Ze gaan de muziekmix nu echt verbreden omdat het hier wordt geopperd. Qmusic was ook in hun eerste maanden flink aan het stijgen en toen kwam er ook een daling, zo blijft het telkens in beweging. Ze hebben bij DPG echt een lange adem en dus komt JOE er wel. 3,5 of 4,1 ik vind dat toch best knap voor een zender dat nog maar net is begonnen. En bedenk ook dat ze nog niet overal te horen zijn via het radioaanbod. Alleen als je dan een FM of DAB+ losse radio hebt. Maar ik heb bijvoorbeeld gewoon radio via mijn Ziggo box en daar zijn ze nog niet op te ontvangen. Ik dacht alleen op dit moment digitaal via Odido (tmobile)jessica schreef: 14 apr 2024 10:30Ik denk dat dit een dubbel signaal is dat er iets niet goed gaat bij Joe. De mensen zijn de muziekmix zat en luisteren steeds korter.Phoenix schreef: 14 apr 2024 08:30 Het ligt aan de luistertijd. Die is fors naar beneden gegaan. Een gevarieerde muziekmix is een instrument om de luistertijd te verlengen.
Het absoluut aantal luisteraars is wel gestegen namelijk.
Het luistert natuurlijk wel makkelijk weg, want allemaal bekende hits.
Ik kan het ook wel eens een half uurtje in de auto ophebben. Maar niet iedere dag en urenlang.
Kortom Joe heeft een goede start gemaakt, zijn nu aardig bekend. Ik denk dat ze nu iets aan de muziekmix moeten gaan doen, dit kan wel hun zusterstation Q-music in de weg gaan zitten. Dat is natuurlijk het dilemma.
Veranderingen Joe
Moderator: admin6
-
Re: Veranderingen Joe
Niemand gaat er denk ik vanuit dat ze de muziekmix gaan verbreden omdat wij het hier opperen. Maar iedereen mag er natuurlijk wel zijn of haar mening over geven. Dat maakt het radioforum ook zo mooi. Persoonlijk zou ik als ik bij de radio zou werken, in ieder geval iets aantrekken van de meningen hier. We hebben namelijk allemaal een ding gemeen, we houden van radio.Deradiokenner schreef: 14 apr 2024 10:59Ze gaan de muziekmix nu echt verbreden omdat het hier wordt geopperd. Qmusic was ook in hun eerste maanden flink aan het stijgen en toen kwam er ook een daling, zo blijft het telkens in beweging. Ze hebben bij DPG echt een lange adem en dus komt JOE er wel. 3,5 of 4,1 ik vind dat toch best knap voor een zender dat nog maar net is begonnen. En bedenk ook dat ze nog niet overal te horen zijn via het radioaanbod. Alleen als je dan een FM of DAB+ losse radio hebt. Maar ik heb bijvoorbeeld gewoon radio via mijn Ziggo box en daar zijn ze nog niet op te ontvangen. Ik dacht alleen op dit moment digitaal via Odido (tmobile)jessica schreef: 14 apr 2024 10:30Ik denk dat dit een dubbel signaal is dat er iets niet goed gaat bij Joe. De mensen zijn de muziekmix zat en luisteren steeds korter.Phoenix schreef: 14 apr 2024 08:30 Het ligt aan de luistertijd. Die is fors naar beneden gegaan. Een gevarieerde muziekmix is een instrument om de luistertijd te verlengen.
Ik kan het ook wel eens een half uurtje in de auto ophebben. Maar niet iedere dag en urenlang.
Kortom Joe heeft een goede start gemaakt, zijn nu aardig bekend. Ik denk dat ze nu iets aan de muziekmix moeten gaan doen, dit kan wel hun zusterstation Q-music in de weg gaan zitten. Dat is natuurlijk het dilemma.
Dat denk ik niet. De muziekmix lijkt mij wel degelijk reden dat mensen naar Joe luisteren. Op mijn leeftijd (en ouder) wordt muziek uit de vorige eeuw echt leuk gevonden.Pépé schreef: 14 apr 2024 08:18 Ik vraag het me af of ze dan luisteraars kwijt raken. Ik geloof wel dat er mensen zijn die naar Joe luisteren omdat er minder gepraat wordt dan bijv. bij een Radio 10, maar niet vanwege de muziekmix.
Rock 'n roll is better than music!
Hopelijk schieten ze bij Joe niet zo snel in paniek. Eén week scoort Joe 4,1% en een week later is dat 3,6%. Daarom zou Joe het muziekbeleid moeten aanpassen? Dat lijkt mij niet. Joe scoort al maanden stabiel en keurig voor een nieuw station. Nu even wachten wat de komst van Coen & Sander gaat doen. Meerdere componenten op het zelfde moment aanpassen kan funest zijn.jessica schreef: 14 apr 2024 10:30Ik denk dat dit een dubbel signaal is dat er iets niet goed gaat bij Joe. De mensen zijn de muziekmix zat en luisteren steeds korter.Phoenix schreef: 14 apr 2024 08:30 Het ligt aan de luistertijd. Die is fors naar beneden gegaan. Een gevarieerde muziekmix is een instrument om de luistertijd te verlengen.
God is a DJ
JOE heeft op dit moment ook niet de programma’s om snel door te groeien. Vers bloed kan wat dat betreft geen kwaad. Maar voor de rest stijgt het bereik nog wel. Het valt wel op dat zenders die in bereik groeien, vaak dalen in luistertijd. Dit geldt niet alleen voor JOE. Wellicht luisteren de nieuwe luisteraars maar gedeeltelijk naar JOE en vooral naar een andere, vaste zender. Onder aan de streep daalt het marktaandeel, doordat luistertijd veel te belangrijk wordt gemaakt in het marktaandeel.Phoenix schreef: 14 apr 2024 16:11Hopelijk schieten ze bij Joe niet zo snel in paniek. Eén week scoort Joe 4,1% en een week later is dat 3,6%. Daarom zou Joe het muziekbeleid moeten aanpassen? Dat lijkt mij niet. Joe scoort al maanden stabiel en keurig voor een nieuw station. Nu even wachten wat de komst van Coen & Sander gaat doen. Meerdere componenten op het zelfde moment aanpassen kan funest zijn.jessica schreef: 14 apr 2024 10:30Ik denk dat dit een dubbel signaal is dat er iets niet goed gaat bij Joe. De mensen zijn de muziekmix zat en luisteren steeds korter.Phoenix schreef: 14 apr 2024 08:30 Het ligt aan de luistertijd. Die is fors naar beneden gegaan. Een gevarieerde muziekmix is een instrument om de luistertijd te verlengen.
Maar dat laatste is dan ook vooral een frustratiepunt voor mij.
Ik ben een van die mensen. Maar laat helder zijn dat ik niet het idee heb dat het op korte termijn gaat gebeuren.Vanjeafisharder schreef: 12 apr 2024 17:50 Voor wie hier dachten het format wel opgerekt zou gaan worden met muziek na 2000 komen bedrogen uit helaas....https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... we-muziek/
Onderstaande door rutgrrr aangehaalde quote gaat ook vooral over 'op dit moment'. Het lijkt mij een verstandige keuze 'voor dit moment', maar niet voor de lange termijn.
rutgrrr schreef: 12 apr 2024 19:02 Kweenie, Rob Ester zegt:
“Wij hebben op dit moment echt gekozen voor muziek van vóór 2000. Op welk moment van de dag je ook luistert, je moet meteen horen dat het Joe is.’’
Dat lees ik als ruimte laten voor aanpassingen in de toekomst. Maar we zullen zien...eh horen!
- Knite Force
En dan kun je ook niets meer meten.Phoenix schreef: 14 apr 2024 16:11 Meerdere componenten op het zelfde moment aanpassen kan funest zijn.
Ik luister wel degelijk vanwege de prettige muziekmix van uptempo en ballads (zonder veel 'rockgitaren') en de top 40 hits van nu niet te hoeven horen.Oortjes schreef: 14 apr 2024 11:41Dat denk ik niet. De muziekmix lijkt mij wel degelijk reden dat mensen naar Joe luisteren. Op mijn leeftijd (en ouder) wordt muziek uit de vorige eeuw echt leuk gevonden.Pépé schreef: 14 apr 2024 08:18 Ik vraag het me af of ze dan luisteraars kwijt raken. Ik geloof wel dat er mensen zijn die naar Joe luisteren omdat er minder gepraat wordt dan bijv. bij een Radio 10, maar niet vanwege de muziekmix.
Deze weekmeting 'gewoon' weer op 4%Phoenix schreef: 14 apr 2024 16:11Hopelijk schieten ze bij Joe niet zo snel in paniek. Eén week scoort Joe 4,1% en een week later is dat 3,6%. Daarom zou Joe het muziekbeleid moeten aanpassen? Dat lijkt mij niet. Joe scoort al maanden stabiel en keurig voor een nieuw station. Nu even wachten wat de komst van Coen & Sander gaat doen. Meerdere componenten op het zelfde moment aanpassen kan funest zijn.jessica schreef: 14 apr 2024 10:30Ik denk dat dit een dubbel signaal is dat er iets niet goed gaat bij Joe. De mensen zijn de muziekmix zat en luisteren steeds korter.Phoenix schreef: 14 apr 2024 08:30 Het ligt aan de luistertijd. Die is fors naar beneden gegaan. Een gevarieerde muziekmix is een instrument om de luistertijd te verlengen.
-
Ja maar hoger dan 4 procent wil nog niet uitkomen zal pas gebeuren als Coen en Sander beginnen denk iklion schreef: 17 apr 2024 14:24Deze weekmeting 'gewoon' weer op 4%Phoenix schreef: 14 apr 2024 16:11Hopelijk schieten ze bij Joe niet zo snel in paniek. Eén week scoort Joe 4,1% en een week later is dat 3,6%. Daarom zou Joe het muziekbeleid moeten aanpassen? Dat lijkt mij niet. Joe scoort al maanden stabiel en keurig voor een nieuw station. Nu even wachten wat de komst van Coen & Sander gaat doen. Meerdere componenten op het zelfde moment aanpassen kan funest zijn.jessica schreef: 14 apr 2024 10:30
Ik denk dat dit een dubbel signaal is dat er iets niet goed gaat bij Joe. De mensen zijn de muziekmix zat en luisteren steeds korter.
-
Ik hoorde vanmiddag bij Kai wel 2 nummers die je niet vaak hoort op JOE.’ Now that we found love’ van ‘Third world’. En ‘absolute’ van ‘Scritti Politti’. Dat is wel een goeie toevoeging toch? Platen draaien die je niet zo vaak meer hoort in plaats van standaard ‘everywhere’ van Fleetwood mac.
Ik zou dit geen vergeten hits noemen.... Past prima binnen het huidige muziekbeleid.Daanradiofan schreef: 17 apr 2024 18:36 Ik hoorde vanmiddag bij Kai wel 2 nummers die je niet vaak hoort op JOE.’ Now that we found love’ van ‘Third world’. En ‘absolute’ van ‘Scritti Politti’. Dat is wel een goeie toevoeging toch? Platen draaien die je niet zo vaak meer hoort in plaats van standaard ‘everywhere’ van Fleetwood mac.
Rock 'n roll is better than music!
-
Gister middag werd ook Copacabana (At The Copa)Daanradiofan schreef: 17 apr 2024 18:36 Ik hoorde vanmiddag bij Kai wel 2 nummers die je niet vaak hoort op JOE.’ Now that we found love’ van ‘Third world’. En ‘absolute’ van ‘Scritti Politti’. Dat is wel een goeie toevoeging toch? Platen draaien die je niet zo vaak meer hoort in plaats van standaard ‘everywhere’ van Fleetwood mac.
BARRY MANILOW gedraaid hoor je ook niet vaak meer
Third world draait Joe al heel lang . Edwin Diergaarde draaide die plaat vandaag ook op 10.Oortjes schreef: 17 apr 2024 18:49Ik zou dit geen vergeten hits noemen.... Past prima binnen het huidige muziekbeleid.Daanradiofan schreef: 17 apr 2024 18:36 Ik hoorde vanmiddag bij Kai wel 2 nummers die je niet vaak hoort op JOE.’ Now that we found love’ van ‘Third world’. En ‘absolute’ van ‘Scritti Politti’. Dat is wel een goeie toevoeging toch? Platen draaien die je niet zo vaak meer hoort in plaats van standaard ‘everywhere’ van Fleetwood mac.
-
Dat zijn gewoon hele mainstream 80's die hier genoemd worden. Ze zijn de muziek wel aan het uitbreiden binnen de gekozen genres merk ik wel. Het zal echt geen White Soxx met Versailles worden of Howard Jones met Life in One Day worden als tracks, maar er is meer wat je niet veel hoort maar wel gewoon gedraaid kan worden.