Veranderingen Joe
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Joe
Hmm, de playlist van Joe is niet meer te bekijken op Relisten. Daar was goed te zien dat deze nog vrij beperkt is, daar zullen ze toch zoveel weken na de start wel eens wat in gaan schuiven? Iets minder veilig draaien, pak er wat meer vergeten platen bij en niet weer Queen, Phil Collins of Abba. Echt tof dat ze bijvoorbeeld Ace of Base draaien, maar het is alleen maar All That She Wants en The Sign. Draai dan ook Wheel Of Fortune en Happy Nation, of Cruel Summer!
Luister overigens met plezier naar Coen en Sander, ik hop 's ochtends niet meer van show naar show.
Luister overigens met plezier naar Coen en Sander, ik hop 's ochtends niet meer van show naar show.
Playlist (met diverse statistieken over de playlist) kun je ook vinden op https://www.wathoorjewaar.nl/station/joe/ :JoostV schreef: 14 jun 2024 09:43 Hmm, de playlist van Joe is niet meer te bekijken op Relisten. Daar was goed te zien dat deze nog vrij beperkt is, daar zullen ze toch zoveel weken na de start wel eens wat in gaan schuiven? Iets minder veilig draaien, pak er wat meer vergeten platen bij en niet weer Queen, Phil Collins of Abba. Echt tof dat ze bijvoorbeeld Ace of Base draaien, maar het is alleen maar All That She Wants en The Sign. Draai dan ook Wheel Of Fortune en Happy Nation, of Cruel Summer!
De afgelopen 8 weken heeft Joe in totaal 17.579 nummers gedraaid, bestaande uit 900 verschillende songs. Deze 900 tracks waren van 513 verschillende artiesten. Hetzelfde liedje hoor je hier ongeveer eens per 3 dagen. In de afgelopen 56 dagen heeft Joe 5 keer een uniek nummer gedraaid, een song die in deze periode maar eenmalig op de radio is geweest. Je wordt hier dus niet zo vaak verrast met een minder bekend nummer.
-
Thx, leuke site!
900 tracks is niet echt veel, interessante analyse die je deelt! Sommige nummers hoor ik echt elke dag opnieuw (vriendin heeft standaard Joe aan). Ik ben al op het punt aangekomen dat alleen al een ander nummer van dezelfde artiest zou helpen...NightBird schreef: 14 jun 2024 17:06Playlist (met diverse statistieken over de playlist) kun je ook vinden op https://www.wathoorjewaar.nl/station/joe/ :JoostV schreef: 14 jun 2024 09:43 Hmm, de playlist van Joe is niet meer te bekijken op Relisten. Daar was goed te zien dat deze nog vrij beperkt is, daar zullen ze toch zoveel weken na de start wel eens wat in gaan schuiven? Iets minder veilig draaien, pak er wat meer vergeten platen bij en niet weer Queen, Phil Collins of Abba. Echt tof dat ze bijvoorbeeld Ace of Base draaien, maar het is alleen maar All That She Wants en The Sign. Draai dan ook Wheel Of Fortune en Happy Nation, of Cruel Summer!
De afgelopen 8 weken heeft Joe in totaal 17.579 nummers gedraaid, bestaande uit 900 verschillende songs. Deze 900 tracks waren van 513 verschillende artiesten. Hetzelfde liedje hoor je hier ongeveer eens per 3 dagen. In de afgelopen 56 dagen heeft Joe 5 keer een uniek nummer gedraaid, een song die in deze periode maar eenmalig op de radio is geweest. Je wordt hier dus niet zo vaak verrast met een minder bekend nummer.
-
In Amerika zijn het nóg minder actieve titels zelfs, de helft bij classic hits stations.
Voor een hitstation zou deze lage rotatie van nymmers nog kunnen. Maar voor een oldies station?
Is wel erg weinig hoor. Nieuwe hits gaan minder snel vervelen da oude songs.
Dat vinden WIJ. Maar WIJ zijn geen gemiddelde luisteraar. De gemiddelde luisteraar weet Joe te vinden en waardeert het. Het is lang geleden ( als het al gebeurt is) dat een zender in zo’n korte tijd op ruim 5% marktaandeel stond. Ze zijn 9 maanden bezig. Veronica, 3FM, 100% , krijgen het lek maar niet boven en Joe stuift ze voorbij met een zorgvuldig en helder gekozen format, een fijne ochtendshow en marketing op orde. Het is een demonstratie van hoe je een zender in de markt zet.jessica schreef: 15 jun 2024 02:29 Voor een hitstation zou deze lage rotatie van nymmers nog kunnen. Maar voor een oldies station?
-
Dit heb je goed verwoord. Het is toch gek dat JOE al 5% marktaandeel heeft in zoveel maanden tijd. Ze doen dus iets heel goed daar.Dalet123 schreef: 15 jun 2024 08:29Dat vinden WIJ. Maar WIJ zijn geen gemiddelde luisteraar. De gemiddelde luisteraar weet Joe te vinden en waardeert het. Het is lang geleden ( als het al gebeurt is) dat een zender in zo’n korte tijd op ruim 5% marktaandeel stond. Ze zijn 9 maanden bezig. Veronica, 3FM, 100% , krijgen het lek maar niet boven en Joe stuift ze voorbij met een zorgvuldig en helder gekozen format, een fijne ochtendshow en marketing op orde. Het is een demonstratie van hoe je een zender in de markt zet.jessica schreef: 15 jun 2024 02:29 Voor een hitstation zou deze lage rotatie van nymmers nog kunnen. Maar voor een oldies station?
-
Volgend mij is die site niet goed, want je ziet onderaan bij ‘decennia’ dat bijvoorbeeld muziek uit de jaren 60 maar liefst 1% gedraaid wordt op JOE. En de de jaren 20 tot nu 5%. Nou, ik heb op JOE nog nooit een huidige top 40 hit gehoord.
De release dates komen uit een koppeling met spotify. De koppeling is niet altijd juist, wat een verkeerde datum kan opleveren. Maar vaker komt het doordat nummers opnieuw worden uitgebracht, waardoor de release date van een nummer veel recenter is dan de originele uitgave.Daanradiofan schreef: 15 jun 2024 10:50 Volgend mij is die site niet goed, want je ziet onderaan bij ‘decennia’ dat bijvoorbeeld muziek uit de jaren 60 maar liefst 1% gedraaid wordt op JOE. En de de jaren 20 tot nu 5%. Nou, ik heb op JOE nog nooit een huidige top 40 hit gehoord.
Nee, dat doen ze dus niet. De luisteraar van Joe wil herkenning, niet nieuwe muziek ontdekken. Het station wil "de muziek van je jeugd" draaien, maar leeft wel in het heden.jessica schreef: 15 jun 2024 02:29 Voor een hitstation zou deze lage rotatie van nymmers nog kunnen. Maar voor een oldies station?
Bovendien wordt de muziek zorgvuldig gepland. De luistertijd is nu 83 minuten. Als iemand zo kort luistert is de kans dat 'ie dezelfde gouwe ouwe 2 keer hoort binnen een maand tijd zeer klein. Een liedje kan makkelijk 6-10 keer voorbij komen in een ander tijdvak, zonder dat een luisteraar dat 2x hoort.
Zoals Dalet zegt: Joe doet gewoon heel veel goed. Ik zag gisteren C&S bij Studio Fussball bij de NPO. Ze doen een wk-pool. Dart mag dan uitgekauwd en voorspelbaar lijken voor de freaks die elke seconde verrast willen worden, maar het is wat heel veel mensen tof vinden. Net zoals met de muziek. Daar is gewoon een markt voor.
Het succes van Joe tot nu toe is volkomen verdiend.
Ik blijf het een groot wonder vinden: JOE staat nu in de Top 3 op Nederland.FM qua marktaandeel in mei. Alleen Q en 538 staan nog voor JOE. Natuurlijk niet helemaal een representatief beeld voor de hele radiomarkt, maar dit zijn ongelofelijk hoge cijfers voor een radiozender die pas negen maanden serieus bezig is.
-
Tja, als de elke dag Joshua Kadison wilt horen met Jessie zit je aan het goede adres bij JOE.
-
Los van een goede playlist en prima marketing, profiteren ze ook van de 103 FM frequentie, denk ik.
Mensen houden niet zo verandering en onvoorspelbaarheid. Kijk maar naar Sky.
Mensen houden niet zo verandering en onvoorspelbaarheid. Kijk maar naar Sky.
Timur is er weerDeradiokenner schreef: 13 jun 2024 16:04 Komt Timur nog een keer terug, ik dacht dat hij maar 1 week op vakantie ging maar ondertussen is dit alweer bijna 3 weken. Volgende week staat Daniel Smulders weer op de rol, of is Timur weer gestopt?