Zender baas 3FM geeft live in uitzending commentaar

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Phoenix

Re: Zender baas 3FM geeft live in uitzending commentaar

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 20 okt 2021 00:27
Pascal. K schreef: 19 okt 2021 16:47 Dit is de manier van communiceren van zenderbaasje Sharid van 3FM

https://twitter.com/raounakk/status/145 ... 27075?s=21
Honden hebben bazen. Maar als je zoiets op zender zegt heb je nog ideeën uit 1990.
Timur zegt “baas” en Sharid Alles reageert daarop. Als Timur bijvoorbeeld “leidinggevende” had gezegd, had Alles dat woord gebruikt. Die uitspraak zegt in mijn ogen niets over de leidinggevende ideeën van Alles.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

big T schreef: 20 okt 2021 07:55 Ik heb het als een toneel stuk ervaren, vooropgezet en zonder te oefenen direct de primaire doen.
Ik weet niet of ze bij 3FM zo van het Trumpisme zijn "Even bad publicity is publicity". Mevrouw Alles staat compleet voor paal in de media, kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is/was.

Valt me overigens wel op dat het altijd Timur is die met dit soort (negatieve) akkefietjes in de media komt.
castmember

Bericht door castmember »

Henkjan2016 schreef: 20 okt 2021 08:40Wellicht te zwart gekeken, maar waarom overkomt timur dit weer? Of was dit toevallig in de uitzending van timur en had het in elk programma kunnen gebeuren.
Ik geloof, en corrigeer wanneer verkeerd, dat Timur zich vooral aan het feit irriteerde dat iemand kaartjes heeft gewonnen die eigenlijk voor een groot fan bedoeld waren, en daar nu een duit op probeert te verdienen door ze door te verkopen. De initiele situatie (kaartjes winnen) was er dan niet, maar ik kan me nog een situatie herinneren waar Michiel Veenstra een doorverkoper uitkaffert toen voor tickets van Jay-Z. Dus ergens is het onderwerp niet nieuw, ik twijfel alleen of het iemand op de radio in zijn hemd proberen te zetten echt nut heeft. Maar om op je vraag terug te komen, die frustratie is dus niet alleen Timur overkomen, het gebeurd vaker.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

castmember schreef: 20 okt 2021 09:56
Henkjan2016 schreef: 20 okt 2021 08:40Wellicht te zwart gekeken, maar waarom overkomt timur dit weer? Of was dit toevallig in de uitzending van timur en had het in elk programma kunnen gebeuren.
Ik geloof, en corrigeer wanneer verkeerd, dat Timur zich vooral aan het feit irriteerde dat iemand kaartjes heeft gewonnen die eigenlijk voor een groot fan bedoeld waren, en daar nu een duit op probeert te verdienen door ze door te verkopen. De initiele situatie (kaartjes winnen) was er dan niet, maar ik kan me nog een situatie herinneren waar Michiel Veenstra een doorverkoper uitkaffert toen voor tickets van Jay-Z. Dus ergens is het onderwerp niet nieuw, ik twijfel alleen of het iemand op de radio in zijn hemd proberen te zetten echt nut heeft. Maar om op je vraag terug te komen, die frustratie is dus niet alleen Timur overkomen, het gebeurd vaker.
Duidelijk verhaal. Gedachte is wel goed, maar inderdaad. Moet dit via de radio. Dat is een goede vraag.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

density1 schreef: 19 okt 2021 18:10 Ik voel weer een column van Kicken aan komen... :))
https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... -sidekick/ hij levert gewoon!

En die laatste alinea klopt ook als een bus.
density1

Bericht door density1 »

Tja, ik vind hem tegenvallen eigenlijk. En totaal niet realistisch dit 'omdenken' zoals hij pleegt te doen. What's in it for the listeners? Die kopen daar niets voor, dat inside gelul.
Durashift

Bericht door Durashift »

^^^ Ik als luisteraar koop ook niks voor al dat meehuilen met het veroordelen van de actie van Allers.
Dit was een laatste noodgreep van haar, in mijn ogen, om Timur tot de orde te roepen.

Lijkt mij dat het onderhavige geval al niet lang en breed achter de schermen bekend was én dat er gevraagd is dit ook achter de schermen te houden.. Kennelijk was Timur daar niet van gediend en dus restte Allers, in het belang van de gehele organisatie van de show, om tot deze noodgreep te komen om Timur tot de orde te roepen.

In de toekomst zullen er nog wel meer winnaars van tickets en andere prijzen zijn.. én wat is er dan makkelijker om Timur over de zeik te krijgen? Juist.. :razz:
SB92

Bericht door SB92 »

Timur Perlin heeft een dag na het akkefietje in zijn radioshow op NPO 3FM begrip voor wat er is gebeurd. De 3FM-dj wilde dinsdag tijdens zijn uitzending een jongen bellen die de geheime locatie van een Maneskin-concert in Amsterdam tegen betaling wilde verklappen, maar zendermanager Sharid Alles stak daar live in de uitzending een stokje voor.

Perlin hoorde achteraf dat de bewuste jongen het syndroom van Asperger heeft. De zendermanager wilde op haar beurt de goede relatie met de platenmaatschappij van Maneskin beschermen.

"Kortom: ik snap eigenlijk iedereen", zei Perlin woensdag. "Ik snap die jongen. Ja, het is niet heel handig, moet je ook niet doen. Ik snap mijn zendermanager. Er spelen heel veel belangen mee en als we dat nu zouden verpesten op de radio. Maar een beetje vertrouwen in je dj dat je dat niet gaat verpesten..."

Na de uitzending kreeg hij veel berichten van mensen die wilde weten wat er nou eigenlijk speelde en wat er met de jongen aan de hand was. "Daar moest ik even op wachten, want de moeder van de jongen wilde mij bereiken. Die wilde dan weer dat ik excuses ging aanbieden op de radio. Het is allemaal een heel ingewikkeld gebeuren", aldus Perlin, die daarna niet goed meer uit zijn woorden kwam. "Had ik het nu maar voorbereid. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen."

Volgens Perlin heeft hij het met Alles uitgepraat. Een woordvoerder van 3FM liet dinsdag al weten dat de twee met elkaar in gesprek waren gegaan.
https://www.nu.nl/media/6163344/3fm-dj- ... ncert.html
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Phoenix schreef: 20 okt 2021 08:55
Timur zegt “baas” en Sharid Alles reageert daarop. Als Timur bijvoorbeeld “leidinggevende” had gezegd, had Alles dat woord gebruikt. Die uitspraak zegt in mijn ogen niets over de leidinggevende ideeën van Alles.
Dat wordt een lastige om in de bevooroordeelde koppen hier te krijgen...
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Orange

Bericht door Orange »

rutgrrr schreef: 19 okt 2021 23:35 Het lijkt er op dat elke stok hier op RF er eentje is om Sharid Alles mee te slaan. Intussen 3FM wel 0.2% er bij. Niet zo janken, mensen.
Die 0,2 procentpunt (ik neem aan dat je dat bedoelde en niet %) herken ik niet, maar de luistercijfers van 3FM zitten behoorlijk in de lift. In de relevante doelgroepen is die zender in een jaar tijd duidelijk gestegen:
10-19 jaar: stijging van 4,2 naar 4,7% (dus 0,5 procentpunt)
20-34 jaar: stijging van 3,4 naar 4,5% (dus 1,1 procentpunt)

Dat zou natuurlijk beter moeten, maar de stijgende lijn is er.
[cijfers zijn o.b.v. de metingen augustus-september van 2020 en 2021, die van september-oktober zijn in de analysetool nog niet beschikbaar]
rodie

Bericht door rodie »

Ik heb zojuist het fragment gehoord.
Dit kan toch niet? Welke reden dan ook, hier wordt gewoon keihard censuur gepleegd door Sharid.

Vind dit echt niet kunnen, zeker niet van de NPO dat juist een voorbeeldfunctie zou moeten geven!
Pot

Bericht door Pot »

rodie schreef: 20 okt 2021 23:48 Ik heb zojuist het fragment gehoord.
Dit kan toch niet? Welke reden dan ook, hier wordt gewoon keihard censuur gepleegd door Sharid.

Vind dit echt niet kunnen, zeker niet van de NPO dat juist een voorbeeldfunctie zou moeten geven!
Censuur? Ze breekt in omdat iets niet kan. Censuur vind ik een wat zwaarbeladen woord. Als Timur on air kritisch is op een nummer en Alles zegt dat dit niet kan, dan vind ik dat het censuur is.

Zeker nu de reden bekend is waarom ze niet wou dat Timur met deze jongen ging bellen. Deze jongen heeft namelijk een vorm van autisme. Dit was bekend bij de zender(leiding), maar niet bij Timur. Zeker als ik even google wat Asperger inhield (nog nooit van de vorm gehoord trouwens):
Contact met anderen:
De sociale interactie en contacten verlopen moeizaam. Zij vinden het moeilijk zich in te leven in anderen. Oogcontact kan vermeden worden. Sociale regels en gebruiken worden vaak niet begrepen of gevolgd. Soms sluiten zij zich af voor de buitenwereld.
Timur wou bellen, maar zo'n gesprek kan natuurlijk helemaal misgaan (zie het verleden op Radio 2 met Timur en Dave...). Zeker als de jongen nog wat meer 'mankeert' (ik ken zijn situatie niet). Timur kende de situatie van de luisteraar niet; de zenderleiding wel en greep dus in. Als Timur dit van tevoren wist, zou hij waarschijnlijk niet bellen.

Verstandig dat ze heeft ingegrepen. Het kwam alleen knullig over.

Nu las ik meerdere keren (niet per se hier) dat BNNVARA in zou moeten grijpen, maar waarschijnlijk kenden ze de achtergrond van de luisteraar ook niet.
Oren open!
StefanT

Bericht door StefanT »

Asperger is geen excuus om je te misdragen en dan mag je er gewoon op aangesproken worden, Asperger is geen down
big T

Bericht door big T »

En ook dat is geen excuus om je te misdragen.
Pot

Bericht door Pot »

StefanT schreef: 21 okt 2021 01:07 Asperger is geen excuus om je te misdragen en dan mag je er gewoon op aangesproken worden, Asperger is geen down
Blijkbaar speelt er wat meer. Als de moeder van deze jongen vraagt om excuses op de radio, dan zal hij waarschijnlijk minderjarig zijn of heeft hij meer 'problemen'.

Overigens vind ik het helemaal gek dat moeder en zoon excuses willen: de jongen bood de locatie aan (tegen betaling) en hij werd uiteindelijk niet in de uitzending gebeld. Volgens mij moeten zij juist hun excuses aanbieden aan 3FM, maar oké...
Oren open!
Plaats reactie