Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic

Bericht door Phoenix »

Noordzee schreef: 04 dec 2022 14:20 Nee, Radio 10 60's & 70's weer hernoemen naar Radio 10 Gold.
Dat was de oude naam en dat bekte goed.
Mijn vrouw vraagt nog steeds naar Radio 10 Gold als we samen in de auto zitten.
Radio 10 en Sky zijn de meest stabiele radiomerken in Nederland naar mijn mening met een sterke eigen identiteit. De kracht van 538 en Veronica is toch wel afgezwakt. Veronica teert nog vooral op haar eigen verleden. En Qmusic lijkt 538 ook qua merknaam voorbij te zijn gestreefd.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
chopke

Bericht door chopke »

Veronica en 538 samenvoegen tot “Veronica 538” :D
-bier
StefanT

Bericht door StefanT »

Ik snap dat t een grapje is maar als ze t zouden doen gaat er een heel merk verloren
Na de fusie krijgt Rtl het voor t zeggen dus geen idee wat nu de afspraken gaan zijn

Ik las dat Talpa het Merk en Logo least dus het kan ook dat die licentie na de fusie verloopt en Veronica weer op de markt komt.

Weet niet of rtl plannen heert met Veronica op tv
Oortjes

Bericht door Oortjes »

StefanT schreef: 04 dec 2022 16:17 Ik las dat Talpa het Merk en Logo least dus het kan ook dat die licentie na de fusie verloopt en Veronica weer op de markt komt.

Ik dacht dat het leasecontract loopt tot 2033. Dat is nog wel even.

Radio 10, Sky Radio, Radio 538 en Radio Veronica zijn volgens mij alle vier sterke merknamen. Ik ben het wel eens dat de identiteit van Veronica net iets te vaak veranderd is, maar de naam spreekt nog steeds velen aan.
Rock 'n roll is better than music!
Durashift

Bericht door Durashift »

Phoenix schreef: 03 dec 2022 22:26 (..)Doordat de PO ook andere inkomsten heeft kan het de prijzen voor radioreclame laag houden. Hiermee benadeelt het de commerciële radio wel degelijk.
Och, als ik de spots hoor waarin Wouter van der Goes STER radioreclametijd aanprijst, dán is dat prijsniveau ruim drie keer over de kop gegaan.
Kon je een paar jaar geleden nog voor 3 duizend euro starten met radioreclame.. tegenwoordig kan het pas vanaf 10 mille. :smile:
Robert C

Bericht door Robert C »

Ik voorspel dit als winnaars van de veiling:
Radio 538
Sky Radio
Radio 10
Q-Music
Joe
100%NL
Veronica (wordt verkocht aan RadioCorp)
BNR
Slam of Sublime of Kink

De kans is groot dat Slam en Sublime de grote verliezers worden van de veling, en ik denk dat de kans dat Kink een frequentie krijgt ook niet erg groot is.
Pinguin radio. Het beste alternatief
StefanT

Bericht door StefanT »

Veronica kan toch niet zomaar verkocht worden? Het is geen eigendom van Talpa en met VI Vandaag gaat John niet Veronica niet van tv weghalen

Weet iemand of er in de licentie overeenkomst staat dat Veronica op de FM moet blijven?

Anders kan John gewoon een DAB+ plekje gebruiken. Als ze dan rond de 2 blijven dan kan Talpa zelfs veel geld besparen
Pot

Bericht door Pot »

StefanT schreef: 06 dec 2022 13:53 Veronica kan toch niet zomaar verkocht worden? Het is geen eigendom van Talpa en met VI Vandaag gaat John niet Veronica niet van tv weghalen

Weet iemand of er in de licentie overeenkomst staat dat Veronica op de FM moet blijven?

Anders kan John gewoon een DAB+ plekje gebruiken. Als ze dan rond de 2 blijven dan kan Talpa zelfs veel geld besparen
Vandaag Inside zit bij SBS6 (ook van Talpa).

Maar inderdaad, Veronica zie ik niet zomaar weggaan, gezien de TV-zender. En wat RadioCorp met Veronica moet is mij ook een vraag, met of zonder FM-frequentie.
Oren open!
Robert C

Bericht door Robert C »

Pot schreef: 06 dec 2022 15:23 Maar inderdaad, Veronica zie ik niet zomaar weggaan, gezien de TV-zender. En wat RadioCorp met Veronica moet is mij ook een vraag, met of zonder FM-frequentie.
Ik zal even wat nadere uitleg geven: De TV zender Veronica staat los van de radiozender, die waren jarenlang niet van dezelfde eigenaar (nu toevallig wel).
Toen het kavel van radio 10 geveild werd mocht een bedrijf slechts 2 zenders op fm bezitten, Talpa had toen radio 538 en Slam, en radio 10 (zonder fm frequentie); en Veronica hoorde met Sky radio samen tot de Sky radio groep.
Radio 10 werd toen verkocht aan Radiocorp, die het kavel toegewezen had gekregen.
Later, toen het toegestaan werd om 4 fm-kavels per bedijf te hebben, is de Sky radio groep opgegaan in Talpa, en hebben ze met Radiocorp radio 10 met Slam geruild.

Ik verwacht dat er nu iets soortgelijks gedaan wordt, om alle 4 de talpa zenders op fm te houden.
Pinguin radio. Het beste alternatief
tophitsradio

Bericht door tophitsradio »

Robert C schreef: 06 dec 2022 15:53
Pot schreef: 06 dec 2022 15:23 Maar inderdaad, Veronica zie ik niet zomaar weggaan, gezien de TV-zender. En wat RadioCorp met Veronica moet is mij ook een vraag, met of zonder FM-frequentie.
Ik zal even wat nadere uitleg geven: De TV zender Veronica staat los van de radiozender, die waren jarenlang niet van dezelfde eigenaar (nu toevallig wel).
Toen het kavel van radio 10 geveild werd mocht een bedrijf slechts 2 zenders op fm bezitten, Talpa had toen radio 538 en Slam, en radio 10 (zonder fm frequentie); en Veronica hoorde met Sky radio samen tot de Sky radio groep.
Radio 10 werd toen verkocht aan Radiocorp, die het kavel toegewezen had gekregen.
Later, toen het toegestaan werd om 4 fm-kavels per bedijf te hebben, is de Sky radio groep opgegaan in Talpa, en hebben ze met Radiocorp radio 10 met Slam geruild.

Ik verwacht dat er nu iets soortgelijks gedaan wordt, om alle 4 de talpa zenders op fm te houden.
Ik verwacht ook zo'n soort scenario. Misschien zelfs wel met Sky. Indien er over 12 jaar de FM frequenties utgezet gaan worden dat dan de boel weer opnieuw verdeeld wordt tussen Radiocorp en Talpa.

Ook al hebben ze zogenaamd geen belangen, er is wel iets van een connectie met de advertentieverkoop. Mogelijk dat ze die inhouse willen houden ipv naar de concurrent te laten gaan.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Pot schreef: 06 dec 2022 15:23
StefanT schreef: 06 dec 2022 13:53 Veronica kan toch niet zomaar verkocht worden? Het is geen eigendom van Talpa en met VI Vandaag gaat John niet Veronica niet van tv weghalen

Vandaag Inside zit bij SBS6 (ook van Talpa).

Maar inderdaad, Veronica zie ik niet zomaar weggaan, gezien de TV-zender. En wat RadioCorp met Veronica moet is mij ook een vraag, met of zonder FM-frequentie.
Ik denk dat ze bij RadioCorp heel goed weten wat ze met een Veronica met FM kavel kunnen doen. Eerlijk gezegd dacht ik er ook aan dat Radio Veronica naar RadioCorp zal gaan.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Maar we weten allemaal zeker dat er geen verboden belangenverstrengeling is tussen RadioCorp en Talpa? Want daar gaat het met dit soort constructies natuurlijk wel weer op lijken he.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
EtherScout

Bericht door EtherScout »

GerjanCluistra schreef: 06 dec 2022 20:37
Ik denk dat ze bij RadioCorp heel goed weten wat ze met een Veronica met FM kavel kunnen doen. Eerlijk gezegd dacht ik er ook aan dat Radio Veronica naar RadioCorp zal gaan.
Ik verwacht niet dat Veronica naar RadioCorp gaat. Ik denk dat RadioCorp eerder Sunlite naar FM brengt, al dan niet ten koste van Slam.

Een fusie tussen Veronica en Radio 10 lijkt mij een logische stap. Beide stations draaien immers oldies. Of dat station dan Radio 10 of Veronica gaat heten, is afwachten. Een andere optie is een samengaan van Veronica en Vintage Veronica tot een volwaardig station op DAB+, dat zicht op het roemruchte verleden van Veronica richt. Ik denk dat daar wel luisteraars voor te vinden zijn.
GerjanCluistra

Dat is een tweede. Neemt niet weg dat als ik de eigenaar van RadioCorp zou zijn ik zeker wel met Talpa in gesprek zou gaan voor een overname. Veronica is een mooi merk, iedereen kent het, er zijn al luisteraars. Daar kan je mooi op voortborduren, bovendien krijg je nog meer mogelijkheden er bij ook.
GerjanCluistra

EtherScout schreef: 06 dec 2022 20:47
GerjanCluistra schreef: 06 dec 2022 20:37
Ik verwacht niet dat Veronica naar RadioCorp gaat. Ik denk dat RadioCorp eerder Sunlite naar FM brengt, al dan niet ten koste van Slam.

Een fusie tussen Veronica en Radio 10 lijkt mij een logische stap. Beide stations draaien immers oldies. Of dat station dan Radio 10 of Veronica gaat heten, is afwachten. Een andere optie is een samengaan van Veronica en Vintage Veronica tot een volwaardig station op DAB+, dat zicht op het roemruchte verleden van Veronica richt. Ik denk dat daar wel luisteraars voor te vinden zijn.
SLAM zal toch wel blijven. Die zender gaat best lekker de laatste tijd. Maar we gaan het zien, is uiteindelijk allemaal speculeren.
Plaats reactie