Luistercijfers Maart-April 2022

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
repelsteel

Re: Luistercijfers Maart-April 2022

Bericht door repelsteel »

repelsteel schreef: 25 mei 2022 08:14
jessica schreef: 24 mei 2022 22:43
Moet allemaal strakker geformatteerd en ook liefst Dj's op de automatische piloot die iedere drie platen roepen hoe laat het is en naar welk station je luistert en welke 3 platen er aankomen.
Een strakke jock die écht wat kan brengt zoveel meer dan wat jij omschrijft. Neem bijv. een Labrand op 538. Daar hoor je de voorbereiding en de creativiteit.
goed...bericht is aangepast door de admin ...die klaarblijkelijk ook tot het Stenders-fanclubje behoort. Want keer op keer wordt hier de kant gekozen van mensen als Jessica die wel telkens hun cliché-brakende stereotyperingen over jocks die ze niet aanstaan mogen droppen. Geef je daar dan een reactie op dan heb jij het gedaan en dan ligt het 'aan je toon'.
Noord-Koreaanse praktijken dat censureren...geen zin in dus ik kap ermee hier. Veel plezier met het lekker met elkaar eens zijn over en bewieroken van de grote programmaleider Stenders en zijn kudde amateurs....
Phoenix

Bericht door Phoenix »

repelsteel schreef: 25 mei 2022 11:15
Moet allemaal strakker geformatteerd en ook liefst Dj's op de automatische piloot die iedere drie platen roepen hoe laat het is en naar welk station je luistert en welke 3 platen er aankomen.
Een strakke jock die écht wat kan brengt zoveel meer dan wat jij omschrijft. Neem bijv. een Labrand op 538. Daar hoor je de voorbereiding en de creativiteit.
goed...bericht is aangepast door de admin ...die klaarblijkelijk ook tot het Stenders-fanclubje behoort. Want keer op keer wordt hier de kant gekozen van mensen als Jessica die wel telkens hun cliché-brakende stereotyperingen over jocks die ze niet aanstaan mogen droppen. Geef je daar dan een reactie op dan heb jij het gedaan en dan ligt het 'aan je toon'.
Noord-Koreaanse praktijken dat censureren...geen zin in dus ik kap ermee hier. Veel plezier met het lekker met elkaar eens zijn over en bewieroken van de grote programmaleider Stenders en zijn kudde amateurs....
Ik weet niet wat je exact hebt gezegd, maar je opmerking over Mark Labrand klopt in ieder geval. Los van wat je van hem vind of de stijl je aanspreekt, hij is wel zeer serieus met zijn vak bezig. En vind ook dat er soms met enig dedain over sommige jocks gesproken wordt. Termen als "automatische piloot" voegen niets toe aan de discussie. Jocks als Labrand (gewoon een voorbeeld) doen zoveel meer.

Ik vind juist jocks als Doreleijers, Drogt en Reman bij Veronica erg beperkt. Nooit eens variëren in aan- en afkondigen en het programma heel "administratief" afwerken. En het enkel toeschrijven aan persoonlijke smaak vind ik te makkelijk.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

repelsteel schreef: 25 mei 2022 11:15
Ik wil het best wel toegeven hoor. Ik heb een hekel om te rapporteren, maar ik was het dit keer. Zoals je weet en kunt zien ben ik met reageren op dit onderwerp al maanden geleden opgehouden, omdat het iedere week wordt herhaald en een echt 'gesprek' hierover er echt niet meer in zit. Alle Stenders-adepten zijn al lang gestopt met reageren en toch worden ze er iedere keer weer op aangesproken of bijgehaald. Ik zie daarom niet in welke functie jouw bijdrage in deze had, uitgezonderd het wekelijks opnieuw escaleren van het gesprek. Dit heb ik in deze ook als zodanig gemeld. Niet meer en niet minder.
Henkjan2016

Phoenix schreef: 25 mei 2022 11:35 Ik vind juist jocks als Doreleijers, Drogt en Reman bij Veronica erg beperkt. Nooit eens variëren in aan- en afkondigen en het programma heel "administratief" afwerken. En het enkel toeschrijven aan persoonlijke smaak vind ik te makkelijk.
En juist hier vind ik Tim Klijn een groot voorbeeld van, de reden dat ik Tim afzet. Hoewel ik Doreleijers, Drogt en Reman ook niet (meer) luister omdat ik veel teveel te luisteren heb. Alle cliches komen bij Tim overigens net zo hard langs.

Ik ben dan ook echt benieuwd waarom Tim hier dan niet onder valt.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 25 mei 2022 11:45
Phoenix schreef: 25 mei 2022 11:35 Ik vind juist jocks als Doreleijers, Drogt en Reman bij Veronica erg beperkt. Nooit eens variëren in aan- en afkondigen en het programma heel "administratief" afwerken. En het enkel toeschrijven aan persoonlijke smaak vind ik te makkelijk.
En juist hier vind ik Tim Klijn een groot voorbeeld van, de reden dat ik Tim afzet. Hoewel ik Doreleijers, Drogt en Reman ook niet (meer) luister omdat ik veel teveel te luisteren heb. Alle cliches komen bij Tim overigens net zo hard langs.

Ik gooi Tim Klijn niet op dezelfde hoop als Reman, Doreleijers en Drogt. Bij Klijn hoor ik de beperktheid niet terug. Hij heeft al diverse slots gevuld bij Veronica (ochtend, middag, overdag) en dat geeft al aan dat hij niet die beperktheid heeft die de anderen wel hebben. Ik mag toch aannemen dat Reman nooit het ochtend- of middagslot voor zijn rekening gaat nemen. Al weten we het bij het huidige Veronica nooit zeker ;-)
Technisch gezien vind ik de ochtendshow er door de wissel van Genee naar Klijn erop vooruit gegaan. Hoewel het onder Genee wel spraakmakender was. Klijn is wat minder personality dan Evers en Genee. Die strijd verliest hij. Maar zet Klijn op de uren die Reman, Doreleijers en Drogt voor hun rekening nemen en Klijn troeft hen op alle fronten af.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
admin5
Moderator

Bericht door admin5 »

repelsteel schreef: 25 mei 2022 11:15 goed...bericht is aangepast door de admin ...die klaarblijkelijk ook tot het Stenders-fanclubje behoort. Want keer op keer wordt hier de kant gekozen van mensen als Jessica die wel telkens hun cliché-brakende stereotyperingen over jocks die ze niet aanstaan mogen droppen. Geef je daar dan een reactie op dan heb jij het gedaan en dan ligt het 'aan je toon'.
Normaal gesproken antwoorden we op dit soort belachelijke berichten per PB, maar aangezien een ander forum lid je al even informeert, leek het mij op z'n plaats om dat dan ook maar hier te doen.

Ik had meerdere redenen om wat aan je berichten (ja, inderdaad, meervoud) te doen. één daarvan heb je in één van de posts hierboven al kunnen lezen, de 2e is dat we al een tijdje achter de schermen bezig zijn om het herhaaldelijk laten escaleren van meningsverschillen naar ruzie achtige scenarios proberen te voorkomen. Dat drochterige gedrag (lees: jouw 2 voorgaande, inmiddels bewerkte, posts) moet eens afgelopen zijn. Dat heeft werkelijk niets met mij die iemands kant kiest te maken maar alles met een fatsoenlijk stukje communiceren en modereren op een platform.

Dat gezegd hebbende hoop ik dat je dat nu snapt. Eventuele verdere communicatie per PB.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels
Henkjan2016

Phoenix schreef: 25 mei 2022 12:33
Henkjan2016 schreef: 25 mei 2022 11:45

Ik gooi Tim Klijn niet op dezelfde hoop als Reman, Doreleijers en Drogt. Bij Klijn hoor ik de beperktheid niet terug. Hij heeft al diverse slots gevuld bij Veronica (ochtend, middag, overdag) en dat geeft al aan dat hij niet die beperktheid heeft die de anderen wel hebben. Ik mag toch aannemen dat Reman nooit het ochtend- of middagslot voor zijn rekening gaat nemen. Al weten we het bij het huidige Veronica nooit zeker ;-)
Technisch gezien vind ik de ochtendshow er door de wissel van Genee naar Klijn erop vooruit gegaan. Hoewel het onder Genee wel spraakmakender was. Klijn is wat minder personality dan Evers en Genee. Die strijd verliest hij. Maar zet Klijn op de uren die Reman, Doreleijers en Drogt voor hun rekening nemen en Klijn troeft hen op alle fronten af.
Duidelijk :-)

Maar toch vind ik Tim niet afwisselend, zijn eentonigheid begint mij echt te irriteren terwijl ik de show graag luister en komt hij ook met de hier verguisde feitjes.
jessica

Bericht door jessica »

Wessel van Diepen is hierin de ongekroonde koning. Nog 10x beter dan Labrand. Nooit een betere strakke jock gehoort. Maar hij brengt ook wat extra's zegt met heel weinig woorden veel. Dat kunnen er niet veel. Jammer dat hij dat soort programma's niet meer maakt. Verwachten jullie misschien niet van mij maar dit soort jocks kan ik ook waarderen als het goed gebeurt. Maar ik hoor ook heel veel slechte.
jessica

Bericht door jessica »

Om de discussie terug te brengen naar de luistercijfers in het algemeen, onderstaande constatering vind ik interresant.
tophitsradio schreef: 25 mei 2022 08:33 Mijn analyse:

-Bijna alle stations verliezen luisteraars tov een jaar geleden, alleen Q en radio 5 winnen fors en significant
-Er is een dalende trend van aantal luisteraars waarneembaar over de som van alle stations
Ik heb niet uitgezocht of dit zo is. Maar als alle stations luisteraars verliezen dan zegt een marktaandeel uiteindelijk natuurlijk veel meer.
Een dalende trend in aantal luisteraars over de som van alle stations zou dit moeten aantonen.
Ik heb zelf niet kunnen controleren of dit waar is.

Als dit zo is kunnen we alle cijfers door een andere bril bekijken en zegt luistertijd en marktaandeel me meer dan aantal luisteraars.
Als alle stations 10% luisteraars hebben verloren dan is er iets anders aan de hand.
Kan natuurlijk dat er in de covid periode meer absolute luisteraars waren. Ik noem maar een optie.

Wie heeft hier meer inzicht in en hoe is dit verloop in luisteraars per station over de laatste zeg 2 jaar?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 25 mei 2022 23:15 Maar ik hoor ook heel veel slechte.
Ik vind dat reuze mee vallen. Mark Labrand, Menno Barneveld, Wim van Helden, Lindo Duval en Dennis Ruyer zijn stuk voor stuk jocks die hun vak verstaan en goede, ‘strakke’ radio neerzetten.

Er zijn ook jocks die mij persoonlijk minder aanspreken, maar die hun vak wel verstaan.

Bij Veronica zitten er dus een paar jocks, waarvan ik niet begrijp dat zij op de landelijke radio zitten. En bij de publieke omroep ben ik minder gecharmeerd van bijvoorbeeld Annemieke Schollaart, Olivier Bakker en Frank van de Lende.

Maar “heel veel slechte” vind ik nogal een boude uitspraak.
Disclaimer:
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Ik stop ook op het forum, te partijdige admins en teveel herhalende discussies.
Respect voor het geduld van Phoenix met alle fanboys. Succes allemaal, ik ga andere dingen doen.
☝️Bovenstaande tekst betreft mijn persoonlijke mening.
jessica

Bericht door jessica »

Is een beetje deze tijd ben ik bang. Als je een iets andere mening hebt dan het gemiddelde of als sociaal gewenst krijg je ladingen van kritiek. Kan mij persoonlijk totaal niets schelen. Ik vind het juist mooi als mensen andere meningen hebben. Soms heb je dan van daar zit iets in en soms blijf je het niet eens en blijf je bij je mening. Helemaal prima. Ik zou daar persoonlijk niet voor stoppen op een forum dat mensen andere meningen hebben dan jijzelf. Maar goed. Ieder zijn keuze. Zolang alles respectvol blijft naar elkaar toe is er wat mij betreft niets aan de hand. Ook al heeft iedereen een andere mening.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

jessica schreef: 25 mei 2022 23:30 Wie heeft hier meer inzicht in en hoe is dit verloop in luisteraars per station over de laatste zeg 2 jaar?
Ik heb er niet direct zicht op. Mijn verwachting is dat de babyboomers meer voor de tv hangen en de jongeren meer via internet (Spotify etc.) luisteren. Dan blijven er minder luisteraars over voor de radio.
jessica schreef: 26 mei 2022 12:10 Ik vind het juist mooi als mensen andere meningen hebben. Soms heb je dan van daar zit iets in en soms blijf je het niet eens en blijf je bij je mening. Helemaal prima.
Volledig eens en dat lijkt mij exact het concept van een forum. Ik zie tegenwoordig meer mensen meningen buiten de eigen bubbel uitsluiten. Dat vind ik jammer, zo komen mensen nooit tot elkaar. En er is toch niks mis met een andere smaak of mening?
Rock 'n roll is better than music!
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Dank je wel Jessica, ik stel je reactie zeer op prijs.

Het gaat me niet om andere meningen, ik hou van stevige discussies, daarom ben ik op een forum. Dat mag ook wat “pittiger” zijn, dat is alleen maar mooi.

De druppel voor mij is dat admins mensen aanspreken op “toon”. Dat is oneerlijk, als iemand inhoudelijk niets verkeerds zegt kun je een “toon” niet bewijzen. Dat is misbruik maken van je rol als admin en dat vind ik niet kunnen.
Ook mensen aanspreken met “belachelijke” in je tekst en daarna snel roepen dat de rest van de discussie via PB moet, kan echt niet. Dan mag je dus snel kritiek leveren op anderen, maar wil je de discussie als admin niet in het openbaar aan omdat je bang bent dat anderen een punt hebben. En dat alles in het kader van “de sfeer goed houden”.

En de laatste reden van vertrek is Density1. Plaatst 400 posts per dag, vaak in 1 zin. Elke keer als hij door een ander gevraagd wordt met feitelijke onderbouwingen te komen, reageert hij met teksten als “hier gaan we niet uitkomen” en is het einde discussie.
Ook hier wordt veel te weinig tegen opgetreden, waardoor dit het Density1-forum is geworden.

Tel daar de eeuwige “presentatierobots”/“regeltjes”/“Veronica doet het anders dan anderen”-discussie bij op die nooit wordt onderbouwd door de mensen die het zeggen en dan is het wel mooi geweest.

Ik gun het forum eerlijke admins die discussies stimuleren die onderbouwd worden. Maar het is maar hoe de wind waait.

Dat was het, veel plezier allemaal!
☝️Bovenstaande tekst betreft mijn persoonlijke mening.
Janno

Bericht door Janno »

Beste Lotte,

Ik wil hier niet ingaan op je grieven en redenen om het forum te verlaten. Dat is aan jou.
Wel wil ik zeggen dat je voor mij altijd een van de meest interessante forummers bent geweest op radioforum. Ook al was ik het soms hardgrondig met je oneens, of misschien juist daarom. Je toon is pittig, maar daar houd ik wel van. Het is heel jammer dat je weggaat en ik hoop dat je je ooit bedenkt.

(Wellicht) tot ziens :-)
Plaats reactie