Dj’s die niet solliciteren

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
RobuustRadio

Dj’s die niet solliciteren

Bericht door RobuustRadio »

Hey Mensen’

Ik lees al jaren mee. Nu geregistreerd.
Dit vraag ik me af ;

Met zoveel online radiostations, zou het aanbod qua radio-dj’s groter moeten zijn dan bijvoorbeeld in de jaren 90,toch?!
Toch hoor ik zelden ergens nieuwe jongens.

Worden er nog wel demo’s gestuurd naar radiostations?
Zo,ja ;’ worden ze ook écht beoordeeld?
Of is men nog altijd aan het zoeken in de bekende vijvers?
Zijn er radiostations die daadwerkelijk eens een kleine zender ergens in een godsvergeten polder aanzetten om zelf te speuren naar nieuw potentieel talent?
Zullen veel (jonge) radio-dj’s gewoonweg niet solliciteren, en afwachten totdat ze ontdekt worden?
Maar door wie? Als gerard Ekdom ergens een talent hoort, zou hij dat doorgeven, of ‘t zien als een “bedreiging” hoe werkt dit ??

*DanRt
big T

Re: Dj’s die niet solliciteren

Bericht door big T »

Ik heb een radio station en de meeste vinden het maar niets.
Of willen het geheel zelf invullen, dat kan mits het maar in de kleur v/h station zit.
Tot nu aan toe veel nieuwe mensen, mensen die eerder nooit iets gepresenteerd hebben tot aan mensen die hun sporen al verdient hebben bij de lokale of groot internet station.
De nieuwe mensen hebben ook geen enkele behoefte om ontdekt te worden.
Ze vinden dit leuk om te doen niet om hun baan er van te maken.
Ze melden zich zelf aan en ik vraag; maak een proef programma met hoe jij denkt dat een radio programma er uit moet zien.
MFM

Bericht door MFM »

Ik heb een neefje die via zijn stage aangenomen is bij een streekomroep.
Veel mensen volgen gewoon een media opleiding en stromen zo bij de publieke en commerciële omroepen in.
Eerst op de achtergrond, de basis. En daarna, als ze opvallen, kunnen ze best ver komen.

De “minder serieuze talenten” zie ik meestal rondjes draaien in dezelfde cirkeltjes van internetradio, soms podcasts, soms op dab+.
Vaak is het ook een kwestie van de juiste mensen kennen, netwerken en het “ons kent ons” principe.

Ik zie trouwens geen andere meerwaarde in dit soort internetzendertjes dan dat de makers gewoon lol hebben in wat ze doen.
Feivel

Bericht door Feivel »

Ja, er worden nog steeds demo's naar radiostations gestuurd. De meeste demo's worden afgewezen. Zeker als het gaat om landelijke radio. Landelijke stations halen hun talenten van bijvoorbeeld regionale zenders. Een DJ van een online radiozender, die opeens landelijk gaat presenteren, komt vrijwel nooit voor. Influencers en YouTubers die een baan krijgen aangeboden, komt dan weer veel vaker voor. Tegenwoordig gaat het niet zo zeer meer om radio skills, maar wat voor publiek je meeneemt naar de zender.

Ik vind de discussie over of 'internetzendertjes' meerwaarde hebben overigens een heel andere discussie.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Als je afwacht tot men je ontdekt, dan kan je het bijna wel vergeten. Wil je iets echt, dan zal je daar zelf hard voor moeten werken en zelf je demo opsturen. Zo ver ik weet geven de grotere stations altijd reactie en zelfs met tips en tops zodat je verder kan ontwikkelen.

Laatste jaren zie je bij veel stations talenten trajecten zoals in het verleden bij Talpa en ieder jaar bij QMusic met het Qcollege. Ook hier is enige ervaring en zelf achteraan gaan van groot belang.

Ook stromen vaak stagiairs, vormgevers en producers door als DJ zoals bij 538 bijvoorbeeld. Ook stromen er mensen door van regionale omroepen, zoals Marit van de regionale publieke zender Rijnmond, die naar 100% NL is gegaan.
Ook zal ze een demo hebben moeten insturen, ook al is je netwerk nog zie groot of je huidige positie elders.

Vroeger waren er geen internet zenders en kwamen de talenten van piraten en later lokale omroepen. Met de komst van internet zijn er ook hobby mensen bijgekomen die niet het doel hebben om landelijk te komen. Zie het net als amateur en prof sporters. De een stroomt wel door talent door en de andere heeft talent maar wil het gewoon als hobby houden.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Als je gevraagd wil worden zal je moeten zorgen dat je wereldberoemd wordt op de zender waar je al radio maakt. Dat is denk ik de enige manier om gevraagd te worden.
Plaats reactie