veronica of Slam kan dan bijvoorbeeld worden verkocht aan een andere partij.
Je kan ook gewoon afwachten als je radio wil gaan maken als bedrijf. Helemaal niets doen. Als je bijvoorbeeld nieuwsradio wil gaan maken koop je na verlening van de vergunning gewoon BNR op. Dit zou het bedrijf achter Q-music bijvoorbeeld kunnen doen.
Betaal je wel veel geld, maar je weet dat je 12 jaar de tijd hebt om het terug te verdienen. Dus er zijn ook nog mogelijkheden na de veiling.
Dan ga je wel voorbij aan de vraag of partijen als, in jouw voorbeelden Talpa, Radiocorp of FD Mediagroep dat wel willen, de boel verkopen.jessica schreef: ↑30 mar 2023 19:29 Er zullen ook partijen gewoon gaan bieden die nog geen radiozender of infrastructuur hebben. Als zij een licentie verwerven, kunnen ze altijd nog een compleet station wat buiten de boot gaat vallen qua frequentie overkopen. Is al vaker gebeurt.
-
Doorgaan als DAB+ en online zender lijkt mij interessanter dan de boel verkopen aan de concurrent die dan ook geen enkele zekerheid heeft van een eigen frequentie.
“gewoon”
Disclaimer:
Disclaimer:
Waarschijnlijk hebben de 100 streamluisteraars elk een tientje gestort en vanuit "anonieme bron" hebben ze er nog een paar overgebleven pilletjes bij gekregen...
Grote zak geld meenemen en je koopt het gewoon. Niet voor mij weggelegd, maar er zijn concerns die leggen het zo op tafel.
Je vergeet dat er ook een bereidwillige verkopende partij moet zijn. Er zijn legio redenen te bedenken waarom partijen niet tot verkoop over zullen gaan, dus 'gewoon' is niet per se van toepassing.
En dan ook nog los van oa. de financiële, juridische en bedrijftechnische haalbaarheid.
Grote concerns willen geen nieuwsradio maken. Grote concerns willen winst maken en nog meer winst maken. Maar jij doet het hier voorkomen alsof er bedrijven zijn die “gewoon” voor de fun een FM zender overkopen omdat ze nieuwsradio willen maken. Wij zien radio als hobby maar voor bedrijven is het een middel om geld te genereren. Het is geen romantisch beeld maar wel de waarheid.
Disclaimer:
Disclaimer:
Gelukkig is niet alles te koop. Gewoon iets kopen kan bij de Albert Heijn. Daar is vanalles te koop, maar niet de Albert Heijn zelf. Die heeft Ahold namelijk niet in de bonus.
Hetzelfde geldt voor BNR. Je kan er gewoon reclametijd kopen, als je zendtijd wil.
Hetzelfde geldt voor BNR. Je kan er gewoon reclametijd kopen, als je zendtijd wil.
Rock 'n roll is better than music!
Voor de frequentie van BNR komen echt wel een aantal geïnteresseerden mede omdat dit een geclausuleerd kavel blijft en dus relatief goedkoper.
Daarom kan een externe partij dit ook makkelijker overkopen als de andere partij geinteresseerd is om te verkopen.
De prijzen zullen niet zo hoog worden als op de ongeclausuleerde kavels.
Het is al eerder gebeurt hoor dat een winnaar van de veiling gewoon is opgekocht.
Daarom kan een externe partij dit ook makkelijker overkopen als de andere partij geinteresseerd is om te verkopen.
Het is al eerder gebeurt hoor dat een winnaar van de veiling gewoon is opgekocht.
Hoewel ik zelf zo snel geen voorbeeld weet van een winnaar van een veiling die opgekocht is, klopt dit verhaal van je. Het betekent echter niet dat BNR te koop komt als het kavel behouden wordt.jessica schreef: ↑01 apr 2023 16:53 Voor de frequentie van BNR komen echt wel een aantal geïnteresseerden mede omdat dit een geclausuleerd kavel blijft en dus relatief goedkoper.
Rock 'n roll is better than music!