Laat ik het anders stellen. DPG zal haar radiopositie verder willen uitbreiden. Drie clausulevrije kavels lijkt me wat gortig, vandaar gok ik dat DPG het nieuwskavel bemachtigd en met nu.nl heeft het al een sterk nieuwsmerk in handen.
Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic
Moderator: admin6
Re: Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Ik gun het BNR niet om de positie te verliezen, maar begrijp je logica Phoenix.
Rock 'n roll is better than music!
-
Wie krijgt in deze situatie het Nederlandstalige kavel?Phoenix schreef: ↑29 mar 2023 20:23Blijvend: Qmusic, Radio 10, Skybjornboonk schreef: ↑28 mar 2023 21:45 Welke nieuwkomers verwachten jullie op FM?
Joe, Kink, Nostalgie......?
Welke afvallers verwachten jullie:
Veronica, Slam,. Sublime.....?
En verwachten jullie ook nog veel wijzigingen dat bestaande zenders andere paketten krijgen als nu of dat deze veelal op dezelfde frequenties gaan bieden?
Verdwijnend: BNR, Sublime, Slam, 100%NL
Blijvend maar onder nieuwe moederorgansiatie: 538, Veronica
Nieuw: Joe, Nostalgie, nu.nl
Laatst gewijzigd door De Nachtwacht op 30 mar 2023 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Als 538 en Veronica verder gaan onder een nieuwe organisatie, dan moet dat nu georganiseerd worden. Anders kan dit niet. Tijdens het veilingsproces kan een zender niet zomaar van moederorganisatie wijzigen.Phoenix schreef: ↑29 mar 2023 20:23Blijvend: Qmusic, Radio 10, Skybjornboonk schreef: ↑28 mar 2023 21:45 Welke nieuwkomers verwachten jullie op FM?
En verwachten jullie ook nog veel wijzigingen dat bestaande zenders andere paketten krijgen als nu of dat deze veelal op dezelfde frequenties gaan bieden?
70% NL zal wel blijven, zou niet weten welke andere partij op dat kavel wil.
Kink / sublime / slam wordt wel een heel lastige zaak denk ik.
Kink / sublime / slam wordt wel een heel lastige zaak denk ik.
De kans is natuurlijk groot dat als DPG het nieuws kavel bemachtigd, dat BNR mee overgenomen wordt, kan ook met 100%NL gebeuren.
In het verleden zijn 538 en Veronica meerdere malen van eigenaar gewisseld.
In het verleden zijn 538 en Veronica meerdere malen van eigenaar gewisseld.
RadioNL zou het kavel vast wel willen... De regionale frequenties zijn straks nog maar 2-3 jaar geldig, de landelijke FM-frequenties 12 jaar. En ze kunnen vast wel een constructie verzinnen waarbij de RadioNL landelijk hebben en tegelijkertijd JoyRadio, Frysk FM, etc in de lucht kunnen houden regionaal.
En sowieso is het Nederlandse kavel interessanter dan je waarschijnlijk denkt. Er moet minimaal 50% Nederlands(talige) muziek worden uitgezonden. Dat is wel in een leuk en toegankelijk format te gieten hoor, je kan hierdoor veel kanten op. Bijvoorbeeld een popzender, een combi tussen 100%NL en SkyRadio.
-
Nee hoor, dat hoeft niet. Stel dat Talpa 2 frequenties krijgt en besluit om daar Radio 10 en Skyradio op te zetten en dat een andere partij een kavel krijgt, kan het zo zijn dat die partij 538 overneemt van Talpa en 538 op dat kavel zet.progmog schreef: ↑30 mar 2023 08:47Als 538 en Veronica verder gaan onder een nieuwe organisatie, dan moet dat nu georganiseerd worden. Anders kan dit niet. Tijdens het veilingsproces kan een zender niet zomaar van moederorganisatie wijzigen.Phoenix schreef: ↑29 mar 2023 20:23Blijvend: Qmusic, Radio 10, Skybjornboonk schreef: ↑28 mar 2023 21:45 Welke nieuwkomers verwachten jullie op FM?
Het lijkt mij heel denkbaar dat er straks dus radiostations via hun eigen organisatie een kavel verliezen, maar dat er dan overnames plaatsvinden. Het is voor een partij vaak interessanter om een bestaand merk/bestaand radiostation op het kavel te zetten dan iets nieuws op te bouwen.
-
Dan zou ik toch liever doorgaan als DAB+ en online station dan je hele merk aan de concurrent gunnen voor een zak geld, FM heeft de toekomst niet.
Dat twijfel ik of dat zo mag. Het is een vorm van samenwerking wat vast niet is toegestaan. Anders is het heel makkelijk om de regels te omzeilen.Orange schreef: ↑30 mar 2023 10:13Nee hoor, dat hoeft niet. Stel dat Talpa 2 frequenties krijgt en besluit om daar Radio 10 en Skyradio op te zetten en dat een andere partij een kavel krijgt, kan het zo zijn dat die partij 538 overneemt van Talpa en 538 op dat kavel zet.
In de geruchten stroom gaat dat LOMP radio een gooi gaat doen naar het kavel van 100%
- Ane Sybesma
Dat zou dan wel echt wat anders op de landelijke radio betekenen. De Four Tak in het hele land afgewisseld met wat polka's

Ze hebben hun nieuwsbericht wel iets te vroeg online gezet

Dit mag alleen als de kopende en verkopende partij géén (juridische) connectie hebben en het past binnen de inschrijving die de kopende partij heeft gedaan. Het kan dus niet gedaan worden om tot meer dan drie kavels per inschrijver te komen.
Rock 'n roll is better than music!
Goede 1 april grap zeker?Ane Sybesma schreef: ↑30 mar 2023 15:37Dat zou dan wel echt wat anders op de landelijke radio betekenen. De Four Tak in het hele land afgewisseld met wat polka's![]()
Van mij mag het..
Ze hebben hun nieuwsbericht wel iets te vroeg online gezet![]()
![]()