Veranderingen Joe

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
C90

Re: Veranderingen Joe

Bericht door C90 »

slam538q schreef: 01 okt 2023 15:19
C90 schreef: 01 okt 2023 14:50
slam538q schreef: 01 okt 2023 13:02

In de top2000 staan veel nummers waar herineringen aan is. Dus niet altijd radiogeschikt. Zoals nummers die passen bij een uitvaart of kindermuziek. Of nummers die maar gedeelte van het jaar gedraaid kunnen worden zoals kerstmuziek of zomer muziek.
Dan kan radio 10 de top 4000 ook afschaffen ?
Zeker niet. Maar t bijzondere aan een lijst is dat je nummers hoort die mensen mooi vinden, en niet per see zo commercieel zijn.
En dan is de discussie weer waar we begonnen. Dat mensen best wel andere nummers willen horen dan alleen de top 10… toch?
slam538q

Bericht door slam538q »

C90 schreef: 01 okt 2023 15:42

Zeker niet. Maar t bijzondere aan een lijst is dat je nummers hoort die mensen mooi vinden, en niet per see zo commercieel zijn.
En dan is de discussie weer waar we begonnen. Dat mensen best wel andere nummers willen horen dan alleen de top 10… toch?
Dat is idd de discussie. Krijg je een discussie over of het commercieel veel of weinig luisteraars hebt
Roel_

Bericht door Roel_ »

C90 schreef: 01 okt 2023 15:42

Lijkt me wel, maar commerciële radio stations willen op "safe" spelen. Stel je voor dat de luisteraar gaat zappen, dus dan alleen maar klappers en uitgekouwde hits aan één stuk door...
Je bent ouder en je wil wat...
Feivel

Bericht door Feivel »

Roel_ schreef: 30 sep 2023 23:20
Dalet123 schreef: 30 sep 2023 23:17 Dus: de zenders die je beschrijft ( zoals Sky ) zijn al jaren heel populair, maar het trekt jou niet. Dat is de conclusie toch?
Bijna, deze zenders zijn heel populair bij mensen die radio alleen op de achtergrond aan hebben staan. Luisteren wil ik het niet noemen.
Mensen die een beetje van radio houden, die vinden Joe en Sky niet spannend genoeg. Misschien dat met Coen en Sander en alles wat er nog aan zit te komen dat het een echt radiostation wordt, maar dat is nog even afwachten.
Doe mij als zendermanager maar een publiek dat mij elke dag trouw als behang aan zet en lang luistert. Liever die mensen dan de radiofreaks op dit forum, die bij alles wat ze niet bevalt uitschakelen -bloos . Dat is namelijk hoe je geld verdient!
Roel_

Bericht door Roel_ »

Feivel schreef: 01 okt 2023 16:33 Doe mij als zendermanager maar een publiek dat mij elke dag trouw als behang aan zet en lang luistert. Liever die mensen dan de radiofreaks op dit forum, die bij alles wat ze niet bevalt uitschakelen -bloos . Dat is namelijk hoe je geld verdient!
Nee, dat is niet hoe je geld verdient. Een behang zender zal misschien wel veel luisteraars trekken, maar de luistertijd zal altijd tegenvallen en dus ook het marktaandeel. Dat was volgens mij ook het betoog van Jessica.

Over mij hoef je je geen zorgen te maken. Er blijft genoeg interessante radio over voor mij.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Roel_ schreef: 01 okt 2023 12:50 Ja inderdaad, het puur op "safe" spelen van veel radiozenders daar scoor je misschien op de korte termijn mee, maar echte binding met luisteraars krijg je daardoor niet. Radio 2 heeft met de Top2000 bewezen wel binding te kunnen maken met veel luisteraars. Er gaan dan zelfs duizenden mensen naar het mediapark in Hilversum voor het top 2000 café.
Binding met de luisteraars krijg je dan dus ook door je DJs en akties. En Joe gaat daar heel goed in zijn. Kijk even bij de belgische collega's en je ziet wat er ook in NL kan.

Overigens is 69 minuten luistertijd al 3 reclameblokken meepakken. Dan kan je minder marktaandeel hebben maar als je bereik groot genoeg is (en Joe heeft voor een startende zender echt al een fantastisch bereik), dan komt de boodschap bij genoeg mensen aan.
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
Roel_

Bericht door Roel_ »

Leuk die Joe verheerlijking. Die zender heeft nog niets bewezen en wordt werkelijk al de hemel in geprezen. Laten we gewoon even afwachten en later weten we of deze zender daadwerkelijk iets toevoegt. DJ's, acties, betere muziek mix. Het kan op verschillende manieren.
C90

Bericht door C90 »

slam538q schreef: 01 okt 2023 13:02 In de top2000 staan veel nummers waar herineringen aan is. Dus niet altijd radiogeschikt.
Dat is toch de kracht. Daarom draaien stations toch 70s 80s etc als format. En daarom programmeren veel stations ook psychseasonal? Nummers op de playlist in dd periode waar ze oorspronkelijk n hit waren?
Streamer045

Bericht door Streamer045 »

Ik vond de zondag opvallend, haddaway - whatslove en dan de Rolling Stones - angie! Voor een classic zender zeer opmerklijk
WFNX

Bericht door WFNX »

Ik luister op zich graag naar Joe, maar ik stoor me wel aan het repeterende karakter van dezelfde platen, heb nu Hotel California en Gangsta's paradise meermaals in slechts een paar dagen gehoord. Zelfs mijn vriendin -die dol op classics is en normaal er niet genoeg van kan krijgen- klaagde dat we nu weer dezelfde plaat hoorden en zijn toen maar even geswitched. Ik snap het volledig, grootste hits, etc. etc., maar iets meer variatie (en minder repetitie van precies hetzelfde nummer) is wel fijn. Zoals het toevoegen van de nummers die hier eerder gesuggereerd werden. Een rake observatie dat up-tempo vooral uit de 80s lijkt te komen, want veel wat ik uit de 90s hoor is dat niet, terwijl er genoeg uptempo in die periode was.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Roel_ schreef: 01 okt 2023 17:30 Leuk die Joe verheerlijking. Die zender heeft nog niets bewezen en wordt werkelijk al de hemel in geprezen. Laten we gewoon even afwachten en later weten we of deze zender daadwerkelijk iets toevoegt. DJ's, acties, betere muziek mix. Het kan op verschillende manieren.
Het is maar hoe je het bekijkt. Op de langere termijn is alles nog onbekend, zo is het leven. Maar het valt feitelijk niet te ontkennen dat ze voor een nieuwe zender heel goed uit de startblokken zijn gekomen als je kijkt naar de wekelijkse cijfers. En dat is gewoon knap. En voor radioliefhebbers gewoon interessant om te volgen. Volgens mij heeft dat weinig met verheerlijking te maken.

We moeten het inderdaad de tijd geven, maar dat geldt voor alle partijen: dus ook de partijen die vallen over de beperkte playlist. Luister over een maand nog eens en hoor het verschil. En in januari nog eens.
Roel_

Bericht door Roel_ »

Ingebruik schreef: 01 okt 2023 22:15 Maar het valt feitelijk niet te ontkennen dat ze voor een nieuwe zender heel goed uit de startblokken zijn gekomen als je kijkt naar de wekelijkse cijfers. En dat is gewoon knap. En voor radioliefhebbers gewoon interessant om te volgen. Volgens mij heeft dat weinig met verheerlijking te maken.
Ik vind het eerlijk gezegd tegenvallen. Joe heeft de frequentie overgenomen van R10 en 2.4% zal vooral de "hangers" zijn geweest oftewel de mensen die een radio hebben zonder RDS. De week erna was er zelfs een lichte daling. Tot nu toe vind ik het nog verheerlijking, de toekomst moeten we afwachten.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

@Roel_, ze zijn pas een maand landelijk bezig he :wink:
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
RadioFanDaan

Bericht door RadioFanDaan »

Horen jullie ook wat reclame op JOE? Wel lekker kort
lion

Bericht door lion »

RadioFanDaan schreef: 02 okt 2023 13:33 Horen jullie ook wat reclame op JOE? Wel lekker kort
Is alweer een tijdje hoor. Ze begonnen ermee op de halve uren en de hele uren komen er nu ook langzaam bij.
Plaats reactie