Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Vanjeafisharder

Re: Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic

Bericht door Vanjeafisharder »

Ik denk dat partijen dat ook niet zullen doen. Die zullen hun kaarten zo lang mogelijk tegen de borst willen houden misschien. En ik ga ook een beetje uit van andere veilingen voor kleinere kavels die er geweest zijn. 'Wij' kregen dat pas te lezen in de media als ze daadwerkelijk het kavel hadden gekregen dus ik ben bang dat we tot juni moeten wachten.
jessica

Bericht door jessica »

Wanneer in juni wordt de uitslag bekend gemaakt en per welke datum precies vind de wissel dan plaats?
Vanjeafisharder

Hier staat de hele planning te lezen: https://www.radiofreak.nl/fm-veiling-di ... e-maanden/
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Eens, tenzij het nieuwkomers zijn met een grote partij erachter.
Jumbo ! :)) :))
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
WFNX

Bericht door WFNX »

jessica schreef: 07 mar 2023 11:04 Wanneer in juni wordt de uitslag bekend gemaakt en per welke datum precies vind de wissel dan plaats?
De veiling is in juli. Na afloop weten de partijen direct of ze gewonnen hebben. De vergunning wordt pas verleend als 50% van het bod betaald is. Geen idee of de overheid voordien al zal communiceren over de "voorlopige" winnaars. Denk dat het wel vrij snel uitlekt.
petoi

Bericht door petoi »

De overheid zal pas communiceren na betaling lijkt me want pas dan is voor hun pas de vergunning verleend. Ze zullen dan vast wachten totdat alle betalingen binnen zijn en er zullen vast wat partijen zijn die niet direct betalen. Kan zo zijn dat de overheid pas op de vrijdag 18 augustus na de laatste datum pas iets bekend maakt.

Wat dat betreft zullen de Talpa's DPG wel meteen zeggen dat ze gewonnen hebben die weten wel dat ze de kosten kunnen betalen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

WFNX schreef: 07 mar 2023 14:43 Geen idee of de overheid voordien al zal communiceren over de "voorlopige" winnaars. Denk dat het wel vrij snel uitlekt.
Voorlopige gunningen moeten openbaar gemaakt worden, omdat daar bezwaar tegen ingediend kan worden. Dit moet de overheid dus communiceren.
Rock 'n roll is better than music!
Pot

Bericht door Pot »

Bronkhorst sluit niet uit dat Bauer Media en Spotify ook mee kunnen gaan bieden. Naast de mogelijke uitbreiding van DPG en Mediahuis.

"Radiolandschap kan fors veranderen: kleine zenders en Talpa in het gedrang" (Bron NU.nl)
https://www.nu.nl/media/6256738/radiola ... drang.html
Vanjeafisharder

We gaan het afwachten maar ik lees nu vooral veel doemscenario's en indianenverhalen in dit stukje. Uiteindelijk zal het wel loslopen, denk misschien 1 of 2 nieuwe partijen die nu of deels (in het geval van Joe) nog niet op FM te beluisteren zijn.
Orange

Bericht door Orange »

Vanjeafisharder schreef: 27 mar 2023 12:54 We gaan het afwachten maar ik lees nu vooral veel doemscenario's en indianenverhalen in dit stukje. Uiteindelijk zal het wel loslopen, denk misschien 1 of 2 nieuwe partijen die nu of deels (in het geval van Joe) nog niet op FM te beluisteren zijn.
Ik verwacht toch meer wisselingen. We gaan denk ik de volgende zenders per september niet meer op FM horen: Sublime, 100%NL, Slam (niet kapitaalkrachtig genoeg/onvoldoende businesscase) en Veronica (4 is teveel). Andersom heb ik m'n twijfels of Kink er wel gaat komen om dezelfde reden als dat Sublime, 100%NL en Slam het niet gaan redden. Het lijkt mij reëel te verwachten dat DPG er voor drie gaat. Wie is dan de kapitaalkrachtige speler die de andere 2 gaat pakken?
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Orange schreef: 27 mar 2023 14:33 Ik verwacht toch meer wisselingen. We gaan denk ik de volgende zenders per september niet meer op FM horen: Sublime, 100%NL, Slam (niet kapitaalkrachtig genoeg/onvoldoende businesscase) en Veronica (4 is teveel). Andersom heb ik m'n twijfels of Kink er wel gaat komen om dezelfde reden als dat Sublime, 100%NL en Slam het niet gaan redden. Het lijkt mij reëel te verwachten dat DPG er voor drie gaat. Wie is dan de kapitaalkrachtige speler die de andere 2 gaat pakken?
Welke andere partij zou interesse hebben in het NL-kavel denk je? Ik sluit 100p toch niet uit hoor. Ze hebben wel een reëele business case ondertussen. Ok, ze zaten nu voor een belachelijk bedrag op dat kavel, maar toch.
Vanjeafisharder

RadioNL zou ook voor het geclausuleerde Nederlandse kavel kunnen gaan mits ze een beetje in de slappe was zitten. Die hebben inmiddels zoveel regionale frequenties dat een landelijke er misschien ook wel bij kan. Dan kunnen de regionale edities weer naar andere toe.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Orange schreef: 27 mar 2023 14:33 Wie is dan de kapitaalkrachtige speler die de andere 2 gaat pakken?
Misschien is dat een buitenlandse partij. Is die er niet, worst het misschien weer aantrekkelijk voor de minder kapitaalkrachtigen.
Rock 'n roll is better than music!
Kolya98

Bericht door Kolya98 »

Rare gedachte misschien, maar waarom zal Slam niet op het Nederlandse kavel mogen. Volgens mij staat er niet dat het Nederlandstalig moet zijn, alleen dat het Nederlandse muziek moet zijn. Dance en harsdstyle artiesten zat hier.
Dé Luisteraar

Bericht door Dé Luisteraar »

Verwachten jullie dat er via een omweg alsnog meer dan drie frequenties bemachtigd kunnen worden door één partij? Bijvoorbeeld via een buitenlandse BV of in het geval van Veronica via een soort deal met de vereniging?
Plaats reactie