Veranderingen Joe

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Veranderingen Joe

Bericht door Pot »

Vanjeafisharder schreef: 08 dec 2023 20:01 Waarom denkt iedereen dat toch, ze hebben duidelijk een visitekaartje afgegeven hoe het gaat klinken, behalve dan nog zonder de DJ's. Dan ga je toch niet een hele andere muzikale koers varen als er ineens wel DJ's zijn, met alle gevolgen van dien voor de luistercijfers. De visie was en is volgens mij nog altijd 'voor de frisse veertiger' en zijn uitgekomen op dit passende muziekbeleid. Stel dat ik een luisteraar ben, dan zou ik me genaaid voelen als 'mijn station' in de loop van volgend jaar ineens heel anders gaat klinken en je ook muziek van na 1990 en nieuwer voorbij hoort komen, daar heb zit ik dan niet op te wachten, dat was niet zoals ze mij overtuigd hebben om naar dit station te luisteren middels de hele branding waar het station nu zo succesvol in is.
Dat frisse 40'ers verhaal is gewoon een marketingtrucje. En wellicht de 70s/80s/90s ook. De begin 40'er van nu is geboren in de jaren '80 en heeft de jaren '90 pas muzikaal echt meegemaakt. En ik snap wat je daarna zegt, maar JOE wil uiteindelijk wél gewoon een relevant station worden voor de 40'er. Dan is verjonging best wel logisch.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ze gaan niet hun aandacht verleggen buiten de 80’s/90’s daar komen geen 00’s en 10’s bij. Ik bedoelde meer dat ze ook wat meer gaan draaien de hits die niet zo grijs gedraaid worden dus buiten de geijkte hits. Dus de playlist wordt verruimd binnen hun format.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Pot schreef: 08 dec 2023 20:51
Vanjeafisharder schreef: 08 dec 2023 20:01 Waarom denkt iedereen dat toch, ze hebben duidelijk een visitekaartje afgegeven hoe het gaat klinken, behalve dan nog zonder de DJ's. Dan ga je toch niet een hele andere muzikale koers varen als er ineens wel DJ's zijn, met alle gevolgen van dien voor de luistercijfers.
Dan is verjonging best wel logisch.
Die verjonging is over tien jaar best logisch, maar voorlopig geldt wat Vanjeafisharder zegt. Het muziekformat is bepaald en blijft voorlopig zo. Dat is verstandig, want zeer succesvol.
Rock 'n roll is better than music!
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Deradiokenner schreef: 08 dec 2023 21:09 Ze gaan niet hun aandacht verleggen buiten de 80’s/90’s daar komen geen 00’s en 10’s bij. Ik bedoelde meer dat ze ook wat meer gaan draaien de hits die niet zo grijs gedraaid worden dus buiten de geijkte hits. Dus de playlist wordt verruimd binnen hun format.
Dat denk ik ook, en dat is alleen maar goed want anders krijg je dus echt random dezelfde liedjes in een andere volgorde elke dag. Ik hoor nu ook wel wat andere muziek dan in hun begin weken dus daar zijn ze nu al mee bezig.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Vanjeafisharder schreef: 08 dec 2023 22:41 Dat denk ik ook, en dat is alleen maar goed want anders krijg je dus echt random dezelfde liedjes in een andere volgorde elke dag. Ik hoor nu ook wel wat andere muziek dan in hun begin weken dus daar zijn ze nu al mee bezig.
Dat is inderdaad goed, want anders gebeurt hetzelfde als wat Veronica een jaar of tien - vijftien terug overkomen is. Continu dezelfde liedjes in een net wat andere volgorde worden luisteraars na enige tijd spuugzat.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Oortjes schreef: 08 dec 2023 22:55
Vanjeafisharder schreef: 08 dec 2023 22:41 Dat denk ik ook, en dat is alleen maar goed want anders krijg je dus echt random dezelfde liedjes in een andere volgorde elke dag. Ik hoor nu ook wel wat andere muziek dan in hun begin weken dus daar zijn ze nu al mee bezig.
Dat is inderdaad goed, want anders gebeurt hetzelfde als wat Veronica een jaar of tien - vijftien terug overkomen is. Continu dezelfde liedjes in een net wat andere volgorde worden luisteraars na enige tijd spuugzat.
Geef eerlijk toe dat Veronica op dit moment wel
Gevarieerde draait dan Joe
Deradiokenner

En ze zijn toch groter dan Veronica.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Vliegendereporter schreef: 08 dec 2023 23:24 Geef eerlijk toe dat Veronica op dit moment wel
Gevarieerde draait dan Joe
Zeker. Het is alleen wel zo breed dat weinigen zich direct aangesproken voelen en de presentatie is ronduit belabberd op veel uren. Bij Joe weet je wat je krijgt en is de presentatie top, net als bij Veronica twintig jaar terug.
Daan_17

Bericht door Daan_17 »

De Nachtwacht schreef: 08 dec 2023 16:35 Ik had eigenlijk nog wel een overstapper verwacht, maar iedereen lijkt bij Q te blijven (behalve Kimberly misschien, die er nu al zit). Toch benieuwd of ze de rest van de programmering voorlopig gaan vullen met (bijvoorbeeld) Daniël Smulders, Edwin Noorlander (die zou dan wel op 2 stations te horen zijn) en/of Joey Hereman, of dat er toch nog iemand van buitenaf komt.
Ik had een overstap van Martijn Kolkman verwacht. Past ook perfect op Joe. Zou ik daar graag willen horen.
Morrison

Bericht door Morrison »

Oortjes schreef: 09 dec 2023 09:02 Zeker. Het is alleen wel zo breed dat weinigen zich direct aangesproken voelen en de presentatie is ronduit belabberd op veel uren. Bij Joe weet je wat je krijgt en is de presentatie top, net als bij Veronica twintig jaar terug.
De presentatie is top? Aan welke dj's denk je dan?

Bij Joe weet je inderdaad wat je krijgt; iedere dag dezelfde nummers in een andere volgorde :))
Dalet123

Bericht door Dalet123 »

Morrison schreef: 09 dec 2023 11:48
Oortjes schreef: 09 dec 2023 09:02 Zeker. Het is alleen wel zo breed dat weinigen zich direct aangesproken voelen en de presentatie is ronduit belabberd op veel uren. Bij Joe weet je wat je krijgt en is de presentatie top, net als bij Veronica twintig jaar terug.

Bij Joe weet je inderdaad wat je krijgt; iedere dag dezelfde nummers in een andere volgorde :))
En daarmee lijken ze bij Joe veel beter te snappen wat het publiek wil.
Roel_

Bericht door Roel_ »

Dalet123 schreef: 09 dec 2023 12:36
Morrison schreef: 09 dec 2023 11:48

En daarmee lijken ze bij Joe veel beter te snappen wat het publiek wil.
Ja, eenheidsworst. Mijn hond wil ook alleen maar Rodi worst, de rest vindt hij niet zo lekker.
I.LOVE.MUSIC
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Gelukkig hebben ze de 4% gehaald met hun eigen visie, en niet met de onze ;-)
Deradiokenner

Daan_17 schreef: 09 dec 2023 10:52
De Nachtwacht schreef: 08 dec 2023 16:35 Ik had eigenlijk nog wel een overstapper verwacht, maar iedereen lijkt bij Q te blijven (behalve Kimberly misschien, die er nu al zit). Toch benieuwd of ze de rest van de programmering voorlopig gaan vullen met (bijvoorbeeld) Daniël Smulders, Edwin Noorlander (die zou dan wel op 2 stations te horen zijn) en/of Joey Hereman, of dat er toch nog iemand van buitenaf komt.
Ik had een overstap van Martijn Kolkman verwacht. Past ook perfect op Joe. Zou ik daar graag willen horen.
Ja die had ik echt wel verwacht. Die zit nog bij Q the party. Wellicht zit er meer in de pijpleiding bij JOE. Maar Martijn lijkt mij meer een zzp’er dan dat hij bij Talpa onder contract staat.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Morrison schreef: 09 dec 2023 11:48 De presentatie is top? Aan welke dj's denk je dan?
Eline la Croix, Daniel Smulders, Edwin Noorlander en Lars Boele. En Jeroen Latijnhouwers als nieuwsman.
Plaats reactie