Het Middagshow Landschap per 2022 - Speculeer mee

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Daan0612

Het Middagshow Landschap per 2022 - Speculeer mee

Bericht door Daan0612 »

Inmiddels is bekend dat Welkom bij de club van Frank van der Lende en Eva Koreman op 3FM en de Coen & Sander show op Radio 538 gaan stoppen.
Wellicht is het goed om een apart topic te maken om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Op 3FM gaat meer wijzigen maar de nieuwe ochtendshow lijkt gisteren uitgelekt te zijn (Wijnand Speelman en Rob Janssen) en er blijven wat mensen op hun plek. Zie 3 FM topic en de FrontPage.

Afgelopen week zijn er hier op het forum, in de verschillende 'Veranderingen' topics bijv. 'Veranderingen Radio 10' ook allerlei geruchten/hersenspinsels van mensen naar buiten gekomen. Ik weet niet of iedereen alle post in ieder topic leest. Voor het overzicht heb ik het voor nu in ieder geval onder elkaar gezet met opties erbij.

- Ruud de Wild wist 1 dag voor de officiële bekendmaking in de Coen & Sander show van het stoppen het nieuws al te melden. Zou die de middagshow op 538 van ma t/m do gaan doen omdat Frank Dane hiervoor bedankt heeft? Die is niet op de meest chique manier van de ochtendshow afgegaan, dus ik kan me voorstellen dat die probeert daar weg te komen. En dat het een slip of the tong was dat Ruud de Wild het een dag van tevoren al riep?
- Rob van Someren komt a.s. maandag met nieuws. Men denkt begin deze week de klok van Radio Veronica gehoord te hebben in Somertijd, maar daar gaat Sander Lantinga al heen voor de middagshow. van Someren kan wél naar 538 gaan. Of bij een omroep getekend hebben die de middagshow op 3FM gaat doen. Ik zie Rob van Someren de ochtendshow niet gaan doen. Hij is ooit op zijn verjaardag, begin november bij Giel Beelen te gast geweest (toen hij bij Veronica net door van Inkel vervangen was volgens mij) en toen gaf hij aan het erg vroeg te vinden volgens mij.
- Lex Gaarthuis heeft ergens afgelopen weken (in zijn vakantie??) op de radio gezegd wat te vieren te hebben. Wellicht een verhuizing naar een omroep die bij 3 FM de middagshow gaat doen? Of naar de 538-middag? En dat Rob van Someren met heel ander nieuws komt, bijvoorbeeld dat Menno Vroom terugkomt?
- Niek van der Bruggen zit nu op de lunch van 538. Die zal daar vermoedelijk moeten vertrekken omdat Sander Lantinga daar heen gaat. Als je ooit drive-time hebt gehad (bij Q-Music) en je weet hoe het is kan ik me voorstellen dat je daar naar terug wilt!
- Zou Sander Lantinga een duo show blijven doen op Radio Veronica met Marisa Heutink? Voor haar komt het ook uit de lucht vallen dat iemand anders haar show overneemt. Dit zou minder zijn als al besproken is dat ze het samen met Sander Lantinga gaat doen!

Zouden Lex Gaarthuis, Niek van der Bruggen of Rob van Someren bij 3FM of Radio 538 passen? Heeft Rob van Someren bijvoorbeeld net zo veel vrijheid voor moppen, limericks, wat staat er op de grafsteen van en andere vaste items?
aapdedino

Re: Het Middagshow Landschap per 2022 - Speculeer mee

Bericht door aapdedino »

Rob van Someren heeft al eens op 3FM gezeten. Maar andere tijd. Naar 538 geloof ik ook niet omdat ik denk dat ze daar willen vernieuwen.
Niek naar 3FM zie ik wel gebeuren voor de Mega Top 30. Dagelijks is ie denk ik te weinig bekend voor maar als ze echt niemand ander hebben.
Lex zie ik eerder bij 538 dan bij 3FM.

Ik roep even wat.
3FM: Igmar Felicia (en Niek van der Bruggen vrijdag t/m zondag)
538: Frank Dane en Barend van Deelen
Veronica: Mark van der Molen en Sander Lantinga
Laatst gewijzigd door aapdedino op 28 mei 2022 23:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Daan!

Bericht door Daan! »

Ik zie het ook nog wel gebeuren dat er een meer music-driven middagshow komt en dan op vrijdag de C&SS.
Dan zegt Coco vervolgens: “we hebben gemerkt dat de luisteraar na Corona muziek in de middag meer is gaan waarderen. Met dj X op het tijdslot 16-19 geven we een ideale invulling aan het einde van de werkdag”.

Andere opties inderdaad Barend en Iris, wat ik eerder zie gebeuren dan Frank naar de middag. Daar zit veel te veel risico aan.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

538: Barend & Iris
Veronica: Sander & Marisa
3FM: Daniël & Erik-Jan

De rest blijft ongewijzigd.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Phoenix schreef: 28 mei 2022 22:30 538: Barend & Iris

We moeten niet uit het oog verliezen dat er voor een overstap van Daniel & Erik-Jan naar 3FM tot op heden nog geen concrete aanwijzing is. Minder dan 24 uur geleden heeft iemand op het 3FM-topic het duo geopperd, waarna wij er vandaag als forumleden steeds meer van overtuigd van zijn geworden dat het een goede stap zou zijn voor zowel het duo als 3FM, maar buiten dit forum hebben we bijvoorbeeld geen tekenen gezien dat Menno Daniel of Erik-Jan benaderd zou hebben, en bovendien bestaat de kans dat beide nog een langdurend contract bij SLAM hebben lopen, dat ze niet zouden willen vertrekken, en/of dat SLAM er alles aan zou kunnen doen om hun grootste sterren niet te zien vertrekken naar de concurrent.

De kans dat Menno dit forum vandaag meegelezen heeft én dat hij 3 dagen nadat hij de dj's over in ieder geval de rest van de dagprogrammering geïnformeerd lijkt te hebben nog gaat proberen het duo binnen te krijgen én aan een omroep weet te koppelen zonder dat andere omroepen er hun zegje over willen doen lijkt mij (helaas) niet al te waarschijnlijk.
Pot

Re: Veranderingen Landschap per 2022 - Speculeer mee

Bericht door Pot »

Radio 538: Frank Dane. Hitlijst vrijdag tussen 12:00 en 16:00 met Mark Labrand.
Veronica: Sander Lantiga solo in de middag, Marisa naar de avond.
Radio 10: geen verandering rondom Lex Gaarthuis of Rob van Someren.
3FM: geen enkel idee wie de middag gaat doen. Wel iemand van buitenaf.
Oren open!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

NieuweGebruiker schreef: 28 mei 2022 22:42
Phoenix schreef: 28 mei 2022 22:30 538: Barend & Iris

We moeten niet uit het oog verliezen dat er voor een overstap van Daniel & Erik-Jan naar 3FM tot op heden nog geen concrete aanwijzing is. Minder dan 24 uur geleden heeft iemand op het 3FM-topic het duo geopperd, waarna wij er vandaag als forumleden steeds meer van overtuigd van zijn geworden dat het een goede stap zou zijn voor zowel het duo als 3FM, maar buiten dit forum hebben we bijvoorbeeld geen tekenen gezien dat Menno Daniel of Erik-Jan benaderd zou hebben, en bovendien bestaat de kans dat beide nog een langdurend contract bij SLAM hebben lopen, dat ze niet zouden willen vertrekken, en/of dat SLAM er alles aan zou kunnen doen om hun grootste sterren niet te zien vertrekken naar de concurrent.

De kans dat Menno dit forum vandaag meegelezen heeft én dat hij 3 dagen nadat hij de dj's over in ieder geval de rest van de dagprogrammering geïnformeerd lijkt te hebben nog gaat proberen het duo binnen te krijgen én aan een omroep weet te koppelen zonder dat andere omroepen er hun zegje over willen doen lijkt mij (helaas) niet al te waarschijnlijk.
Klopt. Je hebt gelijk. Het is een wens van Robin. Het is wel een goede suggestie maar onwaarschijnlijk.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Als Barend naar de middagshow gaat kan Niek van de Bruggen zijn huidige tijdslot overnemen. Frank Dane zou vrijdagavond en weekend show kunnen doen. Misschien combinerend met iets op een andere Talpa zender?

Frank Dane in de middagshow 538 kan ook heel goed. Vooral omdat dat in een adem met het vertrek en veranderingen voor Coen en Sander werd genoemd door Kicken en dat natuurlijk volledig waar is gebleken.
Hoi24

Bericht door Hoi24 »

Wat ik denk is het volgende:

- Tim, Rick en Niels en dan met Jo gaan de middag op 538 doen.

- Rob van Someren gaat met Somertijd de ochtendshow op radio veronica doen.

- Lex Gaarthuis gaat de middagshow op tadio 10 doen. En dan Robert Feller of Edwin Diergaarde de avondshow tussen 21 - 00 uur op radio 10. En een oud radio 10 dj Erik Werner ofzo gaat de uren 19 - 21 in het weekend overnemen van Robert Feller.

Niet zo gekke gedachten toch?
Wat denken jullie ervan?
djmichelb

Bericht door djmichelb »

Rob van Someren blijft bij 10. De klok wat sommige gehoord hebben zal een verwijzing zijn naar een nieuwe reanimatie dag en dat dit morgen bekend wordt gemaakt.
Radio dier in hart en nieren
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Hoi24 schreef: 29 mei 2022 11:26 Niet zo gekke gedachten toch?
Wat denken jullie ervan?
De ochtendshow op Veronica zal nog wel even tijd krijgen en Somertijd is een middagshow, gaat niet naar de ochtend.
Rock 'n roll is better than music!
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Zouden Rob Stenders en Rob van Someren het tijdens dat Radio 555-blokje zo goed samen gehad hebben dat Stenders Somertijd naar Veronica wilt brengen? Volgens mij hadden ze het er in die twee uur vooral over dat ze in de tijd dat ze samen op Radio 3 zaten twee vrijwel totaal uit elkaar liggende muzieksmaken hadden. Zou Stenders echt bereid zijn om meer "TROS-platen" op het belangrijkste tijdslot van zijn zender uit te zenden?

Ik snap niet zo goed waarom Somertijd zo nodig van Radio 10 af zou moeten. Nadat hij bij Radio Veronica werd weggestuurd heeft hij met zijn team van Radio 10 echt een station gemaakt dat "Somertijd" ademt (feel-good, met bekende en minder bekende platen uit vooral de 80s en 90s, aangevuld met hits uit de 21e eeuw). En de opmars in de luistercijfers van 4,4% in de periode december-januari 2015 (toen Somertijd op Radio 10 kwam) naar een zeer stabiele 10% laat zien dat die formule heel goed werkt

Om dan weer terug te keren naar het station waarvan je weet dat er veel "echte muziekliefhebbers" zitten die het niet leuk vinden als je een keer een feestknaller of "typische TROS-plaat" draait (toen Wilfred Genee op de zender zat kwam er ook wekelijks wel weer kritiek van vaste Veronica luisteraars dat hij volksmuziek draaide), en dan bovendien ook nog terug te keren naar de ochtend (wat door een totaal verschillend slaapritme het voor Rob waarschijnlijk nog moeizamer maakt om radio te combineren met zijn politiewerk).
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Hoi24 schreef: 29 mei 2022 11:26 Wat ik denk is het volgende:

- Lex Gaarthuis gaat de middagshow op tadio 10 doen. En dan Robert Feller of Edwin Diergaarde de avondshow tussen 21 - 00 uur op radio 10. En een oud radio 10 dj Erik Werner ofzo gaat de uren 19 - 21 in het weekend overnemen van Robert Feller.

Wat denken jullie ervan?
Lex Gaarthuis in de middag op Radio 10, dat ging toevallig vanochtend eerder dit weekend ook door mijn hoofd. Kan me voorstellen dat Van Someren er na zoveel jaar misschien wel eens genoeg van heeft. Maar is echt een aanname.
density1

Bericht door density1 »

Rob van Someren naar de ochtend van Veronica zou wel een 'grote vis' zijn en ik geloof ook wel dat Stenders van hem gecharmeerd is dus wie weet. Maar hij doet toch nog wat bij de politie? Dus dat zal wel niet te combineren zijn.
Hoi24

Bericht door Hoi24 »

Johanneke schreef: 29 mei 2022 11:58
Hoi24 schreef: 29 mei 2022 11:26 Wat ik denk is het volgende:

Wat denken jullie ervan?
Lex Gaarthuis in de middag op Radio 10, dat ging toevallig vanochtend eerder dit weekend ook door mijn hoofd. Kan me voorstellen dat Van Someren er na zoveel jaar misschien wel eens genoeg van heeft. Maar is echt een aanname.
En dan kan hij naar de ochtend van veronica en Tim, Rick en Niels naar de middag van 538.
Plaats reactie