Veranderingen Joe

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

fnlradio

Re: Veranderingen Joe

Bericht door fnlradio »

BoazReitsema schreef: 06 aug 2024 20:40 Ik heb op die ene filmpje gezien van de coen en sander op instagram dat ze wel camera's hadden
De camera's worden alleen nu gebruikt voor korte fragmenten uit een radiouitzending.
Casper180

Bericht door Casper180 »

Joe staat inmiddels binnen bijna een jaar tijd op 7,1% marktaandeel. Nooit verwacht dat er voor hun format zoveel winst te behalen viel. Ik vond 5,8% in de laatste meting al knap. Nu de 5e grote zender in Nederland is al helemaal een prestatie!
repelsteel

Bericht door repelsteel »

https://www.radiofreak.nl/giel-beelen-k ... oe-nadoen/

Al 25 jaar zit Giel in het vak, maar hij begrijpt nog steeds niet dat commerciële radio betekent dat je radio maakt voor de gemene deler. Stoer dat hij iets heel anders probeert met YourSafeRadio, maar bij DPG gaan ze gewoon voor het grootst mogelijke publiek, net als Veronica, Radio 2 en Radio 10.

Of verwacht hij dat Radio 10 en Veronica nu hele experimentele radio gaan maken omdat ze anders teveel op JOE lijken? :lol:
Voor spannende nieuwe ontwikkelingen hebben we de publieke omroep. Maar Radio 2 doet zelf net zo hard mee aan de Joe-kopieën.

En wie valt daar ook alweer in in de ochtend?
Oortjes

Bericht door Oortjes »

repelsteel schreef: 08 aug 2024 18:54 https://www.radiofreak.nl/giel-beelen-k ... oe-nadoen/

Al 25 jaar zit Giel in het vak, maar hij begrijpt nog steeds niet dat commerciële radio betekent dat je radio maakt voor de gemene deler.
Commerciële radio is ook vrije radio waar eens wat anders mogelijk is. Dat bewijst Giel Beelen met zijn zender.

Dat Talpa en DPG dat niet zullen proberen, is zeker begrijpelijk.
Rock 'n roll is better than music!
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Oortjes schreef: 08 aug 2024 19:48
repelsteel schreef: 08 aug 2024 18:54 https://www.radiofreak.nl/giel-beelen-k ... oe-nadoen/

Al 25 jaar zit Giel in het vak, maar hij begrijpt nog steeds niet dat commerciële radio betekent dat je radio maakt voor de gemene deler.
Commerciële radio is ook vrije radio waar eens wat anders mogelijk is. Dat bewijst Giel Beelen met zijn zender.

Dat Talpa en DPG dat niet zullen proberen, is zeker begrijpelijk.
Onzin, commerciële radio is gewoon geld verdienen. Met wat ze bij YSR doen is anders en dat kan omdat de kosten laag zijn. Maar bij grote bedrijven als DPG en Talpa moeten gewoon geld verdienen simpel. En dan ga je het inderdaad commercieel bekijken.
Pot

Bericht door Pot »

Al 25 jaar zit Giel in het vak, maar hij begrijpt nog steeds niet dat commerciële radio betekent dat je radio maakt voor de gemene deler. Stoer dat hij iets heel anders probeert met YourSafeRadio, maar bij DPG gaan ze gewoon voor het grootst mogelijke publiek, net als Veronica, Radio 2 en Radio 10.

Of verwacht hij dat Radio 10 en Veronica nu hele experimentele radio gaan maken omdat ze anders teveel op JOE lijken? :lol:
Voor spannende nieuwe ontwikkelingen hebben we de publieke omroep. Maar Radio 2 doet zelf net zo hard mee aan de Joe-kopieën.

Mag ik weten waar je hebt gelezen dat o.a. R10 en Veronica experimentele radio moeten maken? Volgens mij ging het er vooral om dat zenders niet meer van eigen kracht/identiteit uitgaan, maar juist op andere zenders (JOE) willen lijken om dat daar nu succes mee te behalen is.

En waaruit blijkt dat Radio 2 meer op JOE is gaan lijken?
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Deradiokenner schreef: 08 aug 2024 20:28 Onzin, commerciële radio is gewoon geld verdienen. Met wat ze bij YSR doen is anders en dat kan omdat de kosten laag zijn. Maar bij grote bedrijven als DPG en Talpa moeten gewoon geld verdienen simpel. En dan ga je het inderdaad commercieel bekijken.
Als ik lees wat de etherfrequentie gekost heeft, denk ik niet dat bij YSR de kosten laag zijn. Ik begrijp dat bedrijven geld willen verdienen, maar commerciële radio is meer dan dat.

Overigens hoor ik liever zenders die geld willen verdienen, of in ieder geval een groot publiek willen trekken.
Rock 'n roll is better than music!
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Pot schreef: 08 aug 2024 22:04

Mag ik weten waar je hebt gelezen dat o.a. R10 en Veronica experimentele radio moeten maken? Volgens mij ging het er vooral om dat zenders niet meer van eigen kracht/identiteit uitgaan, maar juist op andere zenders (JOE) willen lijken om dat daar nu succes mee te behalen is.

Zoals je ziet is het iets dat ik me afvraag, Giel zegt nergens dat Radio 10,2 en Veronica gaan experimenteren.
Maar het lijkt me dat hij het niet over BNR en Slam! heeft als ie zegt dat zenders meer op Joe zijn gaan lijken.

Radio 2 en Joe vissen voor het overgrote deel in dezelfde vijver qua muziek. Dus Radio 2 is wel degelijk deels hetzelfde aan het doen als JOE.
Feivel

Bericht door Feivel »

Dit krijg je dus als je twee petten op hebt. Je schopt aan tegen het format van de zender waar je nu je vakantiebaantje hebt, ten gunste van die andere zender waar je een vaste baan hebt. En tegelijkertijd zeg je dat NPO Radio 2 een warm bad is. Met alle respect voor de staat van dienst van Giel, maar met deze uitspraken heeft hij zich onsterfelijk belachelijk bij mij gemaakt.

Komt nog bij: JOE doet het héél goed in de luisteronderzoeken. Waar staat Yoursafe in de luisteronderzoeken? Precies, ze doen niet mee. Als zenderbaas van een commercieel station zou je trouwens ook wel gek zijn om niet een stukje van de taart te willen.

(Doe trouwens niet alsof JOE dit format heeft uitgevonden: ik ken zenders in het buitenland die al jaren exact ditzelfde format hebben).
Roup01

Bericht door Roup01 »

Yoursfafe ik gok 0,2 of 0.3 marktaandeel. (schat ik, onofficieel). Omdat de zender nauwelijks aan marketing en een onduidelijke programmering heeft.
Deradiokenner

Roup01 schreef: 09 aug 2024 13:37 Yoursfafe ik gok 0,2 of 0.3 marktaandeel. (schat ik, onofficieel). Omdat de zender nauwelijks aan marketing en een onduidelijke programmering heeft.
Laten we het niet gaan vervuilen hier over voorspellingen en over een andere zender. Als het een linkje zou hebben naar Joe oké maar dit is totaal niet aan de orde. Vanavond is Joost waarschijnlijk op zender er staat non-stop in de programmering maar daar ga ik niet van uit. Joost mag van mij wel worden toegevoegd aan het team van JOE.
di-on-fm

Bericht door di-on-fm »

Roup01 schreef: 09 aug 2024 13:37 Yoursfafe ik gok 0,2 of 0.3 marktaandeel. (schat ik, onofficieel). Omdat de zender nauwelijks aan marketing en een onduidelijke programmering heeft.
Ik zelf denk ik 0,0%, misschien een keer een uitschieter naar 0,0%, maar daar blijft het dan bij 😉
Pot

Bericht door Pot »

repelsteel schreef: 09 aug 2024 11:55
Pot schreef: 08 aug 2024 22:04

Zoals je ziet is het iets dat ik me afvraag, Giel zegt nergens dat Radio 10,2 en Veronica gaan experimenteren.
Maar het lijkt me dat hij het niet over BNR en Slam! heeft als ie zegt dat zenders meer op Joe zijn gaan lijken.
Je zegt het alsof er geen middenweg is en dat is er zeker wel. Uiteindelijk doen zenders altijd wel aan experimenten. Denk aan Het Geluid of The Q-Escape Room. Dat had ook anders kunnen lopen.
repelsteel schreef: Radio 2 en Joe vissen voor het overgrote deel in dezelfde vijver qua muziek. Dus Radio 2 is wel degelijk deels hetzelfde aan het doen als JOE.
repelsteel schreef: Voor spannende nieuwe ontwikkelingen hebben we de publieke omroep. Maar Radio 2 doet zelf net zo hard mee aan de Joe-kopieën.
Ze vissen wel in dezelfde vijver, maar er is wel een verschil aan hetzelfde doen of iemand kopiëren. Zo ver ik weet bestaat Radio 2 langer dan JOE en heeft Radio 2 geen (grote) veranderingen doorgevoerd omdat JOE erbij kwam als concurrent.
Deradiokenner

Wie zit er op dit moment op JOE?
Roup01

Bericht door Roup01 »

Deradiokenner schreef: 09 aug 2024 18:48 Wie zit er op dit moment op JOE?
Dat kun je op de website lezen.

Of als je een gast of invaller bedoeld geen idee. Niet iedereen wil zich bekend maken.
Plaats reactie