Vintage Veronica op Dab+

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Vintage Veronica op Dab+

Bericht door density1 »

Ik weet niet of alle rechten zijn overgedragen want er wordt nog van alles uitgezonden op 192 Radio van de Stichting Norderney.
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

density1 schreef: 26 jun 2022 17:02 Ik weet niet of alle rechten zijn overgedragen want er wordt nog van alles uitgezonden op 192 Radio van de Stichting Norderney.
Tja... zowel Ziggo Sport als RTL hebben de Champions League rechten. Zelfde laken pak als met Talpa en Norderney.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ikbenroy schreef: 26 jun 2022 17:59
density1 schreef: 26 jun 2022 17:02 Ik weet niet of alle rechten zijn overgedragen want er wordt nog van alles uitgezonden op 192 Radio van de Stichting Norderney.
Tja... zowel Ziggo Sport als RTL hebben de Champions League rechten. Zelfde laken pak als met Talpa en Norderney.
“Zelfde laken pak”? Bedoel je “van hetzelfde laken een pak krijgen”? Evengoed snap ik dan niet wat je hiermee bedoelt?
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
big T

Bericht door big T »

Ik zal Juul eens vragen, die weet het wel of een commerciële partij oude opnamen gebruiken mag.
jessica

Bericht door jessica »

Kan me voorstellen dat de stichting Norderney de rechten niet uit handen heeft gegeven, maar wel heeft gedeeld nu met stichting Beeld en Geluid. Of een derde (commerciële) partij deze opnames dan mag gebruiken is de vraag. Misschien wel als Norderney hier Vintage Veronica toestemming voor geeft of met ze samenwerkt.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Als ik naar ziggo kijk, dan valt het mij bij f1 op dat ze geen oude racebeelden meer uitzenden, terwijl ze die rechten voorheen wel hadden. Wel draaien ze audio, want die rechten heeft Olav Mol.

Blijkbaar betekend voor bepaalde content: voorheen de rechten staat ongelijk aan altijd de rechten.
density1

Bericht door density1 »

jessica schreef: 26 jun 2022 18:22 Kan me voorstellen dat de stichting Norderney de rechten niet uit handen heeft gegeven, maar wel heeft gedeeld nu met stichting Beeld en Geluid. Of een derde (commerciële) partij deze opnames dan mag gebruiken is de vraag. Misschien wel als Norderney hier Vintage Veronica toestemming voor geeft of met ze samenwerkt.
Heb begrepen dat die samenwerking er is, die werd in het allereerste persbericht over Vintage Veronica benoemd. Gisteren zat Ad Bouman er natuurlijk ook bij , dus de lijntjes zijn kort. En in het verleden heeft de Stichting Norderney nog samengewerkt met Veronica want 192 Radio (toen Veronica 192) werd toen doorgegeven als subkanaal, maar dat was voor de Talpa periode.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ad Bouwman zendde zelf idd ook e.e.a. uit van vroeger.
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Phoenix schreef: 26 jun 2022 18:12
“Zelfde laken pak”? Bedoel je “van hetzelfde laken een pak krijgen”? Evengoed snap ik dan niet wat je hiermee bedoelt?
Ik bedoel ermee te zeggen dat er meerdere mediabedrijven zijn die in het bezit zijn van bepaalde uitzendrechten. In dit geval trok ik de vergelijking tussen de sportrechten dat door meerdere zenders wordt uitgezonden en de historische radiofragmrnten van Vintage Veronica (Talpa) en Radio 192 (Stichting Norderney). Oftewel: het antwoord is dus “ja” er kunnen dus twee partijen -geheel los van elkaar- dezelfde fragmentrechten bezitten.

Heb ik je behoefte zo bevredigd met dit antwoord?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ikbenroy schreef: 26 jun 2022 19:53
Phoenix schreef: 26 jun 2022 18:12

Ik bedoel ermee te zeggen dat er meerdere mediabedrijven zijn die in het bezit zijn van bepaalde uitzendrechten. In dit geval trok ik de vergelijking tussen de sportrechten dat door meerdere zenders wordt uitgezonden en de historische radiofragmrnten van Vintage Veronica (Talpa) en Radio 192 (Stichting Norderney). Oftewel: het antwoord is dus “ja” er kunnen dus twee partijen -geheel los van elkaar- dezelfde fragmentrechten bezitten.

Heb ik je behoefte zo bevredigd met dit antwoord?
Het was de verhaspeling van woorden die het onbegrijpbaar maakte, maar als dit is wat je wilde zeggen dan is het duidelijk. Nog onduidelijk is of dat naast Stichting Norderney ook Talpa de rechten heeft op historische uitzendingen van (zeezender) Veronica.

En om mijn behoeften te bevredigen is meer nodig.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
jessica

Bericht door jessica »

Nu ik de laatste tijd wat meer naar Vintage Veronica luister hoor ik ook steeds weer de jingles en oude vormgeving van Alfred Lagarde.
Wat een fantastische stem had deze man toch en wat een geweldige vakman.
Zijn jingles steken er nog steeds met kop en schouders boven uit. Ik vind wat hij gemaakt heeft nog steeds geweldig.
Hoe hij Veronica zegt en bijvoorbeeld Radio zoals het hoort. Ongeëvenaard.

Ik word ook nog steeds blij als ik een oude promo voor het Veronica lidmaatschap van hem hoor of voor countdown café.
Die promo's voor countdown cafe waren ook altijd geweldig.
Hij verdient ergens een site met al zijn promo's en jingles. Misschien is die er al wel.

Volgens verhalen nam Alfred die promo's vaak in 1 take op net als de verhalen dat hij tot 5 voor 10 op vrijdagavond ergens in een bank lag te slapen en dan vanuit het niets countdown café op zijn legendarische wijze ging presenteren. Misschien is er niets van waar maar ik vind het mooie verhalen en laat de mythe graag in stand.
density1

Bericht door density1 »

Alfred verdient postuum zijn eigen radiostation, met zijn favoriete muziek, zijn stem. Alle opnames die van hem bewaard zijn gebleven, zowel jingles als promo's etc. Ik weet zeker, als hij nog geleefd had dan had hij nu gewoon zijn eigen radiostation. No doubt.... Maar dat geheel terzijde.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 26 jun 2022 22:11 Die promo's voor countdown cafe waren ook altijd geweldig.
Dat waren fantastische promo’s. Die waren zo uitnodigend. De huidige promo’s van Soundz Live verbleken helemaal bij die legendarische Countdown Café promo’s. Ik begrijp ook niet waarom bijvoorbeeld niet Dennis Ruyer de promo’s voor Soundz Live inspreekt. Die zou dat toch vele malen beter doen dan Carsten van Dijk.
Disclaimer:
density1

Bericht door density1 »

Ja of die voice-over die de vormgeving van Vintage Veronica ingesproken heeft, waarvan de naam nog steeds onbekend is.
big T

Bericht door big T »

big T schreef: 26 jun 2022 18:14 Ik zal Juul eens vragen, die weet het wel of een commerciële partij oude opnamen gebruiken mag.
Het is de VOO tijdperk welke gebruikt wordt, daar liggen de rechten ws bij de vereniging?
Alles van de zee zender Veronica zal niet te horen zijn.
Plaats reactie