Nee. Dat lijkt me juridisch te goed dichtgetimmerd.Dé Luisteraar schreef: ↑27 mar 2023 20:59 Verwachten jullie dat er via een omweg alsnog meer dan drie frequenties bemachtigd kunnen worden door één partij? Bijvoorbeeld via een buitenlandse BV of in het geval van Veronica via een soort deal met de vereniging?
Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic
Moderator: admin6
Re: Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic
Rock 'n roll is better than music!
-
Als ik dit artikel op de juiste manier lees gaat het echt om 50% Nederlandstalige muziek:
https://radiowereld.nl/medianieuws/2022 ... aangepast/
-
Dan moeten ze wel stoppen met al hun andere regionale stations. Vraag me af of ze dat willen. Zouden wel moeiteloos op dat kavel passen.Vanjeafisharder schreef: ↑27 mar 2023 18:16 RadioNL zou ook voor het geclausuleerde Nederlandse kavel kunnen gaan mits ze een beetje in de slappe was zitten. Die hebben inmiddels zoveel regionale frequenties dat een landelijke er misschien ook wel bij kan. Dan kunnen de regionale edities weer naar andere toe.
-
Als ze het kunnen betalen en hun bereik hierdoor alleen maar groter wordt, waarom niet.
ik heb altijd begrepen het voor hun programmering makkelijker is om lokale/regionale adverteerders te vinden dan landelijke dus daarom niet
Ik dacht in het artikel op nu.nl Nederlands te lezen, maar je hebt helemaal gelijk.De Nachtwacht schreef: ↑28 mar 2023 08:28Als ik dit artikel op de juiste manier lees gaat het echt om 50% Nederlandstalige muziek:
https://radiowereld.nl/medianieuws/2022 ... aangepast/
-
Welke nieuwkomers verwachten jullie op FM?
Joe, Kink, Nostalgie......?
Welke afvallers verwachten jullie:
Veronica, Slam,. Sublime.....?
En verwachten jullie ook nog veel wijzigingen dat bestaande zenders andere paketten krijgen als nu of dat deze veelal op dezelfde frequenties gaan bieden?
En verwachten jullie ook nog veel wijzigingen dat bestaande zenders andere paketten krijgen als nu of dat deze veelal op dezelfde frequenties gaan bieden?
-
Joe en Nostalgie vind ik wat teveel classics georiënteerde stations in deze radiomarkt. Het kan wel maar dan moet er tussen beide wel een duidelijk verschil zijn. Joe en Nostalgie bestaan in België ook naast elkaar en daar verschillen ze niet zoveel van elkaar dus dat lijkt me niet echt gezond als je allebei op dezelfde doelgroep gaat richten met dezelfde decennia popmuziek.
-
toch lijkt de kans op joe én Nostalgie me behoorlijk groot. Nu de clausulering voor de meeste kavels vervalt kan ik me voorstellen dat Mediahuis inzet op een merk dat een bredere doelgroep aanspreekt, zeker ook omdat ze dat in België al succesvol in de markt hebben gezet.
In Nederland vind ik trouwens op dit moment de verschillen tussen joe en nostalgie wel groter dan in België. Joe is 70s en 80s en ook vrij soft, waar Nostalgie 80s, 90s en 00s is en ook wat progessiever.
Kan natuurlijk zijn dat ze, zodra ze een kavel bemachtigd hebben hun format meer gaan aanpassen naar het originele format uit Vlaanderen, maar op dit moment zijn die verschillen er dus wel.
In Nederland vind ik trouwens op dit moment de verschillen tussen joe en nostalgie wel groter dan in België. Joe is 70s en 80s en ook vrij soft, waar Nostalgie 80s, 90s en 00s is en ook wat progessiever.
Kan natuurlijk zijn dat ze, zodra ze een kavel bemachtigd hebben hun format meer gaan aanpassen naar het originele format uit Vlaanderen, maar op dit moment zijn die verschillen er dus wel.
-
Dat zou inderdaad wel eens kunnen zijn. Ken best wat ondernemers die regionaal geadverteerd hebben bij Radio NL.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Blijvend: Qmusic, Radio 10, Skybjornboonk schreef: ↑28 mar 2023 21:45 Welke nieuwkomers verwachten jullie op FM?
Verdwijnend: BNR, Sublime, Slam, 100%NL
Blijvend maar onder nieuwe moederorgansiatie: 538, Veronica
Nieuw: Joe, Nostalgie, nu.nl
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …
Nu komt een zinvolle reactie 👇
Ik durf wel een wedje te leggen dat niet Veronica maar Skyradio geslachtofferd gaat worden. Met alle opties die diensten als Spotify bieden zie ik in een non-stop hit format met een voorspelbare playlist geen meerwaarde. Dat kunnen andere partijen veel beter tegen veel lagere kosten. Sterker, je kan het als consument zelf organiseren en dan hoor je alleen wat je wil horen. Desondanks denk ik dat de naam op de korte termijn waarde heeft en dus geld kan opleveren. Meer dan het merk Veronica in ieder geval.
Dat Talpa inzet op een jongerenzender (538), een familie zender met een vrouwelijk profiel (R10) en een zender voor de bovenkant van de commerciële doelgroep met een mannelijk profiel (veronica) lijkt mij op termijn de winnende opzet. Zeker omdat de groep 49+ YoY sterk groeit en 49- sterk krimpt.
Dat Talpa inzet op een jongerenzender (538), een familie zender met een vrouwelijk profiel (R10) en een zender voor de bovenkant van de commerciële doelgroep met een mannelijk profiel (veronica) lijkt mij op termijn de winnende opzet. Zeker omdat de groep 49+ YoY sterk groeit en 49- sterk krimpt.
Laatst gewijzigd door DavyGer op 29 mar 2023 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Weddenschap staat! Sky en Qmusic zijn de zenders die je in iedere wachtruimte hoort en daardoor een groot bereik hebben. Deze zenders gaan absoluut overleven.DavyGer schreef: ↑29 mar 2023 20:38 Ik durf wel een wedje te leggen dat niet Veronica maar Skyradio geslachtofferd gaat worden. Met alle opties die diensten als Spotify bieden zie ik in een non-stop hit format met een voorspelbare playlist geen meerwaarde. Dat kunnen andere partijen veel beter tegen veel lagere kosten. Sterker, je kan het als consument zelf organiseren en dan hoor je alleen wat je wil horen.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …
Prima! Ik heb wel een kleine toevoeging gedaan, ik verwacht dat Skyradio ook beter te verkopen is. Kan op de korte termijn best iets waard zijn. Meer dan Veronica iig. Moet ook meegenomen worden in de afweging.Phoenix schreef: ↑29 mar 2023 20:43Weddenschap staat! Sky en Qmusic zijn de zenders die je in iedere wachtruimte hoort en daardoor een groot bereik hebben. Deze zenders gaan absoluut overleven.DavyGer schreef: ↑29 mar 2023 20:38 Ik durf wel een wedje te leggen dat niet Veronica maar Skyradio geslachtofferd gaat worden. Met alle opties die diensten als Spotify bieden zie ik in een non-stop hit format met een voorspelbare playlist geen meerwaarde. Dat kunnen andere partijen veel beter tegen veel lagere kosten. Sterker, je kan het als consument zelf organiseren en dan hoor je alleen wat je wil horen.
Want op de korte termijn zie ik wel degelijk nog het succes van Sky op FM.
Die weddenschap ga ik niet met je aan.
Waar baseer je radio ambitie van nu.nl op?
Rock 'n roll is better than music!