Veranderingen Joe
Moderator: admin6
-
Re: Veranderingen Joe
In de recente luistercijfers zakt Joe van 4,1 % naar 3,5 %. Dit zegt al genoeg. Wil Joe blijven scoren en een geduchte concurrent van Radio 10 blijven, dan zal de playlist breder moeten worden.
Waarom zou dat niet liggen aan een wekelijkse schommeling of misschien aan meer presentatie?
Er is weleens eerder een daling van een weekje geweest. Als dit nog maandcijfers waren had dit een ander verhaal geweest. Een concurrent van R10 vind ik Joe zeker niet want Joe is geen 'allertijden station' maar een oldies station, dus brengt iets unieks landelijk op FM waar behoefte aan is en er niet meer was nadat R10 niet meer als oldies station door het leven ging en R10 Gold gewoon R10 werd. Veronica en 10 zijn dan eerder concurrenten van elkaar en Joe doet het nog altijd beter als Veronica.Vincent Bredenoord schreef: 13 apr 2024 14:57 In de recente luistercijfers zakt Joe van 4,1 % naar 3,5 %. Dit zegt al genoeg. Wil Joe blijven scoren en een geduchte concurrent van Radio 10 blijven, dan zal de playlist breder moeten worden.
-
Radio Veronica is meer rock georiënteerd dan Radio 10. In dat opzicht zijn Joe en 10 eerder concurrenten, waarvan ik 10 momenteel de beste van de twee vindt, gezien de afwisseling in de playlist.lion schreef: 13 apr 2024 15:24Er is weleens eerder een daling van een weekje geweest. Als dit nog maandcijfers waren had dit een ander verhaal geweest. Een concurrent van R10 vind ik Joe zeker niet want Joe is geen 'allertijden station' maar een oldies station, dus brengt iets unieks landelijk op FM waar behoefte aan is en er niet meer was nadat R10 niet meer als oldies station door het leven ging en R10 Gold gewoon R10 werd. Veronica en 10 zijn dan eerder concurrenten van elkaar en Joe doet het nog altijd beter als Veronica.Vincent Bredenoord schreef: 13 apr 2024 14:57 In de recente luistercijfers zakt Joe van 4,1 % naar 3,5 %. Dit zegt al genoeg. Wil Joe blijven scoren en een geduchte concurrent van Radio 10 blijven, dan zal de playlist breder moeten worden.
Dit vind geen al te sterke analyse. Ik haal nergens uit de cijfers dat dit aan muziekkeuze ligt. Het kan net zo goed een zich herstellende onnauwkeurigheid in de meting zijn of een totaal andere reden hebben.Vincent Bredenoord schreef: 13 apr 2024 14:57 In de recente luistercijfers zakt Joe van 4,1 % naar 3,5 %. Dit zegt al genoeg. Wil Joe blijven scoren en een geduchte concurrent van Radio 10 blijven, dan zal de playlist breder moeten worden.
Dat jij en ik vinden dat de playlist wel wat breder mag, wil niet zeggen dat veel luisteraars dat (nu al) vinden.
Rock 'n roll is better than music!
-
Ik deel je mening.Oortjes schreef: 13 apr 2024 17:35Dit vind geen al te sterke analyse. Ik haal nergens uit de cijfers dat dit aan muziekkeuze ligt. Het kan net zo goed een zich herstellende onnauwkeurigheid in de meting zijn of een totaal andere reden hebben.Vincent Bredenoord schreef: 13 apr 2024 14:57 In de recente luistercijfers zakt Joe van 4,1 % naar 3,5 %. Dit zegt al genoeg. Wil Joe blijven scoren en een geduchte concurrent van Radio 10 blijven, dan zal de playlist breder moeten worden.
Dat jij en ik vinden dat de playlist wel wat breder mag, wil niet zeggen dat veel luisteraars dat (nu al) vinden.
Vincent Bredenoord schreef: 13 apr 2024 15:53Radio Veronica is meer rock georiënteerd dan Radio 10. In dat opzicht zijn Joe en 10 eerder concurrenten, waarvan ik 10 momenteel de beste van de twee vindt, gezien de afwisseling in de playlist.lion schreef: 13 apr 2024 15:24Er is weleens eerder een daling van een weekje geweest. Als dit nog maandcijfers waren had dit een ander verhaal geweest. Een concurrent van R10 vind ik Joe zeker niet want Joe is geen 'allertijden station' maar een oldies station, dus brengt iets unieks landelijk op FM waar behoefte aan is en er niet meer was nadat R10 niet meer als oldies station door het leven ging en R10 Gold gewoon R10 werd. Veronica en 10 zijn dan eerder concurrenten van elkaar en Joe doet het nog altijd beter als Veronica.Vincent Bredenoord schreef: 13 apr 2024 14:57 In de recente luistercijfers zakt Joe van 4,1 % naar 3,5 %. Dit zegt al genoeg. Wil Joe blijven scoren en een geduchte concurrent van Radio 10 blijven, dan zal de playlist breder moeten worden.
Ik niet, daarom luisterde ik al jaren niet meer naar 10 en sinds de start van Joe wel naar Joe omdat ik daar ook muziek hoor die 10 juist niet meer draaid.
lion schreef: 13 apr 2024 19:44 Radio Veronica is meer rock georiënteerd dan Radio 10. In dat opzicht zijn Joe en 10 eerder concurrenten, waarvan ik 10 momenteel de beste van de twee vindt, gezien de afwisseling in de playlist.
Ik niet, daarom luisterde ik al jaren niet meer naar 10 en sinds de start van Joe wel naar Joe omdat ik daar ook muziek hoor die 10 juist niet meer draaid.
Dit is allemaal perceptie. Radio10 draait ongeveer 98% van de liedjes die ook op Joe draaien alleen in een minder grote rotatie en misschien soms in de nacht zodat jij hem mist. Radio10 heeft de bredere muziekmix. Persoonlijk maakt het dat voor mij interessanter dan Joe.
Radio 10 is ook minimaal 2x zo groot als Joe. Ik zie Joe nooit boven de 5% komen met dit format. Dus maar beperkt concurrent van Radio10 nu.
Ik denk ook dat Joe met dit format niet boven de 5% uit gaat komen. De meeste 40 en 50 plussers die ik ken horen zo nu en dan graag ook eens wat nieuwere nummers tussendoor en niet alleen maar die uitgekouwde muziek van vroeger. Er is vast een doelgroep voor ongetwijfeld, maar te klein om het Radio 10 en Radio 2 echt lastig te maken. Ook passen een Kai Merckx en Coen & Sander totaal niet bij een station wat uitsluitend oldies draait als je het mij vraagt. Ik zou gewoon de 00's en 10's er ook bij betrekken, ook al word je dan een slap aftreksel van Radio 10. Q-Music en 538 hebben ook aangetoond prima naast elkaar te kunnen leven.jessica schreef: 13 apr 2024 20:04lion schreef: 13 apr 2024 19:44 Radio Veronica is meer rock georiënteerd dan Radio 10. In dat opzicht zijn Joe en 10 eerder concurrenten, waarvan ik 10 momenteel de beste van de twee vindt, gezien de afwisseling in de playlist.
Dit is allemaal perceptie. Radio10 draait ongeveer 98% van de liedjes die ook op Joe draaien alleen in een minder grote rotatie en misschien soms in de nacht zodat jij hem mist. Radio10 heeft de bredere muziekmix. Persoonlijk maakt het dat voor mij interessanter dan Joe.
Radio 10 is ook minimaal 2x zo groot als Joe. Ik zie Joe nooit boven de 5% komen met dit format. Dus maar beperkt concurrent van Radio10 nu.
Wellicht dat Joe dat wat extra luisteraars op kan leveren, hoewel er ook af zouden vallen. De uniciteit wordt immers minder dan. Zou het Q Music en Joe samen ook meer luisteraars opleveren?Pépé schreef: 13 apr 2024 21:15 Ik zou gewoon de 00's en 10's er ook bij betrekken, ook al word je dan een slap aftreksel van Radio 10. Q-Music en 538 hebben ook aangetoond prima naast elkaar te kunnen leven.
Rock 'n roll is better than music!
Ik vraag het me af of ze dan luisteraars kwijt raken. Ik geloof wel dat er mensen zijn die naar Joe luisteren omdat er minder gepraat wordt dan bijv. bij een Radio 10, maar niet vanwege de muziekmix. Er zijn ook gebieden in Nederland waar maar één van de twee zenders op fm is te ontvangen.Oortjes schreef: 13 apr 2024 22:34Wellicht dat Joe dat wat extra luisteraars op kan leveren, hoewel er ook af zouden vallen. De uniciteit wordt immers minder dan. Zou het Q Music en Joe samen ook meer luisteraars opleveren?Pépé schreef: 13 apr 2024 21:15 Ik zou gewoon de 00's en 10's er ook bij betrekken, ook al word je dan een slap aftreksel van Radio 10. Q-Music en 538 hebben ook aangetoond prima naast elkaar te kunnen leven.
Daarnaast valt het denk ik wel mee met het feit dat ze Q-music gaan beconcurreren als ze 00's en 10's draaien. Ik zou op Joe namelijk wel voor een wat ander genre kiezen (minder dance en zeker geen trance).
- Le Son Dancefloor
joe kan 8% scoren met dit formatPépé schreef: 13 apr 2024 21:15Ik denk ook dat Joe met dit format niet boven de 5% uit gaat komen. De meeste 40 en 50 plussers die ik ken horen zo nu en dan graag ook eens wat nieuwere nummers tussendoor en niet alleen maar die uitgekouwde muziek van vroeger. Er is vast een doelgroep voor ongetwijfeld, maar te klein om het Radio 10 en Radio 2 echt lastig te maken. Ook passen een Kai Merckx en Coen & Sander totaal niet bij een station wat uitsluitend oldies draait als je het mij vraagt. Ik zou gewoon de 00's en 10's er ook bij betrekken, ook al word je dan een slap aftreksel van Radio 10. Q-Music en 538 hebben ook aangetoond prima naast elkaar te kunnen leven.jessica schreef: 13 apr 2024 20:04lion schreef: 13 apr 2024 19:44 Radio Veronica is meer rock georiënteerd dan Radio 10. In dat opzicht zijn Joe en 10 eerder concurrenten, waarvan ik 10 momenteel de beste van de twee vindt, gezien de afwisseling in de playlist.
Het ligt aan de luistertijd. Die is fors naar beneden gegaan. Een gevarieerde muziekmix is een instrument om de luistertijd te verlengen.Oortjes schreef: 13 apr 2024 17:35Dit vind geen al te sterke analyse. Ik haal nergens uit de cijfers dat dit aan muziekkeuze ligt. Het kan net zo goed een zich herstellende onnauwkeurigheid in de meting zijn of een totaal andere reden hebben.Vincent Bredenoord schreef: 13 apr 2024 14:57 In de recente luistercijfers zakt Joe van 4,1 % naar 3,5 %. Dit zegt al genoeg. Wil Joe blijven scoren en een geduchte concurrent van Radio 10 blijven, dan zal de playlist breder moeten worden.
Het absoluut aantal luisteraars is wel gestegen namelijk.
God is a DJ
Ik denk dat dit een dubbel signaal is dat er iets niet goed gaat bij Joe. De mensen zijn de muziekmix zat en luisteren steeds korter.Phoenix schreef: 14 apr 2024 08:30 Het ligt aan de luistertijd. Die is fors naar beneden gegaan. Een gevarieerde muziekmix is een instrument om de luistertijd te verlengen.
Het absoluut aantal luisteraars is wel gestegen namelijk.
Het luistert natuurlijk wel makkelijk weg, want allemaal bekende hits.
Ik kan het ook wel eens een half uurtje in de auto ophebben. Maar niet iedere dag en urenlang.
Kortom Joe heeft een goede start gemaakt, zijn nu aardig bekend. Ik denk dat ze nu iets aan de muziekmix moeten gaan doen, dit kan wel hun zusterstation Q-music in de weg gaan zitten. Dat is natuurlijk het dilemma.
-
Dat hoeft Q niet in de weg te gaan zitten als ze maar binnen hun muziek decennia blijven zitten.