En dat is prima, en je volledig op de nostalgie focussen kan slim zijn. Maar dan moet dat nog wat meer benadrukt worden de komende tijd.Jobfr schreef: ↑24 nov 2021 13:02Kijk precies wat ik al zei. Veronica gaat met de huidige reclame geen jonge luisteraars trekken. Alleen 50 plussers.marbles schreef: ↑24 nov 2021 12:46 Las net deze analyse https://www.adformatie.nl/media/strijd- ... r-spannend
Luistercijfers september-oktober 2021
Moderator: admin6
Re: Luistercijfers september-oktober 2021
Re: Luistercijfers september-oktober 2021
Met de naam Veronica je focus leggen op ouderen lijkt me ook het vrij logisch. Lekker terugvallen op de tijd van de rebellen op het schip, binnen de PO etc. lekker nostalgisch van hoe goed het toen allemaal was. Maar hoe je dan een compromis sluit met "het nu" zal heel moeilijk zijn en eerlijk gezegd zie ik Rob niet als een soort museumdirecteur die zender leiden dus betwijfel of nostalgie echt de koers zal zijn.
Re: Luistercijfers september-oktober 2021
Waarvoor is dat slim? Een hoger marktaandeel in 10+? Volgens mij moet Veronica zich juist focussen tussen de 30-59, zodat ze voor adverteerders interessant blijven.density1 schreef: ↑24 nov 2021 13:33En dat is prima, en je volledig op de nostalgie focussen kan slim zijn. Maar dan moet dat nog wat meer benadrukt worden de komende tijd.Jobfr schreef: ↑24 nov 2021 13:02Kijk precies wat ik al zei. Veronica gaat met de huidige reclame geen jonge luisteraars trekken. Alleen 50 plussers.marbles schreef: ↑24 nov 2021 12:46 Las net deze analyse https://www.adformatie.nl/media/strijd- ... r-spannend
Oren open!
Re: Luistercijfers september-oktober 2021
Veronica moet toch met de muziek en programma's luisteraars trekken? Toch niet met de reclame?Jobfr schreef: ↑24 nov 2021 13:02Kijk precies wat ik al zei. Veronica gaat met de huidige reclame geen jonge luisteraars trekken. Alleen 50 plussers.marbles schreef: ↑24 nov 2021 12:46 Las net deze analyse https://www.adformatie.nl/media/strijd- ... r-spannend
Maar ik heb het hier onlangs ook al aangekaart dat Veronica de 'verkeerde' luisteraars in de uitzending haalt. Veel vrouwelijke 50+ luisteraars, die een Zweedse puzzel aan het invullen zijn tijdens de Bonanza.
Ik lees ook dat het weekend te lijden heeft. Ook dat is meermaals door mij en anderen hier aangehaald.
Al met al worden er een aantal punten benoemd door de (positief) kritische forumleden hier al hebben benoemd.
Het is voor mij heel onduidelijk welke doelgroep Veronica wil bereiken. De groep "de muziekliefhebbers" is daarbij te vaag. Behoudens enkele niche adverteerders zal dit geen grote adverteerders naar Veronica brengen. Die segmenteren toch anders dan op "de muziekliefhebbers".
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Re: Luistercijfers september-oktober 2021
Omdat dit nog niet eerder geprobeerd is op de manier zoals het zou moeten. Erik de Zwart probeerde het, maar niet voldoende.Pot schreef: ↑24 nov 2021 13:50Waarvoor is dat slim? Een hoger marktaandeel in 10+? Volgens mij moet Veronica zich juist focussen tussen de 30-59, zodat ze voor adverteerders interessant blijven.
Re: Luistercijfers september-oktober 2021
Je hebt gelijk dat een muziekliefhebber niet te definiëren is. Ik ben ook een muziekliefhebber en hou o.a. van eurodance uit de jaren ´90.Phoenix schreef: ↑24 nov 2021 14:15Het is voor mij heel onduidelijk welke doelgroep Veronica wil bereiken. De groep "de muziekliefhebbers" is daarbij te vaag. Behoudens enkele niche adverteerders zal dit geen grote adverteerders naar Veronica brengen. Die segmenteren toch anders dan op "de muziekliefhebbers".
Zo wordt er ook weleens gesproken over kwaliteitsmuziek. Alles wat professioneel is gemaakt, is toch kwaliteitsmuziek. Wellicht niet ieders smaak, maar dat zegt niets over kwaliteit.
Re: Luistercijfers september-oktober 2021
Het nadeel van nostalgie is dat het m.n. een oude(re) doelgroep aanspreekt. Dat is voor Veronica oninteressant, aangezien adverteerders in deze leeftijdsgroepen - over het algemeen - minder geïnteresseed zijn.density1 schreef: ↑24 nov 2021 14:39Omdat dit nog niet eerder geprobeerd is op de manier zoals het zou moeten. Erik de Zwart probeerde het, maar niet voldoende.
Oren open!
Re: Luistercijfers september-oktober 2021
Dat is een misvatting, en misschien wordt dat dit nu geprobeerd om het tegendeel te bewijzen.
Re: Luistercijfers september-oktober 2021
Het tegendeel wordt steeds meer en meer bewezen dat ouderen helemaal niet zo merkvast zijn dan gedacht wordt.
Re: Luistercijfers september-oktober 2021
Waar wordt dat bewezen dan?
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Re: Luistercijfers september-oktober 2021
Heb laatst een onderzoek gelezen waarin dit werd gesteld.
Re: Luistercijfers september-oktober 2021
Nee, anders had ik de link wel gegeven. Dat weet ik dus niet meer.
Re: Luistercijfers september-oktober 2021
Ben ik nou de enige die zich rot ergert aan die ellenlange reclame-nieuws-weer-verkeer-reclame-blokken?
Wat er ook gebeurd is, het was fenomenaal!