Marc Adriani vertrekt bij Talpa Network

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

density1

Re: Marc Adriani vertrekt bij Talpa Network

Bericht door density1 »

De Nachtwacht schreef: 16 sep 2021 11:47
density1 schreef: 16 sep 2021 11:42 538 is toch nooit van RTL geweest, of heb ik wat gemist? Ze hadden Yorin FM en RTL FM.
Op 1 oktober 2007 werd Radio 538, samen met diverse programma's van de televisiezender Tien, overgenomen door RTL Nederland. Op 1 januari 2012 werd Radio 538, net als de zusterstations Radio 10 Gold en Slam!FM, weer overgenomen door Talpa Media.

- Wikipedia
Dat is me dan totaal ontgaan. Zal wel geen indruk hebben gemaakt dan ook vanwege het gebrek aan cross promotie tussen radio en TV wellicht...
Romeo

Bericht door Romeo »

Ikbenroy schreef: 16 sep 2021 11:27

Tis te wachten op de dag dat dat wel weer het geval is. Qmusic/DPG radioafdeling is te klein (qua bedrijfsgrootte) om zo veel directeurs te hebben en 100% NL is niet interessant genoeg om zo veel functies in te vullen. Dus blijft over de NPO Radio.
Of niemand wil hem hebben, die optie is er ook nog
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

edit
Pot

Bericht door Pot »

Ikbenroy schreef: 16 sep 2021 11:30 Verder on-topic deel ik de analyse in de blog van Patrick Kicken volledig. Het gaat op Radio 10 na niet goed met Talpa Radio.
Gaat het slecht met Skyradio dan? Valt wel mee toch? Drie stabiele zenders, waarvan er één is met een laag marktaandeel, en een dalende zender wat verwacht werd.
Oren open!
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Romeo schreef: 16 sep 2021 11:58
Ikbenroy schreef: 16 sep 2021 11:27

Tis te wachten op de dag dat dat wel weer het geval is. Qmusic/DPG radioafdeling is te klein (qua bedrijfsgrootte) om zo veel directeurs te hebben en 100% NL is niet interessant genoeg om zo veel functies in te vullen. Dus blijft over de NPO Radio.
Of niemand wil hem hebben, die optie is er ook nog
Mwah, Marci Adriani heeft veel kennis vanuit Talpa en dat is altijd interessant. Daarnaast, ze zochten nog iemand voor de NPO toch?
density1

Bericht door density1 »

Misschien is Marc iets voor DPG, ze willen Joe toch in de markt zetten dus wellicht is dat iets voor hem.
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 16 sep 2021 17:54 Misschien is Marc iets voor DPG, ze willen Joe toch in de markt zetten dus wellicht is dat iets voor hem.
Dat roepen ze al even ja. Maar zolang ze nog geen FM hebben, heb ik mijn twijfels of het er komt. Zeker omdat de ochtendshow er ook niet meer is en er weinig te melden is.
Oren open!
Romeo

Bericht door Romeo »

Maar als RTL volgend jaar zeggenschap krijgt over Talpa Radio dan kan ie misschien weer terug, dan heeft John de Mol niets meer in te brengen.
density1

Bericht door density1 »

Zou kunnen. Ik vond dit zinnetje op wat Rob gisteren op de radio over Adriani zei, wel opvallend: "Zeker weten dat hij wel weer ergens terechtkomt, maar ik vind het jammer dat wij even niet meer met hem samenwonen straks." Bron: radiowereld.nl
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Pot schreef: 16 sep 2021 13:41
Ikbenroy schreef: 16 sep 2021 11:30 Verder on-topic deel ik de analyse in de blog van Patrick Kicken volledig. Het gaat op Radio 10 na niet goed met Talpa Radio.
Gaat het slecht met Skyradio dan? Valt wel mee toch? Drie stabiele zenders, waarvan er één is met een laag marktaandeel, en een dalende zender wat verwacht werd.
Sky doet het minder dan pak hem beet 2,5 jaar geleden. 538 blijft met 9,8 procent redelijk stabiel maar is natuurlijk wel wat gezakt. Dat zijn horrorcijfers voor een bedrijf dat alleen maar alles als winst wil exploiteren. Moet je je favoriete ststions verdedigen?
WFNX

Bericht door WFNX »

Pot schreef: 16 sep 2021 18:04
density1 schreef: 16 sep 2021 17:54 Misschien is Marc iets voor DPG, ze willen Joe toch in de markt zetten dus wellicht is dat iets voor hem.
Dat roepen ze al even ja. Maar zolang ze nog geen FM hebben, heb ik mijn twijfels of het er komt. Zeker omdat de ochtendshow er ook niet meer is en er weinig te melden is.
Drie extra dab+ kanalen, dus ruimte zat voor Joe. Hoewel ik hoop dat die naam verandert, het klinkt niet in de jingles. Format kan ook wat aanpassingen gebruiken, hoor erg veel NLstalig en dan ook nog eens dezelfde platen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ikbenroy schreef: 16 sep 2021 21:48
Sky doet het minder dan pak hem beet 2,5 jaar geleden. 538 blijft met 9,8 procent redelijk stabiel maar is natuurlijk wel wat gezakt. Dat zijn horrorcijfers voor een bedrijf dat alleen maar alles als winst wil exploiteren. Moet je je favoriete ststions verdedigen?
Luistercijfers kun je beter vergelijken met dezelfde periode van vorig jaar of een voorgaand jaar. Seizoensinvloeden, bijvoorbeeld tijdens de Top 2000 periode, geven een vertekend beeld. Wanneer ik de cijfers van 3 jaar geleden (juni/juli meting) vergelijk, i.p.v. 2,5 jaar geleden, zie ik dat Sky op 9% zat in de 20-49 doelgroep. Exact hetzelfde percentage als in de huidige juni/juli meting.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Stophoest

Bericht door Stophoest »

WFNX schreef: 16 sep 2021 22:10
Pot schreef: 16 sep 2021 18:04
Drie extra dab+ kanalen, dus ruimte zat voor Joe. Hoewel ik hoop dat die naam verandert, het klinkt niet in de jingles. Format kan ook wat aanpassingen gebruiken, hoor erg veel NLstalig en dan ook nog eens dezelfde platen.
Joe, goed voor joe.

Inderdaad. Dat klinkt niet.
Je hebt kink- en stophoest.
density1

Bericht door density1 »

Die naam gaat niet meer veranderen. Het heet nu eenmaal zo. Dan zou de naam in Vlaanderen ook moeten veranderen en dat lijkt me iets te ingrijpend en kostbaar.
Pot

Bericht door Pot »

Ikbenroy schreef: 16 sep 2021 21:48
2,5 jaar geleden zat je rond kerst. Kun je beter 36 of 48 maanden terugrekenen. Sky doet het goed, als je bedenkt dat Spotify (ook nonstop muziek) niet meer weg te denken is uit het muzieklandschap.

538 verliest terrein, maar in 2018 hadden ze voor 9.8% marktaandeel in 2021 getekend (door vertrek Evers). Alleen moeten ze nu de daling proberen te stoppen. Het is ook de zender die het als enige niet goed doet, aangezien ze dalen.

En de vreemdste opmerking die je maakt, is je laatste zin. Het zijn namelijk alle vier niet mijn favoriete stations. Twee daarvan luister ik nog wel eens, de andere zelden tot nooit.
Oren open!
Plaats reactie