Je 'innerlijke guru' vinden met kruidenmiddel van Giel Beelen? | Radar Checkt!

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Zwarte Stoomboot

Je 'innerlijke guru' vinden met kruidenmiddel van Giel Beelen? | Radar Checkt!

Bericht door Zwarte Stoomboot »

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ar-checkt/

Oké... sportief om Radar te woord te staan.

Maar verder: roepen dat wetenschappers niet weten waar ze het over hebben, maar wel vragen ontwijken (of doen alsof je de vraag niet snapt) en zelf zonder kennis van zaken iets roepen omdat "je er zo lekker in zit".
Dit valt toch niet serieus te nemen. #shambala #FindYourTrueEssence
rutgrrr

Re: Je 'innerlijke guru' vinden met kruidenmiddel van Giel Beelen? | Radar Checkt!

Bericht door rutgrrr »

Ik heb geen probleem met Giel's midlife-crisis, innerlijke zoektocht, hoe je het ook wilt noemen. Maar ga niet je bekendheid gebruiken om ongereguleerde, verslavende medicatie te verpatsen.

uit het artikel:

Giel ontkent dat het middel gevaarlijk is. “Ik vind het wel een tikkeltje gênant dat ik degene moet zijn die moet zeggen: ‘Meneer de wetenschapper, u haalt even twee dingen door elkaar.'”

Ok gast ik haak hier keihard op je af. DE ARROGANTIE. Je gaat nu de "discussie" aan met een farmacoloog. Iemand die gestudeerd heeft om de werking en effecten van middelen te kennen en ook op de gevaren te wijzen. En dan denk je omdat je een keer je lul uit je broek hebt gehaald op Pinkpop dat jouw mening evenveel waard is als zijn complete studie en werkervaring.

De woordkeuze ook: "meneer de wetenschapper". Super denigrerend. Maar goed het gaat om kritiek op jouw side-hossel en kom niet aan je portemonnee. Antidepressiva kunnen zeer verslavend werken. Dat komt vast goed uit voor je Giel, junkies zijn gegarandeerde klanten.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Romeo

Re: Je 'innerlijke guru' vinden met kruidenmiddel van Giel Beelen? | Radar Checkt!

Bericht door Romeo »

Wat heeft dit met radio te maken?

En anders is een centraal topic met de naam: Nevenactiviteiten van landelijke radio-DJ's wellicht een idee :))
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Romeo schreef: 13 okt 2021 19:31 Wat heeft dit met radio te maken?

En anders is een centraal topic met de naam: Nevenactiviteiten van landelijke radio-DJ's wellicht een idee :))
Ook prima hoor. Dat het een nevenactiviteit is en niet echt radiogerelateerd klopt natuurlijk wel. Maar.... (altijd een maar).

Patrick Kicken neemt het nog min of meer voor Giel op. Er zijn immers veel meer dj's en bekendheden die er nevenactiviteiten op nahouden.
https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... el-beelen/

En er zijn ook inderdaad wel vaker stralende stenen, helend water en andere flauwekul verkocht aan mensen die erin geloven. Maar dat was niet het punt van Radar. Waar het om ging was dat het aan de man/vrouw wordt gebracht als (op het oog onschuldig) kruidenmiddel, terwijl het gezien de samenstelling dichter in de buurt komt van een antidepressivum. Alleen zonder bijsluiter (zoals bij medicijnen) en zonder dat duidelijk is wat - en vooral hoeveel - erin zit.

Giel blaat dan iets als "50% alcohol, dus de andere 50% zijn [die omstreden middelen]". Als er gevraagd wordt naar de dosering van de stoffen doet hij voor hoeveel 3 druppels is (maar dat was niet de vraag natuurlijk). Dus ja... helend water... als je erin wilt geloven prima, want kwaad kan het ook niet. Dat is in dit geval anders.

En waar raakt dit ons geliefde medium radio? Dat gaan we afwachten. BNNVARA gaat in ieder geval met Giel in gesprek. Ik kan me niet voorstellen dat ze blij zijn met deze publiciteit.
https://www.welingelichtekringen.nl/ber ... ngsel.html
castmember

Bericht door castmember »

Zwarte Stoomboot schreef: 13 okt 2021 21:25
Romeo schreef: 13 okt 2021 19:31Wat heeft dit met radio te maken?

En waar raakt dit ons geliefde medium radio? Dat gaan we afwachten. BNNVARA gaat in ieder geval met Giel in gesprek. Ik kan me niet voorstellen dat ze blij zijn met deze publiciteit.
Ach, negatieve publiciteit is ook publiciteit. :cool:

Giel is wel de persoon dat als de wetenschap uiteindelijk komt met een oordeel dat de concentraties van bepaalde kruiden of ingrediënten te hoog is dat hij daarin ook wel het boetekleed aantrekt. Ook argumenten zoals De stof is verboden in Frankrijk en (weet andere landen even niet meer) is een lastige. In Frankrijk kon je ook tot 4-5 jaar terug geen Red Bull (of andere energiedrank) kopen omdat taurine een verboden stof was, intussen is dat verbod ook ingetrokken en is het blikje kauwgomballenwater ook daar beschikbaar. Dus we zullen zien waar de NVWA mee komt en of het verboden wordt voor welke reden ook.

En wat het met radio te maken heeft . . . wat een Joey van der Velde naast zijn radio carrière uitvreet zal niemand boeien, dus op dat moment is het minder van belang. Maar Giel zijn persoonlijkheid is niet alleen voeding voor discussie op de radio, maar ook daarbuiten. Dus als hij daarbuiten in opspraak raakt dan heeft dat ook nieuwswaarde. Of het echt eigen topic waardig was weet ik niet, maar ergens snap ik de keuze wel . . .

En als je het niet nieuwswaardig vindt, je hoeft niet ieder topic te lezen én overal op te reageren :smile:
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
density1

Bericht door density1 »

Zeker. En vind het allemaal wel erg overtrokken. En ook behoorlijk hysterisch hoe de media hier weer op duikt om Giel te cancelen gelijk. Beetje jammer weer.
MFM

Bericht door MFM »

density1 schreef: 14 okt 2021 14:41 Zeker. En vind het allemaal wel erg overtrokken. En ook behoorlijk hysterisch hoe de media hier weer op duikt om Giel te cancelen gelijk. Beetje jammer weer.
Voor het grote publiek heeft Giel zichzelf allang gecanceled.
Ik moet er altijd wel om lachen hoe breed sommige onbelangrijke zaken uitgemeten worden in de media.

Als er al 10 a 20 mensen op twitter het ergens niet mee eens zijn dan zijn de grote bedrijven als de dood voor imago schade. Terwijl het die andere 50.000 volgers wss geen reet interesseert.
Cancel cultuur is de moderne manier van klagen om te klagen.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Giel gebruikt zijn bekendheid om een ongereguleerd antidepressivum zonder duidelijke bijsluiter te verkopen. Je weet als gebruiker dus totaal niet wat je slikt. Dat is gewoon zeer kwalijk.

Nou heb ik die gast nooit op enige ethiek kunnen betrappen, dus verbazingwekkend is het niet, maar dat maakt het nog niet ok. Integendeel.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Plaats reactie