Radioring 2022

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

SB92

Re: Radioring 2022

Bericht door SB92 »

DavyGer schreef: 22 jan 2022 11:37
petoi schreef: 22 jan 2022 10:48 Voor Rob wel te hopen dat Partij het wel wint anders kan hij de presentatie van het gala wel op zijn buik schrijven voor zolang ze niet hebben gewonnen.

Wel opvallend dat Eva daar tussen staat. Half jaar niet te horen geweest. En haar programma krijgt hier althans best veel kritiek.
Denk dat het er ook mee te maken heeft dat er veel minder vrouwelijke radiopresentatoren zijn van belang dan mannelijke radiopresentatoren. Daardoor grijpen bekende vrouwelijke sneller zo'n prijs.

Sterker: volgens mij moet je ook verplicht een vrouwelijke dj altijd aanvinken. Ik kruis doorgaans maar wat aan, want zo veel vrouwelijke radio dj's luister ik niet..
Dit vind ik wel bijzonder. Zowat elke zender heeft tegenwoordig wel een vrouw in de dagprogrammering toch? Veronica, Q-Music, Radio 2, 3FM..
Pot

Bericht door Pot »

Ook wel pijnlijk om te zien dat er niets van 538 genomineerd is. Radio 2, Radio 10 en Qmusic domineren, en zelfs drie keer 3FM.

Ik vrees dat Mattie & Marieke hem winnen. Met de Staat, Mattie & Marieke en Somertijd heb ik niet zo veel mee. Ekdom is een top dj, maar z'n programma vind ik nou ook niet fantastisch.

De radioster zou ik aan Ekdom geven. Mattie vind ik niet heel bijzonder (wel succesvol) en Bram is genomineerd omdat hij Bram Krikke heet.

Wat ik wel bijzonder vond is dat Marieke niet genomineerd is, aangezien ik haar de meest logische winnares zou vinden voor deze prijs (grote zender, belangrijkste tijdslot, groot bereik). Eva Koreman is een paar maanden afwezig geweest, maar maakt wel kans. Ik denk dat Annemieke hem (voor de 54e keer) gaat winnen.

Over de podcasts kan ik niet oordelen.
Oren open!
di-on-fm

Bericht door di-on-fm »

Marieke heeft de Zilveren Televizier Ster al 3x achter elkaar gewonnen, dan doe je een jaar niet mee
Graag minder Kensington op de radio
Robin Visser

Bericht door Robin Visser »

Ring: Maakt mij niet zo veel uit zolang somertijd hem maar niet wint.
Zilverster man: Gerard Ekdom
Ziverster vrouw: Emmely de Wilt
Podcoast: Kan ik geen oordeel vellen
petoi

Bericht door petoi »

Het gaat bij de radioring voornamelijk om 3 dingen toch?

Je populariteit (1) en de mogelijkheid om je achterban (2) te mobiliseren.
En je naamsbekendheid bij mensen in worden opgeroepen om bij een andere categorie te stemmen (3).

Ekdom heeft een gigantisch voordeel omdat veel (voormalig) radio 2 & 3FM luisteraars hem nog kennen en dus voor hem gaan als ze bijvoorbeeld op die zenders worden opgeroepen te stemmen op Partij vd Vrijdag of een vrouwelijk DJ.
Bram en Mattie moeten het vooral van 1+2 hebben

Eva heeft misschien dat voordeel ook bij Q luisteraars en Annemiek bij de oud 3FM luisteraars.

Wat betreft de programma's is het mooi verdeeld over de zenders wat de 3de reden minder belangrijk maakt, als ik dan de andere categorieën zie en weet dat Q en 10 geen vrouw prominent in de programmering hebben dan vermoed ik dat Mattie & Marieke gaan winnen voor Ekdom omdat die laatste stemmen ziet weggesnoept worden door Somertijd.
Bagare

Bericht door Bagare »

In de laatste ronde is mijn stem naar "Ekdom In De Morgen - Radio 10" gegaan.
Pot

Bericht door Pot »

Bram Krikke heeft de Zilveren Radioster Man gewonnen.
Annemieke Schollaardt heeft de Zilveren Radioster Vrouw gewonnen.
De Gouden Podcast is gegaan naar Broers, met Sam & Rijk
Gouden Radioring naar Mattie & Marieke.
Laatst gewijzigd door Pot op 27 jan 2022 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Oren open!
Stephan123

Bericht door Stephan123 »

En Mattie en Marieke de gouden Radio Ring.
di-on-fm

Bericht door di-on-fm »

Enorm vreemd dat er geen woord over wordt gerapt op zowel de site als de app van Q music.
Terwijl toch de belangrijkste radioprijs gewonnen is.
Daar mogen ze toch best wel trots op zijn?
Graag minder Kensington op de radio
Pot

Bericht door Pot »

di-on-fm schreef: 27 jan 2022 22:53 Enorm vreemd dat er geen woord over wordt gerapt op zowel de site als de app van Q music.
Net een kleine 10 minuten lofzang bij Beau van Erven Dorens. Man, man, man, er werd gedaan alsof er nog nooit zo'n goed programma is geweest en dat zij dé opvolgers zijn van Evers. Heeft Qmusic zulke goede afspraken met RTL gemaakt of hebben ze wat tijd ingekocht daar?

Wellicht komt de zelffelicitatiedienst morgen nog.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

DPG heeft toch connecties met RTL, dus die lofzang is dan te verklaren...
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Pot schreef: 27 jan 2022 23:02
di-on-fm schreef: 27 jan 2022 22:53 Enorm vreemd dat er geen woord over wordt gerapt op zowel de site als de app van Q music.
Net een kleine 10 minuten lofzang bij Beau van Erven Dorens. Man, man, man, er werd gedaan alsof er nog nooit zo'n goed programma is geweest en dat zij dé opvolgers zijn van Evers. Heeft Qmusic zulke goede afspraken met RTL gemaakt of hebben ze wat tijd ingekocht daar?

Ook een beetje sneu toch? Dat ze worden genoemd als dé opvolgers van Evers, komt wat klein over.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Pot schreef: 27 jan 2022 23:02

Bij Talpa kunnen ze daar ook wat van. Ik durf te weddden dat er met geen woord is gerept over in Shownieuws. Waarschijnlijk wel dat de radio 10 programma’s veel beter waren…
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Herman ven Schippers schreef: 27 jan 2022 23:42 Ook een beetje sneu toch? Dat ze worden genoemd als dé opvolgers van Evers, komt wat klein over.
Feitelijk zijn ze dat toch ook? De best beluisterde ochtendshow van het land. Die titel was jarenlang voor Evers, M&M hebben die overgenomen, dus opgevolgd.

Ik heb de context niet gehoord, maar ik lees nog niks geks zo in ieder geval.

Qua inhoud/sfeer/opzet kun je er anders naar kijken, maar feit blijft wel dat 'Nederland' massaal voor deze show kiest, waar 'Nederland' dat eerst deed voor Evers.
Radiooidar

Bericht door Radiooidar »

De uitzending van Beau was inderdaad nogal gênant, een eindeloze stroom aan complimenten voor het beste programma in de geschiedenis van de radio. Althans als we Beau mogen geloven. Sowieso een nogal duidelijke link tussen RTL en Q-Music. Pas hadden ze het met Timur Perlin over de Mama Appelsap Top zoveel en midden tussen dat interview mocht Marieke even vertellen waarom Het Geluid toch eigenlijk het beste radiospel ooit is. En daarna, waar waren we? Oh ja, Timur en Mama Appelsap. Dan hem ook maar even aandacht geven. Behoorlijk doorzichtig in elk geval.
Plaats reactie