Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Oortjes

Re: Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 03 dec 2022 19:30 Relax.
Janno benoemt volgens mij een terechte signalering.
Phoenix schreef: 03 dec 2022 18:01 Kartelvorming gaat niet om het delen van winsten, maar gezamenlijk bijvoorbeeld prijsafspraken maken. Zo zetten Talpa en Radiocorp de concurrentie ook buitenspel door hun gezamenlijke advertentieverkoop.
Prijsafspraken maken leidt tot toename van winst waar eenieder in het kartel van profiteert. Het is maar hoe je het noemt.

Samenwerking is niet per definitie kartelvorming. Samen advertenties verkopen, mag gewoon. Dat is geen kartelvorming, wordt niemand mee benadeeld. Q Music en de STER hoeven er geen advertentie minder door te verkopen en er blijft voldoende concurrentie.
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 03 dec 2022 19:47
Phoenix schreef: 03 dec 2022 19:30 Relax.
Janno benoemt volgens mij een terechte signalering.
Het is mijn mening over (Vintage) Veronica, waarbij ik positief ben over Ook Goeiemorgen en Vintage Veronica en ik het jammer vind als door het wegvallen van de FM frequentie beiden wegvallen. Blijkbaar is door mijn woordkeuze dit geïnterpreteerd als feit, maar het is nooit mijn bedoeling geweest dit als feit te presenteren. Ik veronderstel dat Janno en jij mij ook lang genoeg kennen om dit te weten. Het valt me dan ook tegen dat ik wordt aangesproken op de woordkeuze en formulering in plaats van dat het over de inhoud gaat. Van Janno en jou zullen wellicht ook posts zijn te vinden waarin jullie mening ook als feit gelezen kan worden. Ik ken jullie lang genoeg om te weten hoe ik deze moet lezen.
Dus of we hebben het over de inhoud of anders stopt voor mij de discussie.
Laatst gewijzigd door Phoenix op 03 dec 2022 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 03 dec 2022 19:47 Prijsafspraken maken leidt tot toename van winst waar eenieder in het kartel van profiteert. Het is maar hoe je het noemt.

Samenwerking is niet per definitie kartelvorming. Samen advertenties verkopen, mag gewoon. Dat is geen kartelvorming, wordt niemand mee benadeeld. Q Music en de STER hoeven er geen advertentie minder door te verkopen en er blijft voldoende concurrentie.
Qmusic kan door STER en Talpa/Radiocorp wel degelijk benadeeld worden. Beiden kunnen prijzen laag houden, waardoor Qmusic hierin mee moet gaan. Wellicht geen kartelvorming maar nadelig voor Qmusic kan het wel zijn.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 03 dec 2022 19:30
Janno schreef: 03 dec 2022 18:41
Phoenix schreef: 03 dec 2022 09:44

Dat zou dan ten koste gaan van Vintage Veronica. Dat is jammer omdat deze op dit moment beter beluisterbaar is dan Talkradio Veronica. Tim Klijn en team zullen toch wel vertrekken bij het wegvallen van de FM frequentie. Dan blijft er weinig over om naar Veronica te luisteren. Grote kans dat Sander en Frank dan de plekken van Tim Klijn en Sander Lantinga innemen.
Je bent nu wel heel erg bezig je mening als feit te presenteren. Dat is iets waar anderen nog weleens op afgerekend worden.
Er zijn volgens mij genoeg mensen die de rest van de programmering wel de moeite waard vinden om naar te luisteren. Of denk je dat iedereen, net als jij, afhaakt na 9 uur?
Relax.
Ik vind Vintage Veronica over zijn geheel beter dan Veronica. Niks mis mee toch?
En dat ik aanneem dat Sander en Frank Tim Klijn en Sander Lantinga gaan vervangen als Veronica de FM zender kwijt raakt komt voort uit het gegeven dat Klijn en Lantinga met hun contracten dan te duur worden voor Veronica en ik Sander en Frank dan als logische vervangers zie.
Ik benoem dat ik enkel nog Ook Goeiemorgen beluister. En als dat wegvalt er voor mij geen reden meer is om naar Veronica te luisteren. Dat mag ik toch wel zeggen?
Je bent de laatste tijd wel heel erg met mij bezig, heb ik de indruk.
Valt wel mee hoor :-) Ik reageer op wat mij aanspreekt, dat jij dat nu toevallig een paar keer bent is eerder een compliment dan iets om je zorgen over te maken. Je bent vrij duidelijk in je mening, dan heb je eerder een reactie. Ik ben niet naar je op zoek of zo.

Dat je Vintage beter vindt is niet het punt, dat vind ik qua muziek ook, dus daar zijn we het over eens. Maar lees je eigen stukje eens terug, dan zie je dat je het als feit presenteert dat er buiten de ochtendshow niets meer het beluisteren waard is. Punt. Dat zijn stellingen waar ik zelf nogal eens op ben afgerekend omdat ik mijn persoonlijke smaak teveel in mijn meningen zou gebruiken of als feit zou deponeren. Niet per se alleen door jou, maar onder anderen.

Ik ben overigens bijzonder relaxed. Sorry als het anders overkomt, het is lastig om je gemoedstoestand mee te typen ;-)
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 03 dec 2022 20:01
Phoenix schreef: 03 dec 2022 19:30
Janno schreef: 03 dec 2022 18:41
Je bent nu wel heel erg bezig je mening als feit te presenteren. Dat is iets waar anderen nog weleens op afgerekend worden.
Er zijn volgens mij genoeg mensen die de rest van de programmering wel de moeite waard vinden om naar te luisteren. Of denk je dat iedereen, net als jij, afhaakt na 9 uur?
Relax.
Ik vind Vintage Veronica over zijn geheel beter dan Veronica. Niks mis mee toch?
En dat ik aanneem dat Sander en Frank Tim Klijn en Sander Lantinga gaan vervangen als Veronica de FM zender kwijt raakt komt voort uit het gegeven dat Klijn en Lantinga met hun contracten dan te duur worden voor Veronica en ik Sander en Frank dan als logische vervangers zie.
Ik benoem dat ik enkel nog Ook Goeiemorgen beluister. En als dat wegvalt er voor mij geen reden meer is om naar Veronica te luisteren. Dat mag ik toch wel zeggen?
Je bent de laatste tijd wel heel erg met mij bezig, heb ik de indruk.
Valt wel mee hoor :-) Ik reageer op wat mij aanspreekt, dat jij dat nu toevallig een paar keer bent is eerder een compliment dan iets om je zorgen over te maken. Je bent vrij duidelijk in je mening, dan heb je eerder een reactie. Ik ben niet naar je op zoek of zo.

Dat je Vintage beter vindt is niet het punt, dat vind ik qua muziek ook, dus daar zijn we het over eens. Maar lees je eigen stukje eens terug, dan zie je dat je het als feit presenteert dat er buiten de ochtendshow niets meer het beluisteren waard is. Punt. Dat zijn stellingen waar ik zelf nogal eens op ben afgerekend omdat ik mijn persoonlijke smaak teveel in mijn meningen zou gebruiken of als feit zou deponeren. Niet per se alleen door jou, maar onder anderen.

Ik ben overigens bijzonder relaxed. Sorry als het anders overkomt, het is lastig om je gemoedstoestand mee te typen ;-)
Zie mijn vorige post hierover. Daarin staat alles wat ik erover te zeggen heb. Terug naar de inhoud in plaats van de vorm waarin het gezegd wordt.
Disclaimer:
Janno

Bericht door Janno »

Prima. Ik ga ervan uit dat ik dan ook niet meer op de vorm (persoonlijke smaak) wordt afgerekend. Iedereen blij :-)
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 03 dec 2022 20:24 Prima. Ik ga ervan uit dat ik dan ook niet meer op de vorm (persoonlijke smaak) wordt afgerekend. Iedereen blij :-)
Ik kan me de posts niet herinneren waarbij ik dat heb gedaan. Spreek me er gerust op aan als dat wel het geval is. Je persoonlijke smaak mag altijd genoemd worden.
Wel ageer ik tegen posts waarbij op basis van een persoonlijke smaak of voorkeur conclusies worden getrokken.
Disclaimer:
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 03 dec 2022 19:59 Qmusic kan door STER en Talpa/Radiocorp wel degelijk benadeeld worden. Beiden kunnen prijzen laag houden, waardoor Qmusic hierin mee moet gaan. Wellicht geen kartelvorming maar nadelig voor Qmusic kan het wel zijn.
Zo te lezen kunnen we weer verder met inhoud zonder aannames ja :D

Je zegt het zelf al, Q Music kan benadeeld worden door STER en OMS samen. Zolang die twee niet samenspannen, lijkt mij geen sprake van benadeling.

Voor Q Music geldt dat het combinaties kan maken binnen DPG. Dat is wellicht een wat andere markt, maar biedt ook weer concurrentievoordeel.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 03 dec 2022 21:29
Phoenix schreef: 03 dec 2022 19:59 Qmusic kan door STER en Talpa/Radiocorp wel degelijk benadeeld worden. Beiden kunnen prijzen laag houden, waardoor Qmusic hierin mee moet gaan. Wellicht geen kartelvorming maar nadelig voor Qmusic kan het wel zijn.
Zo te lezen kunnen we weer verder met inhoud zonder aannames ja :D

Je zegt het zelf al, Q Music kan benadeeld worden door STER en OMS samen. Zolang die twee niet samenspannen, lijkt mij geen sprake van benadeling.

Voor Q Music geldt dat het combinaties kan maken binnen DPG. Dat is wellicht een wat andere markt, maar biedt ook weer concurrentievoordeel.
Ik zeg niet dat STER en Talpa/Radiocorp samenspannen. Ik vind wel dat de PO een oneerlijke concurrentie vormt voor de commerciële radio. Doordat de PO ook andere inkomsten heeft kan het de prijzen voor radioreclame laag houden. Hiermee benadeelt het de commerciële radio wel degelijk.
Disclaimer:
big T

Bericht door big T »

Dat was de keus bij instappen, je wist waar je rekenschap mee moest houden.
Reclame is er een van, niets mis mee toch?
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 03 dec 2022 22:26 Ik vind wel dat de PO een oneerlijke concurrentie vormt voor de commerciële radio. Doordat de PO ook andere inkomsten heeft kan het de prijzen voor radioreclame laag houden. Hiermee benadeelt het de commerciële radio wel degelijk.
Zonder te weten of die prijzen laag gehouden worden doir de STER, zijn we dit volledig eens. In mijn optiek behoort de NPO reclamevrij te zijn.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 03 dec 2022 08:53
jessica schreef: 03 dec 2022 00:10 Ik weet niet of FM een voorwaarde is voor het gebruik van het merkrecht Veronica voor de Radio. Dab+ en internet zouden ook genoeg kunnen zijn. Ik denk dat Veronica kan overleven zonder FM. Zeg dat ze nu 3 a 3,5% hebben en zonder FM 2% marktaandeel dan zijn ze volgens mij nog steeds levensvatbaar en een voorloper op DAB+ waar alle zenders uiteindelijk naar toe moeten.

Studio's kunnen gedeeld worden. Personeel kan gedeeltelijk gedeeld worden met andere zenders van Talpa. Als je het goed inricht kan het. Misschien wel met minder mensen dan nu bij Veronica. Maar er gaat na de veiling toch wel een grote verschuiving van mensen komen.
De DAB+ zenders zijn gekoppeld aan de FM zenders en raakt Veronica dan ook kwijt.
Kink heeft nu ook meerdere DAB+ frequenties (landelijk) zonder FM. Dus aan DAB+ valt wel aan te komen.
Volgens mij heeft Talpa al 3 DAB+ frequenties. Stel dat ze de 3 FM frequenties houden voor Radio 10, Sky en 538.
De 3 DAB+ frequenties zouden ze dan kunnen inzetten om de naam Veronica hoog te houden met 3 DAB+ kanalen.
Radio Veronica - Vintage Veronica en ik zou Radio10 60 en 70"s omvormen tot Veronica 60's en 70's
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 04 dec 2022 00:57
Phoenix schreef: 03 dec 2022 08:53
jessica schreef: 03 dec 2022 00:10 Ik weet niet of FM een voorwaarde is voor het gebruik van het merkrecht Veronica voor de Radio. Dab+ en internet zouden ook genoeg kunnen zijn. Ik denk dat Veronica kan overleven zonder FM. Zeg dat ze nu 3 a 3,5% hebben en zonder FM 2% marktaandeel dan zijn ze volgens mij nog steeds levensvatbaar en een voorloper op DAB+ waar alle zenders uiteindelijk naar toe moeten.

Studio's kunnen gedeeld worden. Personeel kan gedeeltelijk gedeeld worden met andere zenders van Talpa. Als je het goed inricht kan het. Misschien wel met minder mensen dan nu bij Veronica. Maar er gaat na de veiling toch wel een grote verschuiving van mensen komen.
De DAB+ zenders zijn gekoppeld aan de FM zenders en raakt Veronica dan ook kwijt.
Kink heeft nu ook meerdere DAB+ frequenties (landelijk) zonder FM. Dus aan DAB+ valt wel aan te komen.
Volgens mij heeft Talpa al 3 DAB+ frequenties. Stel dat ze de 3 FM frequenties houden voor Radio 10, Sky en 538.
De 3 DAB+ frequenties zouden ze dan kunnen inzetten om de naam Veronica hoog te houden met 3 DAB+ kanalen.
Radio Veronica - Vintage Veronica en ik zou Radio10 60 en 70"s omvormen tot Veronica 60's en 70's
Maar die andere DAB+ frequenties worden niet geveild.
Ik zie de meerwaarde niet van het omvormen van Radio 10 60’s & 70’s tot een Veronica kanaal. Het is één van de meest succesvolste themazenders. Daar zou ik vanaf blijven. De naam van Radio 10 is momenteel waardevoller en succesvoller dan Veronica.
Disclaimer:
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Nee, Radio 10 60's & 70's weer hernoemen naar Radio 10 Gold.
Dat was de oude naam en dat bekte goed.
Mijn vrouw vraagt nog steeds naar Radio 10 Gold als we samen in de auto zitten.
jessica

Bericht door jessica »

:lol: Veronica 10 Gold
Plaats reactie