Mijn ervaring is dat het wel geweldig is, of in ieder geval kan zijn. Naar mijn idee ligt het er aan voor welke organisatie je werkt, wie je op dat moment naast of boven je hebt en hoe je er zelf in staat. Eigenlijk zoals in elke branche/bedrijf dus.Feivel schreef: ↑27 nov 2022 02:16 Dat is niet alleen zo bij de NPO. Achter de schermen bij de commerciëlen kunnen ze er ook wat van. Het kleineren begint al bij de sollicitatie. Als je meteen wordt uitgescholden en gekleineerd omdat de eindredactrice van dienst een hekel heeft aan mensen die anders dan haar zijn, hoef ik niet meer te weten wat voor cultuur daar voor de rest heerst. Ik heb de desbetreffende zender daar op aangesproken en alles werd ontkend. Zo gaat dat. Handje boven het hoofd, want knaken boven principes en respect.
De mediawereld in Nederland is een giftige slangenkuil. Jezelf opbranden ten faveure van egotrippers. Collega’s die elkaar verraden, in plaats van helpen. Schijnheilig gedoe, om gedaan te krijgen wat je wilt.. Je moet het maar leuk vinden.
Radiomaken is geweldig. Maar niet op professioneel niveau in Nederland, is mijn ervaring.
De mediawereld is een aparte wereld, zeker als je het vergelijkt met de ik noem wat, boekhouderswereld, maar dat heeft niet alleen maar negatieve kanten. Mijn ervaring door de jaren heen is dat de radiowereld ook een stuk gemoedelijker is dan de tv-wereld. Werkend voor de radio heb ik wel de leukste dingen uit mn carrière meegemaakt. Vrienden die ik heb uit de mediabranche, komen uit de radiowereld, etc.
Zonder te ontkennen wat jij hebt meegemaakt en wat andere overkomt, zie ik het zelf niet zo somber in als jij schetst. Er gebeuren zaken die niet ok zijn. Maar dat is helaas overal zo.
Overigens geef jij aan: 'werken ten faveure van egotrippers'. Werkt niet 90% van de werkende ten faveure van iemand anders met een groter ego/belang/etc.? De directeur, eigenaar, aandeelhouders, etc.
Dat kunnen alleen de betrokkenen beoordelen.