Sharid Alles stopt als Zendermanager 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Sharid Alles stopt als Zendermanager 3FM

Bericht door Pot »

density1 schreef: 08 dec 2021 21:00 Waarom denken vanuit een jongerenzender. Misschien wil men nu eens een andere wind laten waaien. Ik denk dat er daarop iemand wordt gezocht.
Bij een commerciële zender wel. Bij de NPO blijven ze in hokjes denken. Dus ik vrees ervoor.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Tja, dat is een waar gegeven.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 08 dec 2021 21:00 Waarom denken vanuit een jongerenzender. Misschien wil men nu eens een andere wind laten waaien. Ik denk dat er daarop iemand wordt gezocht.
Gewoon een lekkere brede doelgroep zender met alternatieve en o.a de betere classics, pop, dance, urban en rock muziek zoals bijvoorbeeld StuBru. Laat dat richten op jongeren dus lekker los als zender, denk dat er dan wel groei mogelijk is. De nu beoogde doelgroep zal als maar minder de traditionele radio weten te vinden.
density1

Bericht door density1 »

Ja eens, en dan noem ik ook als voorbeeld BBC 6 Music en het Franse FIP. Minder commercieel en ook zelfs ruimte voor jazz en world music. Ik denk dat je dan als NPO zender helemaal gebakken zit want daar zit precies de profilering in die je wilt hebben, ook minderheden mee nemen en minder toegankelijke muziek die elders niet aanbod komt op de radio. Ik las in de column van Kicken, of het was iemand anders dat er geruchten zijn dat Radio 6 weer nieuw leven ingeblazen gaat worden. Dat zou dan mooi aan sluiten of als vervanger dienen van 3FM..
big T

Bericht door big T »

Zo te lezen is deze baan op mijn lijf geschreven, en ik ben ook beschikbaar :))
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Pascal. K schreef: 08 dec 2021 22:56
Gewoon een lekkere brede doelgroep zender met alternatieve en o.a de betere classics, pop, dance, urban en rock muziek zoals bijvoorbeeld StuBru. Laat dat richten op jongeren dus lekker los als zender, denk dat er dan wel groei mogelijk is. De nu beoogde doelgroep zal als maar minder de traditionele radio weten te vinden.
Als je de doelgroep niet meer bereikt via 3FM moet je misschien de zender opdoeken en andere kanalen gebruiken om de doelgroep te bereiken in plaats van het communicatiekanaal in stand houden en er een andere doelgroep bij zoeken.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Orange

Bericht door Orange »

Waarom zou de publieke omroep dat moeten doen? Radio 2 doet dat al deels. En Veronica ook deels. Kink heeft het nog meer in zich.
Dat de publieke omroep jongeren wil bereiken, kan ik nog volgen. Maar waarom een alternatieve zender? Dan kan je ook pleiten voor Sterren.nl in de ether ipv 3FM.
Pot

Bericht door Pot »

Met het tweede deel ben ik het eens. FunX is daar al voor. Maar het huidige StuBru zou ik geen goede optie vinden. Dan krijg je namelijk een soort 3FM met wat minder hits en wat meer nieuwe muziek (kijkend naar de playlist). Dus niet meer duidelijkheid in het muziekbeleid, wat nu ook het geval is.
density1 schreef: 08 dec 2021 23:06 Ja eens, en dan noem ik ook als voorbeeld BBC 6 Music en het Franse FIP. Minder commercieel en ook zelfs ruimte voor jazz en world music. Ik denk dat je dan als NPO zender helemaal gebakken zit want daar zit precies de profilering in die je wilt hebben, ook minderheden mee nemen en minder toegankelijke muziek die elders niet aanbod komt op de radio. Ik las in de column van Kicken, of het was iemand anders dat er geruchten zijn dat Radio 6 weer nieuw leven ingeblazen gaat worden. Dat zou dan mooi aan sluiten of als vervanger dienen van 3FM..
NPO heeft een zender voor Soul & Jazz. Daarnaast is er een thema-avond besteed voor dit genre op Radio 2 (wat overigens slecht scoort).

Een terugkomt van Radio 6 behoort tot de fabels. De NPO heeft in het concessieplan staan dat ze met de huidige zenders doorgaan. Radio 6 is opgeheven omdat er te weinig luisteraars waren. Daarnaast zal er steeds meer bezuinigd worden op de NPO. De optie om 3FM te vervangen snap ik sowieso niet.
Oren open!
jessica

Bericht door jessica »

Nu Kink ClassX op Dab+ zit luister ik dat vaak onderweg en wat is dat een fijne zender. Als 3FM zo klonk zou ik er vaak naar luisteren.
SB92

Bericht door SB92 »

jessica schreef: 09 dec 2021 14:29 Nu Kink ClassX op Dab+ zit luister ik dat vaak onderweg en wat is dat een fijne zender. Als 3FM zo klonk zou ik er vaak naar luisteren.
Toch helemaal niet het doel van 3FM om zo te klinken?

Dit is een beetje hetzelfde als zeggen; Wat is KINK een heerlijk station. Zou fijn zijn als 538 zo zou klinken!
Denniss

Bericht door Denniss »

Ik denk dat een nieuwe zendermanager toch meer de oudere luisteraars terug moet proberen te halen willen ze de luistercijfers omhoog krijgen. Met alleen je op jongeren richten lukt het blijkbaar niet. En als we dan toch met Kink aan het vergelijken zijn, díe zender lukt het wél om jong en oud te boeien.
Was het credo van de NPO niet om er zoveel mogelijk voor iederéén te zijn, dus in het geval van 3FM iedereen die van nieuwe/alt.rock muziek houdt in plaats van alleen je op jongeren te richten.
Dat had 3FM vroeger (2012) wel, nu richt radio 2 zich op jong en oud.
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Denniss schreef: 10 dec 2021 08:03 Ik denk dat een nieuwe zendermanager toch meer de oudere luisteraars terug moet proberen te halen willen ze de luistercijfers omhoog krijgen. Met alleen je op jongeren richten lukt het blijkbaar niet. En als we dan toch met Kink aan het vergelijken zijn, díe zender lukt het wél om jong en oud te boeien.
Was het credo van de NPO niet om er zoveel mogelijk voor iederéén te zijn, dus in het geval van 3FM iedereen die van nieuwe/alt.rock muziek houdt in plaats van alleen je op jongeren te richten.
Kink heeft veruit de minste luisteraars van alle landelijke stations, slechts 155.000. Dat zijn er een stuk minder dan 3FM, dus ik begrijp niet zo goed dat de conclusie is dat het hun wel lukt?
“Dan zet je toch een andere zender op?”
RadioSjoerd

Bericht door RadioSjoerd »

Lotte van der Neven schreef: 10 dec 2021 16:47
Denniss schreef: 10 dec 2021 08:03 Ik denk dat een nieuwe zendermanager toch meer de oudere luisteraars terug moet proberen te halen willen ze de luistercijfers omhoog krijgen. Met alleen je op jongeren richten lukt het blijkbaar niet. En als we dan toch met Kink aan het vergelijken zijn, díe zender lukt het wél om jong en oud te boeien.
Kink heeft veruit de minste luisteraars van alle landelijke stations, slechts 155.000. Dat zijn er een stuk minder dan 3FM, dus ik begrijp niet zo goed dat de conclusie is dat het hun wel lukt?
Kink heeft echter alleen DAB en minder budget dan 3FM, dus met minder middelen krijgen ze relatief meer voor elkaar.
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Dat klopt, relatief zeker. Alleen kunnen we dan toch niet stellen dat zij meer ouderen en jongeren bereiken dan 3FM? Of zie ik iets over het hoofd?
“Dan zet je toch een andere zender op?”
Janno

Bericht door Janno »

Denniss stelt niet zozeer dat Kink méér oude en jonge luisteraars aan zich bindt, maar zowèl oud als jong. Dat is wat anders. Of het werkelijk zo is weet ik niet, wel dat ik zelf ook af en toe best graag naar Kink luister en ik ben allesbehalve jong.
Plaats reactie