NPO Radio 2 Top2000 - editie 2022

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
rutgrrr

Re: NPO Radio 2 Top2000 - editie 2022

Bericht door rutgrrr »

jessica schreef: 02 dec 2022 11:52 Weer een gevalletje politieke correctheid lijkt mij. Denk dat ze minimaal 3 vrouwen bij de top 2000 wilden hebben. Mooi verdeeld over de tijdsloten. 1 overdag. 1 in de avond en 1 in de nacht. Kan daar geen gezeik over ontstaan. Zo voorspelbaar die publieke omroep.
Zeurdoos.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 02 dec 2022 11:52 Weer een gevalletje politieke correctheid lijkt mij. Denk dat ze minimaal 3 vrouwen bij de top 2000 wilden hebben. Mooi verdeeld over de tijdsloten. 1 overdag. 1 in de avond en 1 in de nacht. Kan daar geen gezeik over ontstaan. Zo voorspelbaar die publieke omroep.
De Top 2000 lijst wordt geprezen om zijn veelzijdigheid en uitersten. Waarom zou het team dat de lijst aan elkaar praat dan enkel mogen bestaan uit witte mannen van middelbare leeftijd? De vrouwen behoren reeds tot het vaste presentatieteam van Radio 2. Waarom zou een man dan voorrang hebben ten opzichte van een vrouw?

Een plek voor Stefan Stasse of Rick van Velthuyzen mag eerder ten koste gaan van Frank van ‘t Hof of Ruud de Wild wat mij betreft. Die laatste lijkt er sowieso geen zin in te hebben.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Radiooidar

Bericht door Radiooidar »

StefanT schreef: 03 dec 2022 09:29 Wat is de urenverdeling per omroep?

De EO doet bewust niet mee overigens
Per dag 24 uur voor de NTR.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Inderdaad officieel 24 uur per dag NTR.
Maar als je naar dj's kijkt:
BNNVARA - 8 uur (Jeroen van Inkel, Frank van 't Hof, Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte, Morad Elouakili)
KRO-NCRV - 8 uur (Gijs Staverman, Ruud de Wild, Wouter van der Goes, Emmely de Wilt)
AVROTROS - 6 uur (Paul Rabbering, Bart Arens, Annemieke Schollaardt)
PowNed - 2 uur (Desiree van der Heiden)

Btw: PowNed werkt bestuurlijk samen met AVROTROS.

Of EO er bewust niet bij zit, weet ik niet. Vroeger waren er namelijk wel EO-jocks in de Top 2000 onder wie Henk van Steeg.

Ik ben blij met de wissel Paul Rabbering voor Carolien Borgers. Nacht luister ik vrijwel niet. Morad mag zich even gaan bewijzen meteen, zijn gepresenteerde nieuwsbulletins vind ik erg matig maar als dj wel oké wat ik tot nu toe van hem heb gehoord.
WFNX

Bericht door WFNX »

RadioSjoerd schreef: 02 dec 2022 15:13 Ruud de Wild lijkt trouwens al helemaal in de Top2000 sferen, die heeft er zin in!
Ruud de Wild slacht 'eigen' Top 2000 af: 'Kijk er niet naar uit'

Hoewel Ruud de Wild (53) presentator is van de 'Top 2000' op NPO Radio 2, kijkt hij er helemaal niet naar uit. Dat vertelt de dj in 'Beau'. Wanneer Beau van Erven Dorens aan Ruud vraagt of hij er het hele jaar naar uitkijkt, zegt hij glashard: "Nee." Ook Xander Vrienten, bassist en zoon van de dit jaar overleden Henny Vrienten, heeft er niks mee. Op de vraag of hij het leuk vindt dat het er weer aankomt, zegt hij: "Eerlijk gezegd helemaal niet." Gelukkig vindt de talkshowhost bij de andere Radio 2-dj aan tafel, Emmely de Wilt, een positief antwoord. "Ik leef voor de Top 2000", zegt ze lachend. Beau zelf kijkt er ook niet naar uit, hij stemt zelfs niet op de lijst. "Ieder jaar heb ik het er in dit programma over, dus ik doe al genoeg aan invloed."

Wanneer Emmely heel diep ingaat op waarom ze de hitlijst zo leuk vindt, zegt Ruud: "Zij is naar de mediatraining geweest, ik niet." Dan legt Ruud uit waarom hij er persoonlijk niet zoveel mee heeft. "Ik heb altijd een soort van plaatsvervangende schaamte. Er staan mensen heel erg feest te vieren en dan sta ik daar."
naar: https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/ ... -uitkijken
Die moeten ze gewoon uit de top 2000 rotatie halen. Niets aan zo een houding, en je ziet het er ook nog eens elk jaar aan af. Gewoon lekker met vakantie sturen en iemand anders voor in de plaats zetten.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 03 dec 2022 10:43
De Top 2000 lijst wordt geprezen om zijn veelzijdigheid en uitersten. Waarom zou het team dat de lijst aan elkaar praat dan enkel mogen bestaan uit witte mannen van middelbare leeftijd? De vrouwen behoren reeds tot het vaste presentatieteam van Radio 2. Waarom zou een man dan voorrang hebben ten opzichte van een vrouw?

Een plek voor Stefan Stasse of Rick van Velthuyzen mag eerder ten koste gaan van Frank van ‘t Hof of Ruud de Wild wat mij betreft. Die laatste lijkt er sowieso geen zin in te hebben.
Hiermee ben ik het eens hoor. Liever Rick die het graag doet dan een zure Ruud die daar met tegenzin gaat staan.
jessica

Bericht door jessica »

rutgrrr schreef: 03 dec 2022 09:45
Zeurdoos.
Het is wat het is. Ik benoem dat gewoon. 1 vrouw op de dag, in de avond en in de nacht en de leiding van de NPO krijgt geen gezeik. Maar goed ik weet dat ik dit in gevoelige maatschappij niet mag zeggen en zeker niet over vrouwen, want dan beschaam je je eigen sekse. Nou ik heb daar maling aan hoor.

Of zoals Johan Cruijff het gezegd zou hebben: Je ziet het pas als je het doorhebt.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Wat kan die Ruud toch vervelend zijn: Je zit er voor de luisteraars niet voor jezelf. Geef Rick dat tijdslot van de Top 2000 maar. Als je er geen zin in hebt: “ Wegwezen”. Als ik zijn baas was liet ik me niet ringeloren door zo’n iemand met zo’n ego. Als Ruud het niet zint wordt ie narrig. Net als een kind die zijn zin niet krijgt: Moeilijk om met dit soort mensen te werken. Als je niet gemotiveerd ben blijf dan thuis.
StefanT

Bericht door StefanT »

Haha

Ruud de Wild analyseert top2000 miskleun bij Beau.

Zie @ruuddewild, @BeauvanED @EmmelydeWilt als playmobile poppetjes😄

https://www.instagram.com/reel/Cltpp1Vo ... DJmNzVkMjY
density1

Bericht door density1 »

Zou hij zo zuur geworden zijn door die Olcay van hem? Man man.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 04 dec 2022 10:35 Zou hij zo zuur geworden zijn door die Olcay van hem? Man man.
De Wild stond naast Fortuyn toen die werd geliquideerd. De Wild heeft moet vechten tegen een vreselijke ziekte. Als De Wild al zuur is dan zijn er voldoende (valide) redenen te bedenken waardoor dat zou zijn gekomen. Maar als zijn partner het eerste is wat dan in je opkomt. Man man, inderdaad.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

De Wild houdt van een beetje opschudding en heeft de neiging dingen nogal bout te zeggen. Vaak komt de nuance wat later, wat nu volgens mij ook zo was. Hij vindt het lastig om tegenover zo'n vol cafe te staan en daar iets mee te moeten. Dat is zijn goed recht toch? Hij is een radiodier dat liever in een donkere studio zit met 3, 4 man.

Wel opvallend dat als iemand anders tijdens zo'n lijst loopt te 'fucken' door nummers van bepaalde artiesten niet te draaien of af te kappen, dan is het ineens 'verfrissend'?

Overigens wel gek dat een werknemer die een onderdeel van zn werk minder leuk vindt, dan maar vrij moet nemen en thuis moet blijven. Moet de boekhouder, schilder, wegwerker, of leraar dat ook doen als ze tegen een minder een leuk onderdeel van zijn/haar werk aanloopt? Beetje raar toch?
jessica

Bericht door jessica »

StefanT schreef: 04 dec 2022 09:11 Haha

Ruud de Wild analyseert top2000 miskleun bij Beau.

Zie @ruuddewild, @BeauvanED @EmmelydeWilt als playmobile poppetjes😄

https://www.instagram.com/reel/Cltpp1Vo ... DJmNzVkMjY
Ik vind deze reactie als een soort nabeschouwing bij voetbal dan wel weer erg leuk van Ruud. Dat is echt mijn humor. Maar heel veel mensen zullen dit ook wel niet leuk vinden dan.

Ik begrijp Ruud ook wel. Hij kan af en toe heel eerlijk en bot reageren. Soms is iets meer tact wel handig. Denk toch niet dat hij er met tegenzin staat. Alleen hij heeft er ook niet het hele jaar naar uitgekeken. Ik ook eigenlijk niet. Het gaat pas leven in december. Daar is hij dan wel rete eerlijk in.
Puntje voor Ruud.
Janno

Bericht door Janno »

Ingebruik schreef: 04 dec 2022 11:30 De Wild houdt van een beetje opschudding en heeft de neiging dingen nogal bout te zeggen. Vaak komt de nuance wat later, wat nu volgens mij ook zo was. Hij vindt het lastig om tegenover zo'n vol cafe te staan en daar iets mee te moeten. Dat is zijn goed recht toch? Hij is een radiodier dat liever in een donkere studio zit met 3, 4 man.

Wel opvallend dat als iemand anders tijdens zo'n lijst loopt te 'fucken' door nummers van bepaalde artiesten niet te draaien of af te kappen, dan is het ineens 'verfrissend'?

Overigens wel gek dat een werknemer die een onderdeel van zn werk minder leuk vindt, dan maar vrij moet nemen en thuis moet blijven. Moet de boekhouder, schilder, wegwerker, of leraar dat ook doen als ze tegen een minder een leuk onderdeel van zijn/haar werk aanloopt? Beetje raar toch?
Helemaal eens. De top 2000 is op zich best een leuk evenement, maar het is zó opgeblazen dat je het niet in je hoofd moet halen om ook maar iets minder positief te reageren op wéér zo’n standaardvraag waar je verplicht enthousiast dient te reageren. Ik snap Ruud wel en vind zijn insta-uitleg heel grappig.

Aanvulling: Ik vind Emmely echt heel leuk als dj en als persoon, maar zij reageerde echt zo precies als het van een top 2000-presentator wordt verwacht dat ik Ruud’s opmerking over mediatraining geneigd ben serieus te nemen.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Toch heeft Ruud zich in mijn ogen maar te schikken om de Top 2000 te presenteren zonder dat commentaar allemaal. Ik moet op mijn werk ook wel eens iets doen wat minder leuk is: Dat hoort nu eenmaal bij het leven. Deal er maar mee! NPO Radio 2 is de werkgever van Ruud en daar hoort de Top 2000 nu eenmaal bij. Niemand is groter dan de Top 2000 of NPO Radio 2: Ook Ruud niet in mijn ogen. Er zijn genoeg DJ’s die maar wat graag zijn plaats willen innemen. Wat anders: Ik geniet enorm van de Top 2000 Stemweek. Wat ik niet begrijp is dat de programma’s “Spijkers met Koppen” zaterdagmiddag en nu ook de “Verukkelijke 15”in zo’n stemweek perse uitgezonden moeten worden: Het haalt de hele flow van zo’n Top 2000 Stemweek eruit. Ik blijf het vreemde eenden in de bijt vinden. Heb vandaag (zondag) de hele dag genoten van de goede muziek maar als ik op zondagavond na 18:00 u de irritante openingstune van de “Verrukkelijke 15”hoor zap ik weg. Het is alsof je ineens naar een hele andere zender luistert. De “Verrukkelijke 15” past beter op NPO 3FM en voegt niets toe op NPO Radio 2. Het past daar gewoon niet. In mijn ogen jaag je de vaste luisteraars hiermee weg.
Plaats reactie