Vintage Veronica op Dab+

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

jessica

Vintage Veronica op Dab+

Bericht door jessica »

Leuk kanaal toch hoor dat Vintage Veronica. Leuke muziek. Niet alleen de bekende oldies. Leuke vormgeving ook!
Hopelijk kan dit kanaal net zo'n succes worden als Radio 10 60's en 70's. Persoonlijk vind ik Vintage Veronica leuker.

Best goed te ontvangen overal op DAB+ en online natuurlijk. Hopelijk komen er ook af en toe gepresenteerde programma's of speciale zeezenderweken of weekends op. Of als Radio192 een themadag heeft dat die ook op Vintage Veronica wordt uitgezonden.
density1

Re: Vintage Veronica op Dab+

Bericht door density1 »

Ja, vind het stiekem ook leuker dan het hoofdkanaal, en dan neem ik dat het wel nonstop is vooralsnog, op de koop toe. De muziekmix zit zo goed in elkaar. Wel merk ik ook het trucje daar om platen die overdag gedraaid zijn, in de nacht te herhalen kwam ik achter van de week. En ben nog steeds erg benieuwd wie de 'mystery voice-over' is in de vormgeving, buiten de stem van Lagarde, van der Goot en Marisa.
Richard Miedema

Bericht door Richard Miedema »

density1 schreef: 18 mei 2022 00:04 Ja, vind het stiekem ook leuker dan het hoofdkanaal, en dan neem ik dat het wel nonstop is vooralsnog, op de koop toe. De muziekmix zit zo goed in elkaar. Wel merk ik ook het trucje daar om platen die overdag gedraaid zijn, in de nacht te herhalen kwam ik achter van de week. En ben nog steeds erg benieuwd wie de 'mystery voice-over' is in de vormgeving, buiten de stem van Lagarde, van der Goot en Marisa.
Ben benieuwd wanneer oude Veronica fragmenten op zender komen. Huidige Vintage klinkt als de woensdag radio uitzendingen van Veronica in het publieke bestel
density1

Bericht door density1 »

Ja het is een beetje een mengelmoes van alle periodes van Veronica uit de zeezendertijd, Hilversum 2 en 3. Maar de nadruk ligt misschien wel iets teveel op de jaren 80 met name. Dacht dat het redelijk in balans was maar het komt wel voor dat ik 2/3 tracks uit de 80's voorbij hoor komen achter elkaar.
Janno

Bericht door Janno »

Op mijn DAB+ radio heb ik hem, maar dat is binnenshuis wel zoeken naar een geschikte plek om uitvalsvrij te luisteren. In de Android Veronica-app doet hij het niet en op TuneIn kan ik hem niet vinden. Zal ik toch een andere app moeten gebruiken, vrees ik.
density1

Bericht door density1 »

Op de website van Veronica is de stream ook te vinden. Wordt wel tijd dat ze die icoontjes van de subkanalen wat meer passend maken zodat het wat meer past bij het type station en ze zodoende ook wat makkelijker te vinden zijn.
Richard Miedema

Bericht door Richard Miedema »

Janno schreef: 18 mei 2022 20:50 Op mijn DAB+ radio heb ik hem, maar dat is binnenshuis wel zoeken naar een geschikte plek om uitvalsvrij te luisteren. In de Android Veronica-app doet hij het niet en op TuneIn kan ik hem niet vinden. Zal ik toch een andere app moeten gebruiken, vrees ik.
Juke werkt uitstekend ;-)
Janno

Bericht door Janno »

Richard Miedema schreef: 18 mei 2022 21:06
Janno schreef: 18 mei 2022 20:50 Op mijn DAB+ radio heb ik hem, maar dat is binnenshuis wel zoeken naar een geschikte plek om uitvalsvrij te luisteren. In de Android Veronica-app doet hij het niet en op TuneIn kan ik hem niet vinden. Zal ik toch een andere app moeten gebruiken, vrees ik.
Juke werkt uitstekend ;-)
Oh ja, die hebben we ook nog. Bedankt!
density1

Bericht door density1 »

Misschien is het voor hun ook leuk dat ze eens per week of misschien meerdere keren per week gaan uitzenden vanuit de vintage Veronica Laapersveld studio die ergens in het land staat opgesteld. Kan me zo voorstellen dat ze dit zouden kunnen doen. Die studio staat er buiten dat er een enkele keer gebruik van gemaakt wordt, toch stil.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

density1 schreef: 19 mei 2022 11:46 Misschien is het voor hun ook leuk dat ze eens per week of misschien meerdere keren per week gaan uitzenden vanuit de vintage Veronica Laapersveld studio die ergens in het land staat opgesteld. Kan me zo voorstellen dat ze dit zouden kunnen doen. Die studio staat er buiten dat er een enkele keer gebruik van gemaakt wordt, toch stil.
Gezellig vanuit het pand waar Kink zit, die hebben zo'n goeie band... :lol:
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
density1

Bericht door density1 »

Nee daar staat de vintage studio niet. Ergens anders in het land.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Dat is volgens mij een replica van de hitradio Veronica studio. Een ander tijdperk dus.
En wat zou de luisteraar daar aan hebben als ze vanaf daar gaan uitzenden? Het is leuk om zo'n themakanaal een beetje invulling te geven zoals Kink dat ook doet, maar wat heeft de luisteraar er aan dat het vanuit die replica studio gebeurd terwijl in Hilversum alles voor handen is?
density1

Bericht door density1 »

Het gaat om het totaalplaatje. Het kan als een stukje promotie dienen want je communiceert dat ook via je socials en ze gebruiken daar ook webcams in de studio heb ik wel eens gezien. Als je daar wat bekende oud gediende een programma laat maken lijkt me dat alleen maar goed.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Laat Veronica vooral de focus houden op het hoofdkanaal. Zolang het hoofdkanaal een marginale zender blijft zal ieder subkanaal dit ook blijven. Ik vind Vintage Veronica een aardige zender, maar ik zie het niet uitgroeien tot een zender van betekenis.
Vintage Veronica is op TuneIn terug te vinden als Veronica Non-Stop.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 19 mei 2022 16:20 Vintage Veronica is op TuneIn terug te vinden als Veronica Non-Stop.
Daar is dan nog werk aan de winkel om de naamsverandering doorgevoerd te krijgen.
Plaats reactie