Luistercijfers augustus-september 2021

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Henkjan2016

Re: Luistercijfers augustus-september 2021

Bericht door Henkjan2016 »

jessica schreef: 19 okt 2021 10:55
Johanneke schreef: 19 okt 2021 09:54 Veronica in een jaar tijd 10 procent marktaandeel kwijt en 20 procent werkbereik. Stenders en Brouwer hebben er in een paar maanden tijd een grote bende van gemaakt. Zonder Genee zitten ze zo onder 3 procent. Triest.
Dit is onzin hoor. Stenders zit er net 3 maanden. Wat kan hij aan die 9 maanden ervoor en aan al die jaren saaie radio daarvoor doen? Zo'n naam heb je niet direct van je afgeschud.

Kijk hoe langzaam Q music omhoog is gekomen vanaf dat ze de frequentie hebben gekregen.

Nee voor Veronica wordt het een weg van de lange adem en nog heel veel vooroordelen wegwerken die nog altijd over de zender heersen.
Je gaat er ook nog serieus op in ook. Veronica is pas Veronica als Lindo 24/7 op zender zit. Tot die tijd vrees ik dat wij alleen maar deze toon blijven ontvangen.
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Henkjan2016 schreef: 19 okt 2021 11:05 Je gaat er ook nog serieus op in ook. Veronica is pas Veronica als Lindo 24/7 op zender zit. Tot die tijd vrees ik dat wij alleen maar deze toon blijven ontvangen.
Laten we inderdaad niet kritisch zijn op de Grote Leider Rob Stenders. Als Veronica stijgt, dan is het natuurkijk dankzij het briljante beleid van Rob. Als Veronica niet stijgt, ligt het aan de saaie jaren daarvoor en het slechte imago. Maar kritisch op Rob? Dat nooit.
“Dan zet je toch een andere zender op?”
density1

Bericht door density1 »

Pot schreef: 19 okt 2021 10:56
density1 schreef: 19 okt 2021 10:40 Q Music doet nu exact wat 538 jaren geleden deed, de nr. 1 van Nederland worden. Het zou nog een grotere prestatie zijn als ze dat net zo lang volhouden als 538 waarna Radio 2 het overnam. Denk overigens dat dit laatste wel weer staat te gebeuren na de feestdagen.
Veronica zal nog even vol moeten houden. Het is nu eenmaal een feit dat bij veranderingen bij een radiostation er eerst luisteraars afvallen en een daling te zien is. Daarna zouden er misschien luisteraars bij moeten komen. En er komt nog bij dat er een stukje zomermeting meegenomen is in deze meting. Dus nog geen tijd voor paniek en hier valt nog echt geen conclusie aan te verbinden.

Je mag ook wel realistisch zijn over Veronica: (bijna) alle radiostations winnen weer wat luisteraars na de vakanties, behalve Veronica. Eerst werd er geroepen dat dit met vakanties te maken had; dat blijkt niet zo te zijn. Als Stenders op Radio 2 zo'n luistercijferkanon was, dan zouden de 'nieuwe' Veronica luisteraars op 28 juni overstappen. Dat blijkt toch tegen te vallen.
Ik ben realistisch over Veronica en baseer dat op feiten zoals ze er liggen en wat er meestal gebeurd bij veranderingen bij radiostations. Zo simpel is dat.
SB92

Bericht door SB92 »

Afbeelding
Henkjan2016

Lotte van der Neven schreef: 19 okt 2021 11:14
Henkjan2016 schreef: 19 okt 2021 11:05 Je gaat er ook nog serieus op in ook. Veronica is pas Veronica als Lindo 24/7 op zender zit. Tot die tijd vrees ik dat wij alleen maar deze toon blijven ontvangen.
Laten we inderdaad niet kritisch zijn op de Grote Leider Rob Stenders. Als Veronica stijgt, dan is het natuurkijk dankzij het briljante beleid van Rob. Als Veronica niet stijgt, ligt het aan de saaie jaren daarvoor en het slechte imago. Maar kritisch op Rob? Dat nooit.
Dit is een drastische aanname voor het geval je mij wilt aanspreken. Ik ben zelf zeker ook kritisch, ik zou graag zien dat je alle posts meeneemt in je reactie. Deze reactie slaat, wanneer je terugleest, helemaal nergens op.

Je kiest ervoor om de originele post te verwijderen, die post is natuurlijk een belangrijk onderdeel van de discussie. Door deze originele post weg te quoten, start er een andere discussie.

Mocht dit bericht bestemd zijn voor iemand anders. Dan mag je mijn bericht als niet getypt beschouwen.
Laatst gewijzigd door Henkjan2016 op 19 okt 2021 11:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Lex Dumol

Bericht door Lex Dumol »

Knap van Q music. Kijken hoelang ze de nummer 1 positie weten vast te houden. Zelf heb ik niet zo veel met deze zender. Voor mijn gevoel zo'n allemans vriendje, ik draai wat voor jou en jou en ook voor jou. Van alles nog wat waardoor ik het niet lang vol hou om te luisteren.

Straks weer de Top 2000 en over het gehele jaar gezien is NPO radio 2 gewoon de nummer 1 Van Nederland!

En wat betreft Veronica: die gaan wel stijgen. Althans hoop ik. Merk dat ik vaker luister, maar ook bekenden van me die ik toch onder de noemer echte muziekliefhebbers mag zetten die hem tegenwoordig graag op Veronica zetten.
Re Lex in het weekend IG
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 19 okt 2021 10:55
Johanneke schreef: 19 okt 2021 09:54 Veronica in een jaar tijd 10 procent marktaandeel kwijt en 20 procent werkbereik. Stenders en Brouwer hebben er in een paar maanden tijd een grote bende van gemaakt. Zonder Genee zitten ze zo onder 3 procent. Triest.
Dit is onzin hoor. Stenders zit er net 3 maanden. Wat kan hij aan die 9 maanden ervoor en aan al die jaren saaie radio daarvoor doen? Zo'n naam heb je niet direct van je afgeschud.
Los van smaak, de luistercijfers van het 'saaie Veronica', dat overigens al een aantal jaren achter ons ligt, waren beduidend beter. Feit is dat Veronica onder Stenders aan luisteraars heeft moeten inleveren. Feit is dus ook dat Veronica meer luisteraars heeft verloren dan het, tot dusverre, heeft terug gewonnen.

Nog één dagje wachten en dan kunnen we de doelgroepcijfers inzien. Er is hier door iemand geroepen dat Veronica eind dit jaar op 7% gaat uitkomen. We gaan het zien, maar ik zie Veronica zowel overall als binnen de commercieel belangrijke doelgroep geen stappen maken.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
density1

Bericht door density1 »

Dat is nogal voorbarig om dat nu al te concluderen met deze cijfers vind ik. 7% lijkt me een utopie. Dat is net zo'n uitspraak dat Ajax wel even de Champions League gaat winnen. Denk dat Veronica blij mag zijn met 4,5/5% in the end.
4711

Bericht door 4711 »

Het is wachten dat ome John gaat ingrijpen en Coco op het schavot roept. 538. Het is toch droevig wat er de laatste maanden gebeurd.
Ben benieuwd hoe lang ome John laat aanmodderen. Het gaat uiteindelijk om de pegels.
Bo Lus

Bericht door Bo Lus »

Ik ken niemand die speciaal op Radio Veronica afstemt omdat Stenders op de loonlijst staat bij Talpa. Ik ken wel mensen die gaan zappen als ze Stenders horen!
Johanneke

Bericht door Johanneke »

4711 schreef: 19 okt 2021 14:05 Het is wachten dat ome John gaat ingrijpen en Coco op het schavot roept. 538. Het is toch droevig wat er de laatste maanden gebeurd.
Ben benieuwd hoe lang ome John laat aanmodderen. Het gaat uiteindelijk om de pegels.
Dat dus. Onbegrijpelijk inderdaad. Q music is de meer dan terechte winnaar, maar 538 heeft het ze wel op een presenteerblaadje aangereikt. DJ's als Barend en Ivo hadden een grote mond in de afscheidsuitzending van Daniel Lippens, maar presteren doen ze niet. En Veronica gaat in nog rapper tempo dezelfde kant op maar daar grijpt ook niemand in, gelet op die rare vrijheid clausule van Stenders die lekker zijn gang kan gaan.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Die 0.5% er bij voor Q is echt een MONSTER winst, zeker in de huidige markt. Een heel knappe prestatie van een zender met consistent uitgevoerd format, een goeie marketing en in t algemeen gewoon een goede programmering. Q is volkomen terecht nummer 1. En wow, dat marktaandeel in 20-49...Kassa!

Oh, ik zie 10% meer marktaandeel voor 3FM, dat is iets wat ook wel ff gezegd mag worden! Ik zie 538 verder buiten de top 5 schuiven en Veronica naar een steady 3% zakken, de volgende meting.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Johanneke schreef: 19 okt 2021 14:33
4711 schreef: 19 okt 2021 14:05 Het is wachten dat ome John gaat ingrijpen en Coco op het schavot roept. 538. Het is toch droevig wat er de laatste maanden gebeurd.
Dat dus. Onbegrijpelijk inderdaad. Q music is de meer dan terechte winnaar, maar 538 heeft het ze wel op een presenteerblaadje aangereikt. DJ's als Barend en Ivo hadden een grote mond in de afscheidsuitzending van Daniel Lippens, maar presteren doen ze niet. En Veronica gaat in nog rapper tempo dezelfde kant op maar daar grijpt ook niemand in, gelet op die rare vrijheid clausule van Stenders die lekker zijn gang kan gaan.
Bij Veronica is het nog het prettigste om te luisteren naar Dennis Ruyer en Tim Klijn. Afgelopen dagen nam Tim Klijn de VI ochtendshow over en dat klonk ook zeer goed. Martijn Muijs is er op zijn nieuwe plek ook op achteruit gegaan. Ik vond hem in de avond beter tot zijn recht komen.
Zoals ik eerder al zei zal de vervanging van Genee de eerste echte beproefing worden voor Stenders. Ik ben benieuwd welke keuze hij maakt voor de ochtend. Dat zal alleszeggend gaan zijn.
In het weekend ben ik al vertrokken. Struijlaart, Vera en Van der Veen zijn geen jocks die aan mij besteed zijn. Giphart vind ik nog wel aardig, maar hij zit ingeklemd tussen mindere programma's.
De huidige resultaten verbazen me allerminst. Muzikaal is het allemaal nog wel prima, maar de algehele presentatie spreekt me niet aan en klinkt ook erg gedateerd. Zo las ik hier ook weer dat Westbroek in de wachtruimte staat om een Stemband-achtig programma te gaan maken. Alsof we 30 jaar terug in de tijd gaan.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
steef1973

Bericht door steef1973 »

veronica heeft goede muziek alleen geen enkele dj waarvoor je zou moeten switchen naar die zender.... klinken allemaal hetzelfde en zolang stenders met die kakelkip blijft zitten haak ik ook daar af. Mevrouw vindt zichzelf net iets te belangrijk (was al zo en werd steeds erger).

Radio2 al 2 jaar geleden afgehaakt met die nederlandse meuk en dj's die zichzelf oooh zo goed vinden. (woutertje en frankie voorop)

gelukkig bestaan er non stop zenders en spotify
Henkjan2016

Phoenix schreef: 19 okt 2021 15:12
Johanneke schreef: 19 okt 2021 14:33
Bij Veronica is het nog het prettigste om te luisteren naar Dennis Ruyer en Tim Klijn. Afgelopen dagen nam Tim Klijn de VI ochtendshow over en dat klonk ook zeer goed. Martijn Muijs is er op zijn nieuwe plek ook op achteruit gegaan. Ik vond hem in de avond beter tot zijn recht komen.
Zoals ik eerder al zei zal de vervanging van Genee de eerste echte beproefing worden voor Stenders. Ik ben benieuwd welke keuze hij maakt voor de ochtend. Dat zal alleszeggend gaan zijn.
In het weekend ben ik al vertrokken. Struijlaart, Vera en Van der Veen zijn geen jocks die aan mij besteed zijn. Giphart vind ik nog wel aardig, maar hij zit ingeklemd tussen mindere programma's.
De huidige resultaten verbazen me allerminst. Muzikaal is het allemaal nog wel prima, maar de algehele presentatie spreekt me niet aan en klinkt ook erg gedateerd. Zo las ik hier ook weer dat Westbroek in de wachtruimte staat om een Stemband-achtig programma te gaan maken. Alsof we 30 jaar terug in de tijd gaan.
Westbroek is een balletje uit juni. Daar werd toen gemeld dat het niet in de koker zat, maar enkel een wens was.
Plaats reactie